Pentru cine moare duty-free-ul

Postat la 10 aprilie 2007 2 afişări

Inchiderea duty-free-urilor este o gura de aer pentru magazinele specializate in vanzarea de bauturi alcoolice: reteaua Top Drinks din Cluj vrea sa deschida in numai doi ani zece magazine.

Inchiderea duty-free-urilor este o gura de aer pentru magazinele specializate in vanzarea de bauturi alcoolice: reteaua Top Drinks din Cluj vrea sa deschida in numai doi ani zece magazine.

 

Cele 25-26 de milioane de euro, cat insemnau vanzarile anuale ale magazinelor duty-free ce si-au inchis portile din prima zi a acestui an, n-au disparut in neant. Mare parte din acesti bani sunt atrasi acum de alte afaceri ce au de castigat de pe urma inchiderii magazinelor de la frontiere. "Am asteptat inchiderea duty-free-urilor pentru a-mi extinde si mai mult reteaua de magazine", a declarat pentru BUSINESS Magazin Doru Bolos, unul dintre cei doi actionari ai Top Drinks, retea de magazine specializate in vanzarea de bauturi alcoolice. In prezent, sub sigla Top Drinks exista acum trei magazine, doua in Cluj si unul in Sibiu, ultimul fiind deschis la inceputul lui 2006.

 

Planurile de dezvoltare "batute in cuie" prevad cresterea retelei cu inca zece magazine pana la sfarsitul anului 2008, din care patru - la Targu-Mures, Oradea, Satu Mare si Alba-Iulia - vor fi deschise numai in cursul acestui an.

 

Investitia necesara pentru un magazin, ce are in medie 20-25 de metri patrati si este dezvoltat mai mult pe inaltime, este de 150.000 de lei (aproape 45.000 de euro). Pe rafturile fiecarui magazin se regasesc intre 800 si 1.000 de tipuri de vin si bauturi alcoolice, in conditiile in care intr-un supermarket de circa 2.500 de metri patrati se afla circa 3.500 de produse. Magazinele Top Drinks din Cluj, aparute in 1999, au avut anul trecut o cifra de afaceri de 1,8 milioane de lei (peste 530.000 de euro), iar cel din Sibiu, deschis la inceputul anului trecut, 800.000 de lei (cam 240.000 de euro).

 

Mai departe de orasele pe care le-au luat, deocamdata, in calcul nu au planuri concrete. "Ramanem in zona Ardealului", spune Bolos, adaugand ca nu va ajunge cu magazinele pana la Bucuresti, pentru ca "e prea departe".

 

De altfel, piata Capitalei este atipica fata de restul Romaniei nu numai ca nivel al veniturilor si cheltuielilor pe cap de locuitor, ci si ca etapa de dezvoltare a comertului: aici se afla deja aproape toti comerciantii internationali si ponderea comertului modern este mai mare decat in orice alta regiune a tarii. Iar magazine specializate si-au facut deja un loc in peisajul comercial al Capitalei. Reteaua Galeriilor Vinexpert a facut primii pasi in Bucuresti inca din 1999 si numara acum trei spatii de vanzare in Capitala si unul in Brasov.

Reteaua este completata de anul trecut si de un magazin virtual. In Galeriile Vinexpert se afla peste 1.000 de produse, dar, dupa cum spune si numele, specializarea se concentreaza pe zona vinului. Spre deosebire de alte magazine, la Vinexpert se gasesc si produse legate de consumul de vin - de la pahare si tirbusoane si pana la carti despre vin.

 

Care este imaginea magazinelor specializate in ochii clientilor ce le trec pragul, intr-o era in care magazinele de tip hipermarket sunt "la moda"? Deoarece imaginea magazinelor specializate "se identifica cu imaginea categoriei respective", spune Marius Caluian, director general la firma de cercetare de piata MEMRB, "consumatorii pleaca de la premisa ca sortimentul de produse pentru categoria respectiva este mult mai variat decat cel din alte tipuri de magazine". Atat din punctul de vedere al intervalului de pret, cat si din punctul de vedere al calitatii produselor.

 

Cel mai des (inca) intalnite magazine specializate in vanzarea de bauturi sunt cramele, a caror activitate este insa bazata pe vanzarile de bauturi vrac. Odata cu maturizarea comertului si cu cresterea puterii de cumparare, magazinele specializate castiga tot mai mult teren.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pentru cine moare duty-free-ul
/actualitate/pentru-cine-moare-duty-free-ul-1008784
1008784
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.