Orban: Reţeaua de cale ferată într-o situaţie critică, peste 70% are termen depăşit de reparaţii

Autor: Vasile Magradean, Mediafax Postat la 09 iulie 2020 125 afişări

Orban: Reţeaua de cale ferată într-o situaţie critică, peste 70% are termen depăşit de reparaţii

Premierul Ludovic Orban avertizează că reţeaua de cale ferată din România este într-o situaţie critică, peste 70% din reţea având termenul depăşit pentru reparaţii capitale.

Ludovic Orban a declarat joi înaintea şedinţei de Guvern că nu a existat de-a lungul ultimilor ani aproape niciun fel de interes pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

„Trenurile de lucru, trenurile tehnologice, le pui pe şine şi după ce trece trenul ai modernizată linia de cale ferată la standarde de transport. Una din marile probleme pe care le avem, şi care afectează potenţialul de dezvoltare economic, este că transportul feroviar de marfă se derulează foarte lent din cauza restricţiilor existente, din cauza faptului că sunt peste 1000 de poduri şi podeţe care au termenul de reparaţie capitală depăşit”, a spus Orban.

Potrivit acestuia, trenurile tehnologice oferă un instrument de a creşte foarte rapid numărul de kilometri reabilitaţi şi a putea moderniza infrastructura feroviară.

„”Visez să punem primul tren pe traseul spre Moldova”, a mai spus Orban.

Premierul a precizat că la nivelul CE transportul feroviar este considerat ca unul prioritar care trebuie dezvoltat, deoarece oferă siguranţă, confort, viteză îi deplasare fiind şi ecologic şi prietenos cu natura.

Acesta a atras atenţia responsabililor din Ministerul Transporturilor în ceea ce priveşte Autoritatea de Reformă Feroviară care „bate pasul pe loc de patru ani de zile”, nefiind capabilă să finalizeze o licitaţie pentru achiziţia de material rulant.

„Vom pierde banii dacă nu se trezesc”, a mai spus Ludovic Orban.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, a declarat la rândul său că există aprobarea CE pentru achiziţia de trenuri de lucru pentru CFR Infrastructură, astfel încât ritmicitatea pentru lucrările de reabilitare a căii ferate va fi simţitor schimbată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
orban,
trenuri,
proiect,
retea,
cale ferata,
termen
ZF.ro
Halucinant. Cum explică Orban de ce nu cresc salariile profesorilor: E ca într-o familie, când îţi scad veniturile nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă Halucinant. Cum explică Orban de ce nu cresc salariile profesorilor: E ca într-o familie, când îţi scad veniturile nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă
BREAKING. Cu cât vor creşte de fapt pensiile românilor? Nimeni nu se aştepta
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gorghiu: Moţiunea de cenzură va fi o găleată de invective, de venin şi de frustrări Gorghiu: Moţiunea de cenzură va fi o găleată de invective, de venin şi de frustrări
Tomac: Europa nu poate rămâne indiferentă
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Educaţia ca şotronul. Pe sărite... COMENTARIU Valeriu Şuhan Educaţia ca şotronul. Pe sărite...
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.