Opt afaceri în franciză, născute în pandemie. Ce factori le-au ajutat să supravieţuiască în criza sanitară

Autor: Andra Stroe Postat la 23 noiembrie 2021 50 afişări

Opt afaceri în franciză, născute în pandemie. Ce factori le-au ajutat să supravieţuiască în criza sanitară

Tot mai mulţi antreprenori români au decis în pandemie să-şi crească afacerile prin sistemul de franciză. Noile modele de business din piaţa de francize din România, care cuprinde peste 400 de concepte de activitate, sunt atât din industrii care îşi revin rapid din criză, cum ar fi HoReCa sau industria de înfrumuseţare, cât şi din sectoare de activitate care au crescut în pandemie, cum sunt construcţiile şi educaţia, susţine Paul Voicu, managing partner Franchwise, companie de consultanţă în domeniul francizelor.

 

1.  L’Amande

Cofetăria cu laborator propriu pentru produse fără gluten, L’Amande – Desserts sans gluten, o afacere  începută de Daniela Alecse în 2016, a făcut primul pas către sistemul de franciză în pandemie.

Povestea afacerii L’Amande a început în urmă cu şase ani, atunci când Daniela Alecse, fondatoarea companiei, care la acea vreme lucra într-o corporaţie, a fost diagnosticată cu boala celiacă (intoleranţă la gluten). Una dintre cele mai mari provocări antreprenoriale cu care s-a confruntat Daniela Alecse atunci când a decis să înfiinţeze business-ul a fost faptul că majoritatea distribuitorilor de materii prime din HoReCa nu ştiau exact ce presupune un produs „gluten free”. Referitor la dezvoltarea modelului de business L’Amande – Desserts sans gluten prin sistemul de franciză, ultima investiţie a fost realizată în acest an, atunci când a fost deschisă prima franciză în Bacău. Investiţia într-o franciză L’Amande poate ajunge şi la 50.000 de euro. De curând a fost semnată şi a doua franciză, dar locaţia încă nu a fost aleasă.

Printre motivele pentru care acest model de business s-a dezvoltat în pandemie, enumerate de reprezentanţii Franchwise, se numără cererea pentru produse şi dieta stricte fără gluten, aflată în creştere constantă, şi creşterea apetitul antreprenorial în oraşele mari din ţară. „Spre exemplu, prin sistemul de franciză, au fost realizate două investiţii noi  L’Amande: la Bacău, investiţie de 50.000 de euro, şi la Timişoara.”

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pandemie,
franciza,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.