Operatori feroviari din Germania şi Italia experimentează cu trenuri cu propulsie cu hidrogen

Autor: Bogdan Cojocaru Postat la 01 decembrie 2020 56 afişări

Operatori feroviari din Germania şi Italia experimentează cu trenuri cu propulsie cu hidrogen

Operatori feroviari din Germania şi Italia apelează la propulsia cu hidrogen în încercarea de a-şi face flotele de trenuri mai puţin poluante. 

Deutsche Bahn, unul dintre cei mai mari transportatori pe calea ferată din Europa, se aliază în acest sens cu gigantul Siemens. În Italia, transportatorul regional Ferrovie Nord Milano - al doilea ca mărime din această ţară, a comandat şase trenuri cu celule cu hidrogen de la grupul francez Alstom, o investiţie de peste 160 de milioane de euro, scrie Euractiv.

Înnoirea acestor flote vine în condiţiile în care guvernele mai multor economii avansate, printre care Germania şi Franţa, au anunţat planuri pentru dezvoltarea unui industrii a hidro­ge­nu­lui, considerat combustibilul viitorului deoarece în teorie poate fi produs prin mijloace nepoluante şi în cantităţi enorme. În cealaltă tabără, Elon Musk, CEO-ul producătorului de ma­şini electrice american Tesla, a descris propulsia cu hidrogen, mai ales la automobile, ca fiind o tehnologie „proastă“.

Trenurile franceze vor începe să circule pe căile ferate italiene în 2023 şi vor înlocui locomotivele diesel de pe ruta de 100 de kilometri neelectrificată Brescia-Iseo. Trenurile vor fi construite de Alstom în Italia.

Unul din vicepreşedinţii grupului francez, Gian Luca Erbacci, a declarat că trenurile şi-au dovedit deja eficienţa comercială în Germania. Landul Saxonia Inferioară a lansat primul serviciu comercial pentru călători cu trenuri pe hidrogen în 2018 pe o rută dificil de electrificat.

Rezultatele bune anunţate de firma regională au încurajat Deutsche Bahn să se alieze cu Siemens pentru dezvoltarea propriilor locomotive pe hidrogen. Testele cu primul astfel de tren, „Mireo Plus H“, vor începe în 2024. Locomotivele ar trebui să aibă o autonomie de 600 de kilometri şi să atingă o viteză maximă de 150 de km/h. Deutsche Bahn are peste 1.300 de locomotive diesel şi doar 61% din reţeaua feroviară a Germaniei este electrificată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
feroviar,
trenuri,
operatori,
franta,
grup,
siemens

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
O nouă pandemie! Anunţul teribil care vine în mijlocul pandemiei de COVID O nouă pandemie! Anunţul teribil care vine în mijlocul pandemiei de COVID
Cele două oraşe din România care au luat faţa marilor capitale ale lumii, precum Londra şi Paris, şi au lăsat în urmă Bucureştiul ee
Mediafax
Comisia Europeană a aprobat vânzarea unei inimi artificiale. Ea va intra pe piaţă la jumătatea anului 2021 Comisia Europeană a aprobat vânzarea unei inimi artificiale. Ea va intra pe piaţă la jumătatea anului 2021
România, „pregătită pentru intrarea în Schengen”. Convorbire telefonică între Florin Cîţu şi omologul olandez, Mark Rutte
MonitorulApararii
Nord Stream 2: testul de rezistenţă al relaţiei dintre SUA şi Germania Nord Stream 2: testul de rezistenţă al relaţiei dintre SUA şi Germania
Scandal în SUA, după ce militarii din Garda Naţională, care au păzit Capitoliul, au fost daţi afară din clădire şi şi-au petrecut noaptea într-o parcare sau chiar în aer liber
MonitorulPartidelor
Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat
Tomac, despre Năsui şi Ciucu: Pretinşi politicieni moralişti. Justificare ieftină şi micime
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Poliţia „veselă” COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Poliţia „veselă”
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Operaţiunea „Mioriţa”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.