Omul care a cumpărat Napolact pentru olandezii de la FrieslandCampina duce acum compania către grupul ungar Bonafarm

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 31 iulie 2025 76 afişări

Omul care a cumpărat Napolact pentru olandezii de la FrieslandCampina duce acum compania către grupul ungar Bonafarm

Gerbrant de Boer este omul prezent în cele mai importante tranzacţii în care brandul Napolact a fost implicat de fiecare dată pentru cumpărător. În 2005 el se afla la conducerea Friesland România, atunci când grupul olandez prelua compania românească Napolact. În cei aproape opt ani în care s-a aflat la conducerea Friesland România a realizat patru tranzacţii a căror valoare a depăşit 17 mil. euro şi care au asigurat Friesland prima pozitie pe piaţa lactatelor la acea vreme. Acum FrieslandCampina este numărul cinci în piaţa locală iar astăzi a anunţat că vinde operaţiunile din România, inclusiv brandul Napolact către grupul ungar Bonafarm. În board-ul Bonafarm se află Gerbrant de Boer, care astfel este încă o dată un actor important în momentul în care Napolact îşi schimbă proprietarul. De altfel, după ce a plecat din România, Gerbrant de Boer s-a alăturat diviziei de lactate a Bonafarm şi anume companiei Sole Mizo. Acum ajunge din nouă aproape de brandul Napolact. ZF a scris încă de la începutul anului de intenţia Bonafarm de a prelua Napolact.

Friesland a cumpărat în 2002 un pachet de 10% din Napolact de la un grup de persoane fizice şi a lansat apoi o ofertă de preluare ajungând la o cotă de 41% din Napolact.

În aprilie 2004, grupul olandez a lansat oferta de preluare pentru toate acţiunile producătorului de lactate din Cluj, pe care nu le deţinea la vremea aceea.

Preţul la care a fost lansată oferta a fost la acea vreme de 55.000 lei/acţiune, valoarea pachetului pe care olandezii urmau să-l cumpere ridicându-se la aproape 10 milioane de dolari.

„Napolact avea un vecin în nord numit Friesland, altul în sud numit la fel, iar în partea de est era o altă fabrică din grup“, explica la acea vreme de Boer.

La acea vreme, Napolact avea opt fabrici şi 2.500 de angajaţi, compania având la acea vreme şi brandul de îngheţată Napoca.

Astăzi, pe lângă Napolact, FrieslandCampina România are în portofoliu brandurile Campina, Milli, Oké şi Dots.

 De-a lungul anilor, FrieslandCampina a decis să restructureze businessul din România astfel că astăzi compania mai are fabrici în Baciu (Cluj) şi Târgu Mureş. De exemplu, la finele lui 2008, a închis fabrica din Huedin, fiind la a treia restructurare de acest tip în mai puţin de 2 ani, conform datelor ZF de la acea vreme. În 2014, compania a anunţat că va muta producţia de brânzeturi de la Carei şi activitatea de tăiere şi ambalare a brânzei de la Târgu Mureş la Baciu.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
grup,
cumparare,
romania,
brand,
lactate,
preluare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.