Ocolul pământului – şi al anotimpurilor – în farfurie

Autor: Ioana Matei Postat la 08 martie 2019 61 afişări

După 20 de ani de muncă în tipografie, combinată cu munca de amenajări interioare şi călătorii în jurul lumii, antreprenoarea Rudy Teianu a dezvoltat o afacere pe gustul clienţilor care îi împărtăşesc pasiunile.

Rudy Teianu a avut, împreună cu un prieten, vreme de 20 de ani, o tipografie; în aceeaşi perioadă însă, se ocupa şi de decorarea de case. Pasiunea pentru design a urmărit-o mereu, iar anul trecut a fost transpusă de antreprenoare în businessul Turmeric et Cardamom – alături de celălalt hobby al său, gătitul.

„Aceasta înseamnă o bucătărie cu influenţe oriental-asiatice şi un magazin cu design nordic”, îşi descrie Rudy Teianu afacerea Turmeric et Cardamom. Aceasta se bazează pe un concept culinar prin care creează reţete în funcţie de anotimpuri, mare parte din ingrediente folosite fiind organice. „Pregătim totul în casă, inclusiv curry thai şi indian, pe care le folosim zilnic. Am ales un spaţiu generos, care să ne permită să facem evenimente şi cadouri corporate, pe lângă ce pregătim zilnic pentru magazin”.

Ea spune că proiectul a funcţionat „underground” câţiva ani, timp în care a făcut evenimente în zona corporate şi artistică şi a căutat un spaţiu în partea de nord a oraşului. A ales într-un final un spaţiu nou construit, al cărui şantier s-a întins pe aproximativ 7 luni. Pentru amenajarea spaţiului şi pentru cumpărarea echipamentelor, valoarea investiţiei a fost de 100.000 de euro. „Ne dorim să amortizăm investiţia în 4 ani, iar anul acesta estimăm venituri de 200.000 de euro din evenimente corporate şi private, magazin şi cadouri corporate”, spune antreprenoarea.

Veniturile vin din mai multe direcţii ale afacerii – evenimente corporate sau personale, magazin, cadouri corporate, comenzi de torturi. Acum au ajuns la o bază de 1.000 – 1.500 de clienţi, cu profilul unor „oameni care au călătorit, mulţi educaţi culinar, atenţi la calitatea ingredientelor sau gurmanzi”. Adaugă că unul dintre beneficiile conceptului pe care l-a ales îi permite să comercializeze o varietate mai mare de produse, astfel că şi preţurile lor variază: biscuiţii cu parmezan, chili şi susan negru costă 4 lei, torturile costă între 140 şi 180 lei/kg, pateul de creveţi cu thai curry şi unt de arahide costă 60 lei/200 g. Veniturile vin din mai multe direcţii ale afacerii: evenimente corporate sau personale, magazin, cadouri corporate, comenzi de torturi.

„Bucureştiul mi se pare un loc cu oameni curioşi şi deschişi la experienţe noi, cu mulţi părinţi care înţeleg cât de important este ce mănâncă un copil şi se educă din punct de vedere culinar. Cred că se schimbă lucrurile în oraş, iar cei care deschid locuri în care se poate mânca au curajul să încerce lucruri noi”, descrie Rudy Teianu efervescenţa pieţei pe care activează. Nici provocările nu lipsesc: „Ca să treci tot parcursul până la deschidere, nu prea ai de unde afla despre reglementările legale din domeniu. Este greu să procuri ingrediente de bună calitate. Şi, din păcate, găseşti foarte greu personal bine pregătit. Eu am ales oameni care îmi plac: nu au avut nicio legătură cu bucătăria şi au învăţat totul de la zero.” 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pamant,
munca,
afaceri,
antreprenori,
clienti,
calatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.