O sincopă în legislaţia muncii? Angajatorii români trebuie să aloce ”o suprafaţă suficientă” a spaţiului de lucru al angajaţilor. În Marea Britanie sunt obligatorii 11 metri cubi
Ce suprafaţă trebuie să aloce o fabrică, un supermarket sau un centru de servicii unui angajat? ”Suficientă”, spune legislaţia românească.
În timp ce în alte ţări spaţiul de lucru în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii este bine reglementat, în România nu există, de exemplu, un număr minim de metri pătraţi sau cubi în care un salariat trebuie să îşi desfăşoare activitatea.
Specialiştii spun că, potrivit legislaţiei în vigoare în România, încăperile de lucru trebuie să aibă o suprafaţă, o înălţime şi un volum de aer suficiente, care să permită lucrătorilor să îşi îndeplinească sarcinile de muncă fără riscuri pentru securitatea, sănătatea sau confortul acestora.
”Legiuitorul român a considerat că decizia privitoare la spaţiul alocat angajaţilor dintr-o organizaţie trebuie să aparţină angajatorului, trasând câteva limite generale (de ex. „suprafaţă suficientă”). Nu este clar ce înseamnă <suficient> în optica legiuitorului român, însă putem interpreta această dispoziţie ca referindu-se la buna-credinţă a angajatorului care trebuie să se îngrijească să asigure salariatului spaţiul necesar desfăşurării în bune condiţii a activităţii. Asemenea aspecte ar trebui analizate şi soluţionate în cadrul obligaţiei angajatorului pe linie de sănătate şi securitate în muncă”, a explicat Gabriela Dinu, Asociat Manager şi coordonator al practicii de Dreptul Muncii în cadrul casei de avocatură NNDKP.