Care sunt trucurile folosite de Zara pentru a afla ce vreţi să purtaţi, chiar înainte să ştiţi şi voi

Autor: Ioana Matei Postat la 03 ianuarie 2019 1902 afişări

Care sunt trucurile folosite de Zara pentru a afla ce vreţi să purtaţi, chiar înainte să ştiţi şi voi

Undeva în nordul Spaniei, 200 de designeri lucrează din greu pentru a afla care va fi următorul trend în fashion. Potrivit unui reportaj Business Insider, grupul de designeri lucra în august de pildă la colecţiile ce urmau să ajungă în magazinele din toată lumea în noiembrie.

Munca pentru acestea începuse încă din aprilie.

Armata de designeri a Zara se află în centrul modelului de business al brandului, axat pe noutate şi viteză. În timp ce lanţul de distribuţie permite companiei să lanseze rapid noi haine şi să le aducă în cele 2.338 de magazine de două ori pe săptămână, designerii duc povara responsabilităţii lansării noilor stiluri, ce asigură retailerului victoria în lupta globala a fashionului.

Magazinele fast-fashion se bazează, în mod tradiţional, pe imitarea trendurilor de pe podiumurile internaţionale de modă, oferind produse similare la preţuri mai mici decât cele high-fashion. Atât Zara, cât şi Forever 21 au practicat acest lucru în trecut, brandurile fiind acuzate de furarea designului acestor haine.

Chiar dacă spectacolele de pe podium sunt în continuare parte din inspiraţia Zara, procesul de design s-a extins dincolo de acestea, chiar şi în social media şi, în mod particular, pe Instagram. „Poţi să găseşti totul pe telefonul tău în prezent. Poţi să vezi ce se poartă în New York, Shanghai, Tokyo în acelaşi timp”, lucru care nu se întâmpla în urmă cu 15 ani, a spus unul dintre designeri în interviul acordat Business Insider. Acest lucru este deopotrivă o binecuvântare şi un blestem, spune el, din moment ce acum designerii au o misiune în plus: să sorteze toate aceste informaţii şi să decidă care sunt trendurile care vor aduce succesul companiei.

Inditex angajează designeri de toate vârstele, care să ofere o perspectivă proprie asupra a ceea ce va funcţiona pe fiecare grupă de vârstă. Fiecare colecţie este creată pentru un anumit timp de cumpărător - femeia căreia îi plac ţinutele minimaliste de pildă - şi este deseori inspirată de influenceri individuali. Platforma de comerţ online a Zara joacă de asemenea un rol în proesul de design, în contextul în care designerii pot astfel să vadă ce caută clienţii în online şi să determine ce trenduri urmăresc.

Toate brandurile Inditex (Stradivarius, Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Uterqüe) funcţionează pe principiul: „dacă un anumit stil nu prinde, trebuie schimbat”. „Compania nu se bazează pe ierarhii. Ne corectăm în permanenţă unii pe ceilalţi”, spune Jesus Echeverria, şeful de comunicare al Inditex. Pentru a face acest lucru, designerii lucrează îndeaproapoe cu managerii de vânzări din fiecare ţară, verificând datele legate de vânzări şi feedback-ul clienţilor.

Dacă este nevoie de schimbări, le vor face, nimic nu este bătut în cuie. Dacă anumite trenduri prind în rândul clienţilor, se vor axa pe acestea în următoarea colecţie. „Avem toate tipurile de clienţi, trebuie să le oferi tot ce au nevoie”, a spus designerul.. Acest lucru înseamnă adaptarea stilurilor pentru toate cele 96 de pieţe în care brandul este prezent.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
folosire,
trucuri,
designeri

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.