Miscari de piata
La mijlocul lunii septembrie patru membri ai Interlan, o asociatie ce grupeaza mai multe retele de cartier bucurestene, erau exclusi din organizatie dupa ce proprietarii au anuntat comitetul director ca au vandut catre RCS&RDS. Cele patru tranzactii simultane au fost, de altfel, printre putinele achizitii devenite publice intr-o forma sau alta. In ultima perioada au fost vehiculate mai multe nume drept tinte/obiecte de achizitie ale RDS, un caz concret fiind preluarea unei parti din reteaua C-Zone, proprietate a Infogate. In total, grupul a inglobat 11-14.000 de noi clienti de la retelele de cartier, la o valoare de achizitie/abonat de 100-200 de euro.
Un scenariu despre care analistii din piata spun ca aminteste de cel al Astral, inainte de semnarea contractului cu americanii de la UPC. "In 2005 a fost perioada cand le cumpara Astral, acum este randul RCS&RDS si AirBites (operator controlat de Swisscom Elvetia - n.r.). Dar interese majore in aceasta zona are RDS-ul care este in prezent unul din jucatorii cei mai activi in achizitionarea furnizorilor de cartier si sunt interesati in general doar de cei cu peste 2.000 de utilizatori", spune Laurentiu Stan, director general al Euroweb
Un aspect interesant este modul in care se face achizitia acestor mici retele. In cazul Berceni Network si HI-FI Lan, doi dintre exclusii din Interlan, in actionariatul firmelor lipseste cu desavarsire numele operatorului RCS&RDS, din datele disponibile la Registrul Comertului. Practic, RDS a cumparat doar clientii retelelor si infrastructura, nu si firmele sub care functionau.
Motivul? Ioan Demeter, general manager al Air Bites, concurent al RDS la capitolul extindere prin achizitii, spune ca "este preferata varianta tranzactiei fara transfer de persoana juridica pentru a nu mosteni si problemele de natura legala, de multe ori prezente in cazul retelelor de cartier". Un avantaj secundar este discretia cu care se deruleaza achizitia. De altfel, RCS&RDS nu a facut niciun comentariu vizavi de achizitiile din ultima perioada. Un alt nou business asupra caruia operatorul vrea sa pastreze discretia este operarea licentei 3G.
"Pana acum clientii nostri erau tinuti de ceva fix; tehnologia 3G le-ar oferi mobilitatea serviciilor."
De partea cealalta, in piata se vorbeste despre achizitia licentei pentru a fi mai atragator in fata unor posibili operatori regionali sau europeni interesati de
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro











