Mii de comercianţi din China analizează dacă ies de pe Amazon sau cresc preţurile pentru americani din cauza tarifelor lui Donald Trump
Companiile din China care vând produse pe Amazon se pregătesc să crească preţurile sau să iasă de pe piaţa din SUA, în contextul tarifelor comerciale pe care Donald Trump le majorează de la o zi la alta, după cum avertizează o asociaţie care reprezintă interesele vânzătorilor, potrivit Reuters.
Preşedintele Trump a declarat miercuri că va majora tarifele pe importurile din China de la 104% la 125%, continuând escaladarea războiului comercial dintre cele mai mari două economii ale lumii.
„Nu este vorba doar despre tarife, ci despre faptul că întreaga structură de cost este dată peste cap. Va fi foarte dificil pentru oricine să supravieţuiască pe piaţa din SUA. Este o lovitură fără precedent pentru noi, cei care activăm în comerţ transfrontalier, a declarat Wang Xin, şeful Shenzen Cross-Border E-Commerce Association, care reprezintă mai mult de 3.000 de vânzători prezenţi pe Amazon.
Unii dintre vânzători se uită la majorarea preţurilor pentru clienţii din SUA, în timp ce alţii se uită la alte pieţe spre care îşi pot muta activitatea, a adăugat şeful asociaţiei.
Aproape jumătate dintre vânzătorii de pe Amazon sunt din China. Doar în regiunea Shenzen sunt 100.000 de vânzători de pe Amazon.
Aceştia generează venituri anuale de 35,3 miliarde de dolari, conform furnizorului de servicii pentru e-commerce SmartScout.
Totodată, China găzduieşte producţia pentru vânzătorii de pe alte platforme mari de e-commerce, cum ar fi Shein şi Temu. Importurile şi exporturile care implică comerţ online transfrontalier s-a ridicat la 358 de miliarde de dolari în 2024, conform autorităţilor din China.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro