Mai multe smartphone-uri, mai puţine electrocasnice

Autor: Dorin Oancea Postat la 18 noiembrie 2012 27 afişări

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată s-au redus în trimestrul al treilea cu 1,3%, la 337 milioane de euro, electrocasnicele mari şi mici înregistrând printre cele mai mari scăderi, de 9,9% şi respectiv 7%, în timp ce piaţa de telefoane mobile şi smartphone-uri a avansat cu 12,3%.

Rezultatele pieţelor monitorizate de compania de cercetare GfK prin indicele TEMAX România au fost mixte, astfel că în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut vânzările au fost mai bune pentru sectoarele telecom, imprimante şi multifuncţionale şi electronice, în timp ce piaţa de IT a fost relativ stabilă, iar sectorul foto a înregistrat o scădere rapidă faţă de ratele de creştere din prima parte a anului.

În trimestrul al treilea, vânzările de telefoane mobile şi smartphone-uri au totalizat 53 milioane de euro, respectiv peste 15% din totalul pieţei de bunuri de folosinţă îndelungată. Piaţa de imprimante şi multifuncţionale rămâne stabilă în jurul valorii de 7 milioane de euro, înregistrând o creştere de 5,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

Sectorul electronicelor a înregistrat un trimestru bun din punct de vedere al vânzărilor, care au crescut cu 3,5%, la 60 milioane de euro, din care 50 milioane de euro au venit doar din vânzările de televizoare plate. Piaţa de IT a rămas pe un trend descrescător faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, înregistrând o valoare de 96 milioane de euro, cu 1,1% mai mică. Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au scăzut cu 2%, menţinând valoarea totală a pieţei la 12 milioane de euro, la fel ca în trimestrul al doilea din acest an.

Categoria electrocasnicelor mici a avut în 2012 un al treilea trimestru dificil, cu vânzări totale în scădere cu 7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la un total de 25 milioane de euro. Vânzările au fost afectate negativ de performanţa multor grupe de produse, mai ales a acelora cu scădere de două cifre, cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, storcătoarele de fructe şi legume şi uscătoarele de păr. în cazul aparatelor pentru prepararea alimentelor, toate segmentele au contribuit la declinul sectorului.

Sectorul electrocasnicelor mari a scăzut cel mai mult, cu 9,9% în valoare, înregistrând 84 milioane de euro. Chiar dacă septembrie 2012 a scăzut doar uşor faţă de anul trecut, vânzările slabe din iulie şi august de pe majoritatea pieţelor de electrocasnice mari au influenţat foarte mult performanţa acestui trimestru.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/mai-multe-smartphone-uri-mai-putine-electrocasnice-10334769
10334769
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.