Luca de Meo, noul şef al Renault, a făcut prima vizită externă în România: Dacia este un miracol şi trebuie să înflorească ca un brand de sine stătător

Autor: Bogdan Alecu Postat la 31 iulie 2020 136 afişări

Luca de Meo, noul şef al Renault, a făcut prima vizită externă în România: Dacia este un miracol şi trebuie să înflorească ca un brand de sine stătător

Luca de Meo, cel care a preluat de la 1 iu­lie oficial funcţia de CEO al Grupului Re­nault, consideră marca Dacia un ade­vă­rat „miracol“ datorită profita­bili­tăţii sale.

„Dacia, privită din interior, pare şi mai mult decât un miracol. Nimeni în industria auto nu poate face atât de mulţi bani la acel nivel al pieţei. Este timpul ca Dacia să înflorească ca un brand de sine-stătător“, a declarat Luca de Meo odată cu pre­zen-tarea rezultatelor financiare ale Grupului Renault din prima jumătate a anului. 

Renault a anunţat ieri cele mai slabe rezultate financiare din ultimii ani, cu o pierdere record de 7,3 miliarde de euro în primul semestru, faţă de un profit de 1,5 mi­liarde de euro în perioada similară a anului trecut. 

Oficialii au anunţat că pierderile sunt de­ter­minate de scăderea volumelor din prima jumătate a anului, iar francezii au sub­liniat că o contribuţie la pierdere a avut-o Nissan, altfel Renault ar fi raportat o pier­dere de doar 2 mld. euro. Mai mult, pier­derea-record vine în contextul în care Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi a tre­cut prin­tr-o proprie criză începută la fina­lul anu­lui 2018, odată cu arestarea lui Carlos Ghosn şi scandalul dintre Renault şi Nissan. 

De partea cealaltă, marca Dacia a fost de la început considerată „vaca de muls“ a Gru­pului Renault, aşa cum declara în 2012 Carlos Tavares, acum şeful PSA Peugeot-Ci­troen. El spunea că Dacia este o ade­vă­rată mină de aur pentru Renault şi că aduce sume importante în bugetul companiei.

Luca de Meo a venit în România în vizită săptămâna trecută, săptămână în care au fost publicate şi rezultatele financiare ale Automobile Dacia şi când a avut loc adunarea generală a acţionarilor Automobile Dacia.

„O mare onoare a fost pentru noi să-l primim într-o vizită de două zile pe Luca de Meo, CEO al Grupului Re­nault în cadrul primei sale vizite în afara Fran­ţei după pre­luarea conducerii companiei“, a spus pe o reţea de so­cializare Chris­tophe Dridi, preşe­dintele şi directorul general al Auto­mo­bile Dacia.

Luca de Meo, CEO Renault, în prima vizită în afara Franţei în noua funcţie, la Centrul Tehnologic de la Titu alături e Christophe Dridi, preşedintele Automobile Dacia şi Nicolas Maure, preşedintele regiunii Euroasiatice din cadrul Renault, din care face parte şi România.


Luca de Meo a vizitat inclusiv Centrul Tehnic de la Titu, unde sunt testate noile generaţii ale Logan şi Sandero - modele care ar putea fi lansate în luna septembrie a acestui an.

Cifra de afaceri a Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a scăzut cu 2,1% în 2019 faţă de 2018, la 5,204 miliarde de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. În acelaşi timp, profitul companiei a scăzut cu 13,5% la 140 mil. euro, dar chiar şi aşa, este al doilea cel mai mare profit înregistrat de Dacia în isto­ria sa. În ceea ce pri­veşte numărul an­ga­ja­ţilor, acesta a urcat la 14.761 de sala­ri­aţi, cu 38 mai mulţi decât în 2018.

Scăderea busi­nessului vine în contextul în care producţia de maşini a Dacia a continuat să urce în 2019, cu 4,2% la aproape 350.000 de uni­tăţi, cel mai înalt volum reali­zat până acum la Mioveni şi în con­textul în care Duster a continuat să acce­lereze, urcând cu 11% în 2020 la peste 263.000 de maşini.

Pe de altă parte, anul 2019 aducea primele schimbări în industria auto pentru ce ar fi fost 2020, însă planurile companiei au fost schimbate radical. Dacă în 2019 se discuta încă de o creştere a capacităţii de producţie la Mioveni, la 406.000 de unităţi, în februarie planurile erau puse pe hold. Iar dacă la începutul anului se discuta despre o stagnare sau o scădere uşoară a pieţei auto europene, pandemia a dus piaţa la un declin de 20-30%, catastrofală pentru toţi producătorii auto europeni.

Anul 2020 în ansamblul său va aduce, cel mai probabil, o scădere pentru producţia uzinei de la Mioveni în condiţiile în care acest indicator a postat un minus de 42% în primele şase luni, la 112.000 de unităţi.

Astfel, pe fondul pandemiei şi mai ales a închiderii centrelor auto din Europa de Vest în primăvara acestui an, Dacia a ajuns în S1 2020 la 16,8% din vânzările Grupului Renault la nivel mondial, faţă de 20,3% în perioada similară a anului trecut. Scăderea cotei a avut loc în condiţiile în care vânzările sale de autoturisme şi utiliare au scăzut cu 46,2% la 211.000 de unităţi, în timp la nivel de grup, luând în calcul toate mărcile, scăderea a fost de 35% la 1,256 mil. unităţi.

Totuşi, Dacia a înregistrat pentru prima dată în 2020 în iunie o creştere a înmatriculărilor de autovehicule noi pe piaţa franceză, în contextul în care în intervalul ianuarie-mai marca autohtonă a punctat scăderi de două cifre. În primele două luni ale anului înmatriculările Dacia au fost influenţate de schimbarea standardelor de emisii de dioxid de carbon ñ mult mai stricte din 2020 în condiţiile în care limita la nivel de grup este de 95 g CO2/km, faţă de o medie de peste 120 g CO2/km anul trecut.

Uzina Dacia produce în prezent 1.250 de maşini pe zi, în trei schimburi, volum mai mic decât cel de 1.400 de maşini pe zi înainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19, însă planul companiei este de a reveni treptat spre volumul iniţial. În mai producţia a fost reluată în două schimburi, a crescut treptat până la 1.200 de unităţi în iunie, 1.313 în iulie şi va ajunge la 1.400 din septembrie.

Dacă în România chiar şi în timpul stării de urgenţă centrele auto au rămas deschise, în Franţa, Italia sau Spania, unele dintre cele mai mari pieţe europene pentru Dacia, acestea au fost închise, motiv pentru care practic şi vânzarea de maşini a fost sistată. Astfel, în lunile care au urmat, vânzările s-au apropiat de zero, iar înmatriculările au scăzut cu 80, respectiv 90% în martie şi aprilie. Odată cu relaxarea însă, scăderea s-a redus în mai la 51%, iar iunie a adus prima creştere.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
miracol,
renault,
bani,
industria auto

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.