Luca de Meo: Dacia este pepita de aur a Grupului Renault. Marja sa va creşte de la 10% la 15%. Dacia va mai lansa două modele compacte după Bigster

Autor: Bogdan Alecu Postat la 08 noiembrie 2022 281 afişări

Uzina Renault Roumanie de la Mioveni, care produce motoare şi cutii de viteze, va face parte din noua enti­tate „Horse“ care va fi deţinută 50% de Grupul Renault şi 50% de Geely.

Luca de Meo: Dacia este pepita de aur a Grupului Renault. Marja sa va creşte de la 10% la 15%. Dacia va mai lansa două modele compacte după Bigster

♦ Grupul Renault creează cinci divizii separate ♦ Uzina Renault Mécanique Roumanie, care produce motoare şi transmisii va face parte din „Horse“ şi va fi împărţită între Renault şi chinezii de la Geely ♦ Miza este de a dubla volumele şi vânzările.

Uzina Renault Roumanie de la Mioveni, care produce motoare şi cutii de viteze, va face parte din noua enti­tate „Horse“ care va fi deţinută 50% de Grupul Renault şi 50% de Geely. Aceasta este prima intrare puternică a grupului chinez în România şi practic ma­şinile Dacia vor fi echipate cu motoare fur­nizate de o companie pe jumătate chineză.

„Horse va putea fi furnizor nu doar pentru Grupul Renault, ci va putea livra şi către alte companii. Horse va avea opt cli­enţi la nivel mondial printre care Re­nault, Geely, Dacia, Nissan sau Proton. Astfel vom dubla volumele livrate“, a spus Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault.

Anul trecut Renault Mécanique Rou­manie a produs peste 285.000 de cutii de viteze şi aproape 380.000 de motoare.

Pe de altă parte, conform Auto­motive News Europe, cei de la Nissan sunt îngrijoraţi de a­cordul dintre Renault şi Geely şi japonezii vor să se asigure că teh­no­logiile lor pentru mo­toarele cu ar­de­re in­ternă şi hibride sunt protejate pe viitor. Motoarele de 1,0 litri pro­duse de uzina Re­nault Mécanique Rou­ma­nie de la Mioveni sunt motoare dezvol­tate de Nissan alături de Renault.

Renault Mécanique Roumanie a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 136 mil. euro, similar cu valoarea din 2020 dar un profit net de 1,3 mil. euro, în creştere cu aproape 350%. Numărul mediu al a­nga­jaţilor a fost în 2021 de 632 de salariaţi.

Renault Group a lansat ieri a treia eta­pă a planului său strategic, „Revolution“, prin crearea a 5 entităţi specializate, cu e­chi­pe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de teh­nologii, cu o guvernanţă proprie şi cu un cont de rezultat dedicat: Ampere - maşini electrice şi software, Alpine - brandul sport, Mobilize - servicii de mobilitate, The Fu­ture is Neutral - economie circulară, reci­cla­rea bateriilor şi Power producţia de autove­hicule din care face parte şi Dacia alături de Renault. Proiectul Horse, pentru motoare termice şi hibride va fi gestionat cu Geely.

„Datorită unei game noi, Dacia va continua să crească şi mo­toarele cu ardere internă vor con­tinua să se dez­volte în următorii cinci ani. Renault va fi pri­mul brand full-electric în 2030 în Europa dar şi ultimul cu motoare cu ardere internă pe pieţe precum America de Sud sau Africa. Şi în Europa vor continua să crească cu câte două puncte procentuale până în 2030“, a explicat Luca de Meo.

CEO-ul Renault a subliniat că „Dacia este un model de business unic şi dificil de copiat. Este o combinaţie de trei elemente care inclu design to cost, este munca celor care au făcut maşina de 5.000 de euro - Loganul. Amprenta de cost în ţări ce com­bină costuri mici cu calitate şi un mod de distribuţie pe bază de agenţi, cu un cost la jumătate faţă de alţi constructori auto. Este o pepită de aur pentru grup“.

Mutarea următoare pentru Dacia este de a intra în segmentul compact şi va avea marje operaţionale duble faţă de cele pe care le are în clasa mică pentru noile mo­dele. „Per total marja Dacia va creşte de la circa 10% la 15% şi pe lângă Bigster, vor exista alte două noi modele compacte“, a declarat Luca de Meo.

Miza Renault o reprezintă platforma CMF-B care va fi utilizată de 2 milioane de maşini noi anual, produse în patru uzine la nivel mondial.

„Datorită noii strategii, vom muta centrul greutăţii din A-B spre C. Dacia va fi un client nu doar pentru Horse, ci şi pentru Ampere deoarece va veni cu maşini elec­trice accesibile“, a spus CEO-ul Grupului Renault.

Geely şi Renault Group au semnat un acord cadru permisiv pentru crearea unui nou lider global în dezvoltarea, producţia şi furnizarea de motoare hibride şi termice de înaltă eficienţă. În cadrul acestui acord, Geely şi Re­nault vor deţine fiecare parti­cipaţii de 50% în noua companie.

În România, se intenţionează ca enti­ta­tea specializată pe grupuri motopropul­soare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR).

Noua entitate va fi un furnizor global independent de soluţii de sisteme de pro­pulsie, producând următoarea generaţie de motoare hibride şi dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon şi cu emisii scăzute, în cinci centre globale de cercetare şi dezvol­tare. La momentul lansării, se aşteaptă ca noua companie să furnizeze soluţii către mai mulţi clienţi industriali, inclusiv Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, dar şi Nissan şi Mitsubishi Motors Company. În viitor, parteneriatul ar putea oferi tehnologii de propulsie şi altor mărci.

Noua companie va opera în 17 uzine producătoare de motoare pe 3 continente, cu un număr de aproximativ 19.000 de an­ga­jaţi în total. Va avea o capacitate de pro­ducţie anuală combinată de peste 5 milioa­ne de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride şi cutii de viteze şi va deveni furnizor pentru 130 de ţări şi teritorii. Por­to­foliul comun al noii companii şi amprenta sa regională va putea oferi soluţii pentru 80% din piaţa globală de motoare termice.

Anunţul acestui acord coincide cu evenimentul Capital Market Day organizat de Renault Group la Paris cu scopul de a-şi prezenta obiectivele financiare pe termen mediu şi o serie de iniţiative menite să-i accelereze transformarea.

Vehiculele termice şi hibride vor continua să reprezinte până la 50 % din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar şi în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esenţială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmăreşte dezvoltarea acestei activităţi de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, şi prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică şi hibridă.

Renault Group îşi va reuni tehnologiile în domeniul motoarelor termice şi hibride (proiectul „Horse“) cu cele ale companiei Geely, pentru a crea un furnizor mondial de prim rang.

Renault Group şi Geely îşi vor reuni activităţile în domeniul motoarelor termice în cadrul unei entităţi în care partenerii vor deţine părţi egale (50 50).

Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce şi va vinde componente şi sisteme de propulsie termică şi hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înfiinţare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producţie de 5 milioane de unităţi anual.

Modelul Dacia este unul unic, construit pe îmbinarea a trei componente principale - un focus pe inginerie, dezvoltat pe strategia de proiectare pe baza costului şi care deja furnizează un avantaj solid. O amprentă industrială unică cu o competitivitate foarte bună şi o distribuţie cu costuri reduse. Ca şi consecinţă, Dacia deja livrează o marjă operaţională de peste 10% şi ţinteşte o creştere la 15% până în 2030, conform datelor Renault.

Pentru a atinge acest ţel, Dacia se va extinde dincolo de clasa mică în cea compactă cu Jogger anul acesta şi Bigster. De asemenea, Dacia va continua să reducă costurile şi va beneficia de dublarea volumelor globale pentru platforma CMF-B care va ajunge la 2 milioane de unităţi până în 2030.

Dacia va contribui şi la reinventarea lanţului valoric pentru motoarele cu ardere internă prin colaborarea cu Horse - divizia deţinută de Renault şi Geely, responsabilă de cutii de viteze şi motoare cu ardere internă şi adaptarea de combustibili sintetici. Dacia va avea o tranziţie uşoară către maşini electrice în Europa, mizând pe soluţii accesibile.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.