Îşi obligă angajaţii să citească şi să refuze bacşişul. Astfel şi-a triplat afacerile un proprietar de restaurant

Autor: Ioana Matei Postat la 06 iunie 2015 21456 afişări

Îşi obligă angajaţii să citească şi să refuze bacşişul. Astfel şi-a triplat afacerile un proprietar de restaurant

În cadrul Bar Marco, un restaurant din Pittsburg, Statele Unite ale Americii, lucrează circa 26 de angajaţi. Unul dintre aspectele neobişnuite ale restaurantului este că fiecare dintre ei are un cuvânt de spus în ce priveşte activitatea acestuia. Toţi angajaţii au acces la datele financiare, iar în fiecare săptămână, în ziua de marţi, ei au posibilitatea de a oferi sugestii în scopul îmbunătăţirii operaţiunilor de zi cu zi ale acestuia.

După şedinţă, angajaţii predau o temă pe care au primit-o pentru acasă, la fel ca la şcoală: un paragraf de trei rânduri despre orice carte de non-ficţiune pe care au citit-o. ”Serveşti oamenii în fiecare zi, ar trebui să poţi purta cu ei o discuţie despre altceva decât despre vreme” spune fondatorul restaurantului, Bobby Fry, într-un interviu acordat Entrepreneur.com. Iar aceasta nu este singura abordare diferită a antreprenorului faţă de restul proprietarilor de restaurant. La începutul acestui an, restaurantul a ţinut titlurile ziarelor când a anunţat că îşi va obliga angajaţii să refuze bacşişul. 

În schimbul acestuia, fiecare angajat primeşte un salariu de bază de cel puţin 35.000 de dolari pe an, bonusuri în funcţie de profit, asigurare medicală de la data angajării, 500 de acţiuni în afacere şi concediu plătit. 

Prin acest model mai puţin conventional, Fry, care a fondat Bar Marco alături de colegii lui de şcoală Kevin Cox, Michael Kreha şi Justin Steel – spune că a avut un succes mai mare decât se aştepta. După o singură lună, veniturile au depăşit aşteptările lor cu 26%. Profitul săptămânal a crescut cu 3.000 de dolari (la vânzări de 26.000 de dolari) şi a urcat la 9.000 de dolari (vânzări de circa 33.000 de dolari), potrivit lui Fry.

Datorită sistemului de bonusare al angajaţilor, salariilor lor vor ajunge anul acesta la o valoare cuprinsă între 48.000 şi 51.000 de dolari. Fry spune că nu şi-a dorit niciodată să deschidă un restaurant traditional, iar visul lui de a deschide un restaurant diferit faţă de restul vine din modul în care a evoluat cultura bacşişului. ”Fie că este vorba despre o servire corespunzătoare sau nu, oamenii au tendinţa să ofere aceeaşi sumă de bani ca bacşiş.”

Bar Marco s-a născut din viziunea antreprenorului de a crea o afacere care să maximizeze valoarea oamenilor. El crede că proprietarii de restaurant care plătesc un salariu minim sunt fie leneşi, fie incapabili să realizeze o strategie pentru afacerea lor.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/isi-obliga-angajatii-sa-citeasca-si-sa-refuze-bacsisul-astfel-si-a-triplat-afacerile-un-proprietar-de-restaurant-14409481
14409481
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.