Industria asigurărilor se confruntă cu atragerea noilor generaţii: aproape 80% dintre tinerii Gen Z nu au luat niciodată în considerare o carieră în domeniul asigurărilor

Autor: Ilinca Oniciuc Postat la 17 noiembrie 2025 23 afişări

Industria asigurărilor se confruntă cu atragerea noilor generaţii: aproape 80% dintre tinerii Gen Z nu au luat niciodată în considerare o carieră în domeniul asigurărilor

Pentru tinerii Gen Z, domeniul asigurărilor este adesea asociat cu birocraţia, hârtiile, procesele lente şi sistemele învechite. Asigurările au ajuns să fie privite ca un domeniu depăşit, ceea ce le dă de gândit companiilor să regândească modul în care poate atrage tânăra generaţie. Totuşi, reuşesc să le ofere tinerilor un punct forte şi anume - stabilitatea, dar nu e de ajuns pentru o generaţie atât de dinamică.

 Un studiu efectuat în luna noiembrie pe un eşantion de peste 500 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 28 de ani, de Cake & Arrow, o agenţie de design UX şi inovaţie de produs care lucrează exclusiv cu industria asigurărilor şi serviciilor financiare, şi postat de companie pe LinkedIn, arată că 79% dintre tinerii GenZ n-au luat niciodată în considerare un job în asigurări, iar 49% dintre respondenţi nu îşi doresc să lucreze în domeniu. Motivul din spate are legătură cu preocuparea tinerilor privind practicile comerciale ale companiilor de asigurări şi a valorilor care stau la bază.

Potrivit studiului, printre cei care au semnalat probleme etice, au remarcat că industria ia în considerarea prea puţin respectarea angajamentelor faţă de clienţii lor şi se orientează mai mult spre obţinerea de profit şi interesele acţionarilor.

Se precizează că 11 din 12 respondenţi sunt de acord cu afirmaţia: „companiile de asigurări vor face tot ce le stă în putinţă pentru a respinge cererile de despăgubire”.

Pentru Gen Z, munca înseamnă mai mult decât un salariu bun sau un statut ridicat în societate. Motivaţia lor provine din modul în care sunt trataţi, din valorile în care cred şi din scopul pentru care muncesc. Ce îi deranjează? Munca repetitivă, lipsa de flexibilitate a programului, lipsa creativităţii şi frica de a nu evolua spre o funcţie mai bună în domeniu.

,,Nu m-am gândit niciodată să merg spre ramura asta a asigurărilor, mai mult din necunoştinţă de cauză. Nici la şcoală, nici la facultate nu prea auzi, doar dacă mergi spre un profil economic. Am văzut mereu asigurările ca pe un domeniu rigid şi monoton” spune Maria, tânără în vârstă de 21 de ani.

De aceeaşi părere este şi Andreea, o tânără în vârstă de 22 de ani. Faptul că domeniul asigurărilor nu este unul gen Z friendly pentru că nu se vorbeşte atât de mult despre el, pe tineri îi face să aibă rezerve când vine vorba de a se angaja în această industrie.

  ,,Nimeni nu mi-a zis cu se ocupă exact industria asigurărilor şi doar m-am trezit ca adult că am nevoie de ele în orice domeniu. Când eram mică îl auzeam mereu pe tata că merge să plătească factura pentru asigurarea de sănătate” spune ea.

 Un lucru e cert: companiile care se reinventează, care reuşesc să comunice clar valorile şi oportunităţile, şi care creează produse şi experienţe relevante pentru tineri, vor atrage cei mai talentaţi profesionişti ai viitorului. Iar industria asigurărilor nu face excepţie. Pentru ca tot mai mulţi tineri să o considere atractivă, e nevoie de comunicare pe înţelesul lor şi de informaţii clare.

           

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.