Începe în sfârşit ieftinirea apartamentelor? Specialiştii din imobiliare spun că ar trebui să ne aşteptăm la surprize începând din această toamnă VIDEO
Piaţa imobiliară din România se află într-un punct de inflexiune în 2025, cu semnale clare de temperare a cererii şi ajustare a preţurilor. În primele şase luni ale anului, numărul tranzacţiilor cu locuinţe a scăzut cu 3,4% la nivel naţional şi cu 7,9% în Bucureşti şi Ilfov, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut . Această tendinţă de scădere este susţinută de o serie de factori economici interconectaţi. Această tendinţă este susţinută de o creştere economică modestă, cu un PIB în creştere de doar 0,3% în primul trimestru , inflaţie în creştere la 5,7% în iunie , şi dobânzi la credite încă ridicate, cu o dobândă-cheie menţinută la 6,5% de BNR. În acest context, Daniel Crainic, directorul de marketing al platformei Imobiliare.ro, este de părere că piaţa imobiliară va fi forţată să absoarbă aceste şocuri, iar asta se va vedea în preţurile apartamentelor.
„O reducere o să o resimţim chiar de acum, din luna august, pentru că tema tuturor discuţiilor acum este stagnarea sau scădere economică, taxe mai mari, creşterea dobânzilor şi aşa mai departe. Şi toate astea vin cu un şoc. E perioada concediilor, dar în septembrie ne vom întoarce cu toţii la la ceea ce important şi vom vedea cu toţii că de aceeaşi bani putem să ne cumpărăm pur şi simplu mai puţine lucruri.
Aşa că şi piaţa imobiliară nu va scăpa de acest şoc şi va fi nevoie probabil de o perioadă de de absorbţie a acestuia, de acceptare a unei a unui nou climat. Şi cred că da, vom vedea nişte mişcări, probabil în august şi septembrie.” a declarat Daniel Crainic, director de marketing Imobiliare.ro, la ZF Live, emisiune realizată cu sprijinul Orange Business.
Mai mult, analiştii semnalează că dezvoltatorii imobiliari sunt pregătiţi să reacţioneze rapid la scăderea cererii. Conform unor surse din industrie, aceştia dispun de marje suficient de mari pentru a lansa promoţii — inclusiv acoperirea diferenţei de TVA sau campanii comerciale sustenabile — menite să revigoreze interesul cumpărătorilor în lunile de toamnă.
„Cred că este posibil să coborâm. Nu mă aştept mai degrabă la o stagnare. Mă aştept de asemenea, din partea dezvoltatorilor la nişte mişcări interesante în perioada asta. Acuma, probabil că cei mai mulţi în luna august au şi aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu cererea, dar cred că au capacitatea să vină cu diverse oferte, să acopere diferenţa de TVA pentru o bună perioadă de timp, diverse oferte comerciale, promoţii, campanii ca să revigoreze cererea”, a mai spus Daniel Crainic la ZF Live.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













