Hobby de CEO. François Bloch, BRD - Groupe Société Générale: „Muzica are puterea de a aduce oamenii împreună”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 august 2023 135 afişări

Hobby de CEO. François Bloch,  BRD - Groupe Société Générale: „Muzica are puterea de a aduce oamenii împreună”

Absolvent al École Nationale de la Statistique et de l’Administration Économique (ENSAE), François Bloch este CEO al BRD - Groupe Société Générale din 2016. Anterior, el a fost prim-vicepreşedinte al Rosbank între 2012 şi 2016. Şi-a început cariera în grupul Société Générale în 1990, la Fimat, o filială de brokeraj, în cadrul căreia a deţinut diverse funcţii în Franţa, Germania şi SUA. În 2008, a fost numit director de strategie la Newedge.

În 2009, s-a alăturat diviziei de risc a Société Générale în calitate de director al departamentului de risc de credit - ţări şi instituţii financiare. Totalul activelor băncii la sfârşitul lunii decembrie 2022 se ridica la 72 miliarde de lei. În 2022, profitul net al Grupului BRD a fost de 1.337 milioane de lei, faţă de 1.319 milioane de lei în 2021. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai importante grupuri de servicii financiare din Europa şi un jucător important în economie de peste 150 de ani. Grupul are 117.000 de angajaţi în 66 de ţări şi 25 de milioane de clienţi în întreaga lume.

Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Pot răspunde cu un singur cuvânt: muzica. Mi-a trezit interesul de când eram tânăr. Un singur cuvânt, dar patru instrumente: pian, vioară, saxofon şi tobe. În ceea ce le priveşte pe primele două, le studiez şi cânt la ele de 15 ani. Mai târziu au apărut în viaţa mea saxofonul şi tobele. La acestea din urmă am cântat cu fiii mei, până când cel mai mic a început să cânte singur la tobe şi a ajuns să fie mult mai bun decât mine. În prezent, încă mai cânt la pian - mă concentrez asupra jazzului pentru că, aşa cum spunea Boris Vian, „Fără jazz, viaţa ar fi o greşeală”. De asemenea, încerc pe cât posibil să particip la repetiţiile corului BRD. A fost înfiinţat în 2017, are la conducere un tânăr dirijor, Andrei Stănculescu, şi a susţinut un concert la Filarmonica din Paris în 2018 în cadrul „Playing for Philharmonie”. După mai multe spectacole, atât în ţară, cât şi în străinătate, corul nostru, de care sunt foarte mândru, se pregăteşte acum pentru un concert la Ateneul Român.

Mai este ceva care a început ca un hobby cu mult timp în urmă, însă în timp a devenit un stil de viaţă. Întotdeauna am acordat o mare atenţie mediului înconjurător şi mijloacelor prin care poate fi protejat, iar această preocupare a crescut de la an la an. De aceea, astăzi conduc o maşină electrică, cumpăr alimente organice, beau apă din reţeaua de apă potabilă a clădirii şi nu apă îmbuteliată, folosesc doar tacâmurile mele la cantină şi niciodată tacâmuri de plastic de unică folosinţă, îmi încarc telefonul mobil cu o baterie solară şi îmi gestionez deşeurile în mod selectiv. Sunt lucruri mărunte, dar contează.

Ce corespondenţe există între acest hobby şi afaceri?

Din acest punct de vedere, mă consider un CEO foarte norocos. Muzica – în special cea clasică şi jazzul – este una dintre axele BRD Groupe Société Générale. Angajamentul nostru faţă de ea a făcut ca muzica clasică să fie accesibilă publicului din toate regiunile României.

De 11 ani suntem parteneri ai SoNoRo Conac, care aduce laolaltă concerte de excepţie şi clădiri istorice uluitoare din toată România - a ajuns în peste 150 de locuri spectaculoase. De asemenea, avem un parteneriat cu festivalul Sonoro Musikland, sprijinim o serie de concerte de muzică clasică găzduite de biserici fortificate, cetăţi medievale sau în curţile tradiţionale ale pensiunilor locale. În plus, BRD - Groupe Société Générale susţine festivalul de muzică clasică cu cea mai lungă tradiţie din România, fondat de Alexandru Tomescu - Turneul Stradivarius, a cărui ediţie din 2023, intitulată „In the Mood for Love”, tocmai s-a încheiat. În acelaşi timp, turneul naţional Violoncellissimo, care şi-a luat numele de la unul dintre cele mai cunoscute ansambluri camerale româneşti, a avut BRD drept partener principal. De asemenea, sponsorizăm proiectul Casele Muzicienilor. Acesta este dedicat caselor în care au locuit mari personalităţi ale vieţii muzicale româneşti şi a avut ca rezultat crearea unei hărţi digitale. Totodată, suntem activi şi la nivel local. BRD - Groupe Société Générale a sprijinit Festivalul Eufonia, cel mai important festival de muzică de cameră din vestul României. Recent, am adus Music Gallery la Cluj şi Iaşi.


PREFERINŢE:

CUVÂNT: Onestitate

CARTE: SF

PERSONALITATE: Lider

SPORTURI: Drumeţii

TIPUL DE VACANŢĂ: Cu familia mea

DESTINAŢIA DE VACANŢĂ: Franţa


În plus, anul 2023 a reprezentat încununarea tuturor eforturilor noastre în ceea ce priveşte muzica clasică şi împlinirea unui vis personal: BRD Groupe Société Générale a început un parteneriat - care acoperă trei ediţii - cu cel mai important eveniment cultural internaţional organizat în România, Festivalul Internaţional George Enescu, punând astfel bazele unei noi etape în dezvoltarea acestuia.

În ceea ce priveşte stilul meu de viaţă care a fost odată hobby, şi acesta se reflectă în activitatea BRD - Groupe Société Générale. Poate cea mai vizibilă dintre toate iniţiativele noastre ESG a fost summitul privind schimbările climatice - Climate Change Summit -, primul din România dedicat acestui subiect. Evenimentul, creat împreună cu Social Innovation Solutions, o organizaţie activă în domeniul sustenabilităţii, al impactului social şi al inovaţiei, a ajuns la un public format din aproximativ un milion de persoane. A fost primul summit din România dedicat schimbărilor climatice şi are ambiţia de a deveni cea mai relevantă conferinţă regională privind soluţiile pentru schimbările climatice, reunind experţi din întreaga lume şi cele mai strălucite minţi din România. Evenimentul a inclus cel mai amplu exerciţiu de previziune privind viitorul României: Scenarii climatice pentru România 2030. Sesiunile s-au axat pe impactul schimbărilor climatice în România în 2030 şi au reunit peste 160 de reprezentanţi cheie din sectorul public, privat, civic şi academic.

Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?

Desigur că îmi face plăcere, altfel nu aş cânta la patru instrumente şi nu aş face parte dintr-un cor. Dar muzica face mult mai mult decât atât la nivel personal. Este o cale reală de autoperfecţionare. Multe studii au arătat că educaţia muzicală poate îmbunătăţi dezvoltarea funcţiilor cognitive atunci când este abordată de la o vârstă fragedă. Ea îmbunătăţeşte memoria spaţială şi pe cea verbală. A învăţa să cânţi la un instrument înseamnă să lucrezi în mod constant pentru o bună perioadă. Necesită dedicare, perseverenţă şi rezilienţă, dezvoltă creativitatea şi facilitează conectarea cu ceilalţi. În plus, educaţia muzicală are un efect benefic şi în ce priveşte alte calităţi, cum ar fi colaborarea, capacitatea de a asculta şi un mod de gândire care face conexiuni între  idei disparate.

Nu în ultimul rând, apar şi beneficiile pentru sănătate: scade tensiunea arterială, reduce nivelul de stres şi anxietate. Aceleaşi beneficii pot fi obţinute, de altfel, şi atunci când mergem la un concert, lucru pe care îl fac destul de des, şi sunt întotdeauna uimit de calitatea interpretării.

Există regulile aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

Violonistul Alexandru Tomescu, cu care avem un parteneriat de ani de zile, spunea recent că un muzician ar trebui să fie cu capul în nori şi cu picioarele pe pământ şi cred că analogia dintre un muzician şi un CEO este valabilă. Ei bine, pentru acesta din urmă nu este chiar în regulă să aibă capul în nori, dar un CEO ar trebui să aibă o viziune şi să vadă imaginea de ansamblu atunci când ia decizii de afaceri. În ceea ce priveşte picioarele bine înfipte în pământ, acest lucru se aplică în totalitate în domeniul financiar: un lider trebuie să înţeleagă şi să asimileze mediul de afaceri şi cultura locală, să fie obişnuit cu rezolvarea foarte frecventă a problemelor în activitatea sa zilnică, să identifice partenerii de afaceri potriviţi, să urmărească cele mai importante tranzacţii, să simtă pulsul pieţei etc.

Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?

Le-aş numi utile, nu obligatorii, şi pot să vă spun ce mi se pare mie util. De exemplu, asiguraţi-vă că, deşi fiecare are în faţă altă partitură, toţi interpretează aceeaşi lucrare. Fac tot ce îmi stă în puteri ca toată lumea din BRD - Groupe Société Générale să fie pe aceeaşi lungime de undă (în cazul de faţă, asta înseamnă să asimileze obiectivele, misiunea şi valorile noastre), ca să ştie de ce se află aici şi care este rolul său. Dacă aceasta ar fi o orchestră, rezultatul ar fi armonie. Dar, pentru că vorbim de o bancă, rezultatul este o dezvoltare armonioasă.

O altă regulă utilă pe care am preluat-o din muzică este aceea de a te înconjura de interpreţii potriviţi. Diversitatea este esenţială, precum şi dedicarea pentru excelenţă şi armonizarea unora cu alţii pentru îndeplinirea unui obiectiv comun.

Atunci când asculţi muzică clasică interpretată de o orchestră, muzica transcende indivizii, ea este punctul central, iar acea muzică este menită să bucure publicul. La fel este şi în cazul BRD - Groupe Société Générale - rezultatele noastre sunt ceea ce contează în primul rând şi sunt menite să fie pe placul clienţilor noştri şi să le aducă beneficii.

Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?

Orice bancher şi mai ales unul ca mine, cu experienţă în managementul riscului, vă va spune că o carieră în acest domeniu nu duce lipsă de adrenalină. Este un mediu aflat constant sub presiune, care necesită adaptabilitate şi rezilienţă, se mişcă într-un ritm foarte rapid şi este foarte competitiv. Prin urmare, de dragul vieţii mele personale, prefer să am hobby-uri liniştite, care să completeze tumultul inerent industriei financiare. Îmi place să gătesc în timpul weekendurilor. Mă destinde, mă relaxează, îmi aduce linişte sufletească, gândurile mele se concentrează asupra sarcinilor imediate şi nu aleargă de la o idee la alta. Este aproape ca meditaţia, ca un exerciţiu de mindfulness! 

Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

În ceea ce mă priveşte, cu siguranţă este. Muzica are puterea de a aduce oamenii împreună. Acest lucru este valabil şi pentru relaţiile de afaceri, apropiindu-ne de clienţii şi partenerii noştri, mulţi dintre ei fiind, de asemenea, iubitori de muzică. În al doilea rând, toţi cei care au studiat un instrument vă vor spune că aşa deprindeţi precizia. Este o abilitate atât de utilă în domeniul bancar, care este foarte minuţios reglementat. În plus, cercetările arată că educaţia muzicală stimulează IQ-ul, concentrarea şi perseverenţa, care sunt calităţi sine qua non pentru o carieră de succes în afaceri şi nu numai.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.