Google intră în producţia de filme cu noua iniţiativă „100 Zeros"

Autor: Andreea Tobias Postat la 06 mai 2025 17 afişări

Google a lansat o nouă iniţiativă de producţie de filme şi emisiuni TV numită „100 Zeros", care se concentrează pe identificarea proiectelor pe care gigantul tehnologic le poate finanţa sau produce, potrivit Business Insider.

Google intră în producţia de filme cu noua iniţiativă „100 Zeros"

Iniţiativa reprezintă un parteneriat pe mai mulţi ani cu Range Media Partners, o firmă de talente şi companie de producţie cunoscută pentru munca sa în domeniul filmului, inclusiv producţiile „A Complete Unknown" şi „Longlegs".

Google consideră proiectul ca o modalitate de a determina comunitatea creativă să adopte noile sale produse şi servicii tehnologice, cum ar fi instrumentele de inteligenţă artificială şi funcţii precum Immersive View, care permite utilizatorilor să vadă obiectele în 3D.

100 Zeros este deja listată ca unul dintre producătorii filmului de groază „Cuckoo" lansat în 2024, contribuind cu finanţare pentru marketingul acestui film, potrivit platformei Letterboxd specializată în cinematografie.

Potrivit surselor citate, Google nu intenţionează să folosească YouTube ca platformă principală de distribuţie pentru proiectele 100 Zeros, ci vizează vânzarea acestora către studiouri tradiţionale şi servicii de streaming precum Netflix.

Iniţiativa vine la scurt timp după ce Google şi Range Media au anunţat luna trecută că vor colabora pentru producerea unor filme despre inteligenţa artificială în următoarele 18 luni. Primele două titluri din acest proiect, „Sweetwater" şi „LUCID", sunt aşteptate să fie lansate până la sfârşitul acestui an.

Reprezentanţii Google au confirmat existenţa iniţiativei printr-o postare pe X (fostul Twitter), precizând că „nu este vorba despre un nou studio, ci despre o iniţiativă condusă de echipa noastră Platforms & Devices, care include Android. Lucrăm cu Range pentru a asista comunitatea creativă în integrarea tehnologiilor şi platformelor de ultimă generaţie, precum XR şi AI, în procesul lor de realizare a filmelor".

YouTube a avut anterior o aventură în domeniul conţinutului original cu lansarea „YouTube Originals" în 2016, proiect care a fost închis în 2022 pentru a se recentra pe conţinutul generat de utilizatori şi pe formatul video de scurtă durată, Shorts.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
google,
100 zeros,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.