Ford Puma Gen-E urcă pe primul loc în înmatriculările electrice de flotă. Modelul produs la Craiova impulsionează segmentul corporate
Ford a devenit în septembrie lider pe piaţa locală a maşinilor electrice destinate companiilor, potrivit datelor DRPCIV, în timp ce modelul Puma Gen-E, produs la Craiova, a înregistrat cea mai mare cotă de segment. Marca americană ocupă locul doi în clasamentul general al înmatriculărilor electrice, după Hyundai, confirmând interesul în creştere pentru vehiculele de flotă cu emisii zero.
Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că Ford a fost cea mai înmatriculată marcă auto în rândul companiilor în luna septembrie 2025, cu 81 de unităţi, depăşind Tesla (68) şi Hyundai (55).
În cele mai multe cazuri, maşinile înmatriculate în septembrie au fost livrate în august şi nu au beneficiat de suportul Rabla. Programul Rabla a început, însă nu au demarat şi livrările către clienţi finali, cel mai probabil abia în decembrie piaţa va vedea în înmatriculări efectele reducerii primei de la promisiunea de 7.500 de euro de la începutul anului, la cei 3.400 de euro de acum.
Performanţa Ford este legată de lansarea modelului Puma Gen-E, primul vehicul 100% electric produs la uzina Ford Otosan din Craiova. Modelul a reprezentat peste o treime din înmatriculările electrice de flotă – aproximativ 36% din segmentul corporate – ceea ce îl plasează în fruntea clasamentului pentru luna septembrie.
„Am ocupat locul 1 la înmatriculările de vehicule electrice destinate companiilor şi un impresionant loc 2 la nivelul tuturor canalelor de vânzare”, a declarat Roxana Capătă, director general al Ford România Services.
Pe ansamblul pieţei, Ford s-a situat pe locul doi la înmatriculările totale de vehicule electrice, după Hyundai, care a condus clasamentul general cu 177 de unităţi, dintre care 122 au fost cumpărate de persoane fizice.
În rândul modelelor electrice şi hibride înmatriculate de companii, Puma Gen-E a fost urmat de Tesla Model Y şi Volvo EX30, fiecare cu câte 38 de unităţi, dar şi de Renault 5 E-Tech Electric şi Hyundai Kona, cu peste 30 de unităţi fiecare.
Companiile au preferat modelele electrice şi hibride compacte, cu autonomie extinsă şi costuri de exploatare reduse, în timp ce persoanele fizice au rămas mai active în zona SUV-urilor mici şi a modelelor destinate traficului urban, cum ar fi Hyundai Inster sau Kona.
Ford reuşeşte astfel o repoziţionare pe piaţa auto locală, bazându-se pe producţia internă şi pe o gamă tot mai diversificată de motorizări. Uzina din Craiova a devenit, în 2025, unul dintre centrele importante ale grupului Ford Otosan pentru tranziţia către electromobilitate, odată cu lansarea versiunilor electrice ale SUV-ului Puma şi, în perspectivă, ale utilitarei Transit Courier.
Rezultatele din septembrie indică un ritm de creştere solid pe segmentul corporate, în condiţiile în care tot mai multe companii mari, din domenii precum retailul, distribuţia sau serviciile financiare, înlocuiesc flotele tradiţionale cu modele electrice.
Deşi piaţa totală a maşinilor electrice rămâne concentrată în jurul câtorva mărci – Ford, Tesla, Hyundai, Volvo şi BYD –, ponderea înmatriculărilor de flotă este în creştere, impulsionată de costuri de operare mai mici şi de reglementările privind reducerea emisiilor.
Pentru segmentul persoanelor fizice, situaţia este diferită: Hyundai şi Ford rămân lideri prin modelele Inster, Kona şi Puma, în timp ce Tesla şi Renault îşi păstrează prezenţa prin Model 3 şi noul 5 E-Tech. Diferenţele reflectă accesul la finanţare, infrastructura de încărcare şi preferinţele de utilizare.
Septembrie marchează una dintre cele mai bune luni pentru înmatriculările de vehicule electrice produse local, consolidând rolul uzinei de la Craiova în strategia de electrificare a Ford Otosan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













