Este oficial: Avem un nou MILIARDAR în România

Autor: Cristina Roşca Postat la 02 iunie 2020 1201 afişări

Discounterul polonez Pepco a obţinut anul trecut afaceri de 1,2 mld. lei (peste 250 mil. euro), în creştere cu circa 40% comparativ cu 2018, arată calculele ZF făcute pe baza datelor co­mu­nicate de companie. Astfel, retai­lerul menţine ritmul de creştere impus încă de la intrarea pe piaţă.

Este oficial: Avem un nou MILIARDAR în România

Compania are local 280 de magazine cu preţuri mici şi continuă expansiunea. An de an compania deschide în România în medie 50 de magazine noi, având planuri pentru o reţea de 500 de unităţi şi afaceri de 1 mld. euro până în 2024.

Discounterul polonez Pepco a obţinut anul trecut afaceri de 1,2 mld. lei (peste 250 mil. euro), în creştere cu circa 40% comparativ cu 2018, arată calculele ZF făcute pe baza datelor co­mu­nicate de companie. Astfel, retai­lerul menţine ritmul de creştere impus încă de la intrarea pe piaţă.

Pe piaţa locală, Pepco a venit în 2014 şi a pariat pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria. De altfel, România este a doua cea mai dezvoltată ca număr de magazine după piaţa-mamă. Aici însă retailerul a intrat în 2004, pentru ca abia un deceniu mai târziu să se extindă în România.

Toţi indicatorii financiari ai Pepco România s-au situat pe un trend ascendent în 2019, astfel că profitul net a sărit de 115 de milioane de lei, după o creş­tere de 13%. În ceea ce priveşte nu­mărul de salariaţi, acesta a ajuns la 2.800, după ce compania a angajat 600 de persoane anul trecut. De altfel, va con­tinua să angajeze şi în 2020 circa 400 de salariaţi, conform datelor transmise.

Angajările vin pe fondul expan­siu­nii pe care Pepco o continuă în Româ­nia. Compania are local 280 de ma­gazine cu preţuri mici. Toate magazi­nele Pepco au fost închise timp de circa două luni ca urmare a pandemiei de Covid-19, însă începând cu 15 mai retailerul a redeschis treptat 210 dintre unităţile deja existente şi a inaugurat până în prezent şi opt magazine noi. Rămân închise magazinele în mallurile mari, care încă nu şi-au reluat activi­ta­tea şi pentru care nu există o dată oficială de redeschidere.

„Perioada 16 martie-15 mai a fost una provocatoare, în special din cauza faptului că nu am mai beneficiat de în­casări, magazinele noastre fizice fiind în­chise. Însă, toate eforturile au fost îndrep­tate către susţinerea plăţilor sala­riilor şi a securizării locurilor de muncă pentru toţi cei 2.800 de angajaţi“, spun reprezentanţii companiei. Pepco a aplicat în această perioadă pentru certificat de urgenţă, astfel că a primit sprijinul statului pentru plata angajaţilor. Polonezii au local doar operaţiuni offline, nu şi online.

Acum Pepco a redeschis majo­ritatea magazinelor, mai exact toate unităţile mai puţin cele din centrele comerciale mari. Avantajaţi sunt în această perioadă retailerii care au un model mixt - stradal – mall, cum este cazul Pepco. De asemenea, sunt avantajaţi retailerii amplasaţi în parcuri de retail, unde sunt boxuri cu intrare separată per fiecare magazin.

Pepco este brandul de modă cu cele mai mari vânzări din România, depăşind Zara sau H&M. Este totodată un retailer activ pe segmentul de discount, astfel că pariază pe preţuri mici şi pe oraşe de toate mărimile. De aceea, spre deosebire de alţi retaileri, nu este prezent doar în malluri. An de an compania deschide în România în medie 50 de magazine noi, având planuri pentru o reţea de 500 de unităţi şi afaceri de 1 mld. euro până în 2024.

„Planurile noastre constau în continuarea investiţiilor şi deschiderea de noi magazine în ţară, însă facem acest lucru cu grijă şi luăm în acelaşi timp toate măsurile de siguranţă necesare pentru angajaţii, dar şi pentru clienţii noştri. Suntem optimişti că vom putea recupera vânzările, întrucât magazinele Pepco funcţionează după un format care va fi la mare căutare după o astfel de perioadă de criză, în care clienţii au devenit mai conştienţi de modul in care îşi cheltuiesc banii“, adaugă oficialii Pepco.

De regulă, în perioade de criză, formatul de discount iese câştigător dat fiind că românii – dar nu numai – sunt mai chibzuiţi şi mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii.

După rezultatele financiare aferente anului trecut, Pepco şi-a consolidat poziţia de lider în rândul brandurilor de modă locale. Discounterul a urcat în 2018 pe prima treaptă a podiumului, depăşind H&M şi Zara.

Totuşi, la nivel de grup, polonezii sunt în top trei cei mai importanţi jucători din moda românească, după grupul spaniol Inditex şi H&M. Inditex este lider la nivel de grup, cu toate cele opt branduri care sunt operate pe entităţi fiscale diferite. H&M are şi el două branduri offline şi din 2020 sunt şase mărci online.

Cei trei jucători au un model de business diferit. Mai exact H&M are circa 50 de magazine sub brandul principal şi merge de regulă în oraşe mari şi medii cu unităţile sale, fiind un nume activ pe segmentul preţurilor medii. Pepco este un discounter, astfel că a pariat pe dezvoltare nu doar în centrele urbane mari ci şi în cele de câteva mii de locuitori unde se luptă cu magazinele locale, cele mai multe de tipul „Orice produs la 13 lei“ şi cu bazarurile şi pieţele. Inditex merge cu mai multe branduri în paralel, având circa 130 de unităţi sub opt nume, cel mai puternic fiind Zara. Toate mărcile au preţuri medii şi peste medie, niciuna nefiind activă pe formatul de discount.

Pe piaţa locală de modă sunt active câteva sute de branduri care vând haine şi pantofi, piaţa fiind estimată la 4,5-5 mld. euro în 2019.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
polonia,
brand,
format

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.