Efectul Elon Musk: La doar două săptămâni după ce CEO-ul Tesla a preluat Twitter, compania se confruntă cu concedieri în masă, schimbări de planuri şi pierderi de milioane de dolari pe zi

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 07 noiembrie 2022 201 afişări

Efectul Elon Musk: La doar două săptămâni după ce CEO-ul Tesla a preluat Twitter, compania se confruntă cu concedieri în masă, schimbări de planuri şi pierderi de milioane de dolari pe zi

Gigantul tech Twitter a intrat în cea de a doua săptămână de muncă sub conducerea lui Elon Musk confruntându-se cu problema concedierilor în masă, pierderi de patru milioane pe zi şi amânarea unor planuri importante pentru evoluţia companiei, scrie Bloomberg.

Twitter a disponibilizat recent câteva mii de oameni pentru ca la scurt timp să cheme o parte din aceştia înapoi, unii dintre ei fiind esenţiali pentru planurile şi proictele pe care conducerea vrea să le demareze. Implementarea unor checking marks pentru abonaţii platformei a fost decalată pentru a evita un potenţial haos în contextul alegerilor din SUA.

De toate problemele prin care trece acum Twitter se face vinovat Elon Musk, consideră surse anonime din interiorul companiei. Potrivit aceloraşi oameni CEO-ul Tesla şi partenerii săi au recunoscut că Twitter se confruntă cu pierderi de patru milioane de dolari pe zi.

Compania a apelat la o disponibilizare la scară largă a angajaţilor într-o schemă de reducere a costurilor lansată după ce Twitter a fost cumpărat de Musk pentru 44 de miliarde de dolari. Mulţi angajaţi au aflat că au rămas şomeri după ce şi-au pierdut accesul la sistemele din întreaga companie, cum ar fi e-mailul sau platforma Slack. Cererile de revenire înapoi la birou n-au făcut decât să demonstreze cât de haotic şi grăbit a fost tot procesul.

Compania mai deţine undeva la 3.700 de angajaţi. Presiunea din interior este imensă, pentru că Musk face presiuni asupra echipei sale să vină cu noi produse şi opţiuni pentru platformă, iar din această cauză angajaţii au ajuns chiar să doarmă la birou pentru a respecta termenii limită.

Compania a anunţat noi caracteristici pentru abonamentul Twitter Blue, oferind o bifă de verificare oricărui utilizator care achită lunar taxa aferentă abonamentului. De asemenea, Twitter a promis noi schimbări pe platformă printre care se numără reducerea reclamelor şi publicităţii, posibilitatea de a posta videoclipuri cu o durată ami mare şi posibilitatea de a obţine o poziţie superioară în lista de căutări şi răspunsuri a platformei.

Utilizatorii care îşi doresc celebra bifă albastră vor trebui să scoată din buzunar opt  dolari pe lună începând cu data de nouă noiembrie. Iniţial, lansarea acestei caracteristici trebuia să aibă loc pe şapte, cu o zi înainte de alegerile din SUA, însă a fost anulată de teama dublării unor conturi de personalităţi americane, eveniment ce ar fi putut provoca haos în ziua alegerilor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.