Doar 12% dintre firmele care au obţinut profit în 2011 au optat pentru direcţionarea a 20% din impozitul pe profit

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 decembrie 2013 62 afişări

Legea sponsorizării există de 19 ani fără să i se fi făcut suficientă publicitate. Aceasta, (împreună cu Codul Fiscal) permite societăţilor să ofere sponsorizări organizaţiilor de caritate de exemplu, şi să beneficieze de facilităţi fiscale in anumite limite. |nsă puţine companii cunosc aceste prevederi şi prea puţine aleg să se folosească de acestă lege pentru a susţine cauze umanitare care se bazează pe susţinerea comunităţilor în care operează, informează EY.

Cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă dar poate genera un credit fiscal, care reduce impozitul de plată cu suma integrală a sponsorizării oferite, dacă această sumă este mai mică decât: 0,3% din cifra de afaceri şi 20% din impozitul pe profit de plată.

Conform datelor centralizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), doar 12% dintre firmele care au obţinut profit în 2011 au optat pentru direcţionarea a 20% din impozitul pe profit către organizaţiile neguvernamentale.

ONG-urile au primit 463,7 milioane de lei (103,59 mil. euro) în 2011, potrivit ANAF. Totuşi, entităţile neguvernamentale ar fi putut încasa circa 440 de milioane de euro, dacă toate companiile din România, care au avut câştiguri brute de 58,1 miliarde de lei (12,98 mld. euro) în 2011, ar fi decis să le acorde 20% din impoziul pe profit, după un calcul efectuat de situl de ştiri altreileasector.ro.

Miruna Enache, Tax Partner la EY România consideră că ’’Facilitatea fiscală acordată prin mecanismul de credit fiscal permite practic sponsorului să plătească efectiv suma respectivă nu în contul impozitului pe profit, ci către o organizaţie non-profit. Pentru a fi inclus în calculul impozitul pe profit de pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie încheiat înainte de sfârsitul anului calendaristic iar plata trebuie de asemenea efectuată până la finele anului.’’

Pentru a facilita întelegerea procedurilor legale, EY, a întocmit un exemplu simplificat:

O societate are un profit impozabil de 100.000 euro la sfârşitul anului 2013 şi o cifră de afaceri de 1,5 milioane euro. Impozitul pe profit de plată se ridică la 16.000 euro (cu plata finală urmând a se efectua în 2013). Dacă societatea are cheltuieli de sponsorizare de până la 3.200 euro în 2013 (care nu au impact asupra profiturilor impozabile ale societăţii), impozitul ar putea fi redus la 12.800 euro. Astfel, societatea sponsorizează cu până la 3.200 euro pe durata anului fără un impact advers asupra fluxului de numerar sau alte costuri suplimentare.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/doar-12-dintre-firmele-care-au-obtinut-profit-in-2011-au-optat-pentru-directionarea-a-20-din-impozitul-pe-profit-11735607
11735607
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.