Dacia vizează 12,6 mld. euro din vânzări în 2025: 700.000 de maşini şi Bigster la 100.000 de unităţi anual

Autor: Bogdan Alecu Postat la 24 iulie 2025 21 afişări

Dacia ţinteşte un nou prag istoric: 700.000 de unităţi vândute în 2025, după cele 674.000 livrate anul trecut. „Suntem la jumătatea drumului şi, în ciuda incertitudinilor pieţei, performanţele pe pieţele-cheie ne dau încredere“, a declarat Frank Marotte, director de marketing şi vânzări la Dacia.

Dacia vizează 12,6 mld. euro din vânzări în 2025: 700.000 de maşini şi Bigster la 100.000 de unităţi anual

Dacia ţinteşte un nou prag istoric: 700.000 de unităţi vândute în 2025, după cele 674.000 livrate anul trecut. „Suntem la jumătatea drumului şi, în ciuda incertitudinilor pieţei, performanţele pe pieţele-cheie ne dau încredere“, a declarat Frank Marotte, director de marketing şi vânzări la Dacia. Ultimii ani cu Dacia la peste 700.000 de unităţi anual au fost 2018 şi 2019, atunci când gama Dacia includea şi utilitare. Cifra ar include maşini produse în Maroc, dar şi la Mioveni.

Vedeta gamei este Bigster, SUV-ul care a depăşit deja 17.000 de unităţi vândute şi 38.000 de comenzi, atingând un ritm anualizat de 100.000 de unităţi. Cu un preţ mediu de 28.000 de euro, doar Bigster ar putea genera 2,8 miliarde de euro în vânzări pe un an întreg, consolidând intrarea Dacia într-un segment superior, dar şi uzina de la Mioveni, unde este produs alături de Duster. În paralel, întreaga gamă Dacia, cu un preţ mediu estimat la 18.000 de euro, ar transforma obiectivul de 700.000 de unităţi în venituri de 12,6 miliarde de euro în 2025, confirmând evoluţia mărcii de la producător low-cost la un jucător competitiv pe piaţa europeană.

„Bigster s-a dovedit un magnet pentru clienţi noi – peste 70% dintre cumpărători sunt la primul model Dacia.

Este un succes major şi un pilon al strategiei noastre“, a spus Marotte.

Spring, cel mai accesibil model electric din Europa, a crescut cu 63%, iar Duster rămâne cel mai vândut SUV de retail pe continent. În total, 23,5% dintre vânzările Dacia sunt electrificate, ceea ce susţine obiectivele de reducere a emisiilor ale grupului Renault.

„Programele de tip Rabla şi bonusurile pentru electrice sunt esenţiale pentru accelerarea tranziţiei. Strategia noastră rămâne clară: să oferim modele ecosmart, accesibile şi să continuăm electrificarea”, a conchis Marotte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dacia,
auto,
masini,
Bigster,
marketing,
maroc,
duster

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.