Dacia: Conceptul Hipster, proiectat în România, marchează întoarcerea la rădăcinile mărcii

Autor: Gabriel Pecheanu Postat la 06 octombrie 2025 27 afişări

Grupul Renault consolidează poziţia Dacia în Europa prin actualizări importante ale întregii game şi prin prezentarea conceptului Hipster, dezvoltat integral în centrul de design din România, care marchează o reinterpretare modernă a filosofiei Lăstun şi viitorul mobilităţii accesibile.

Dacia: Conceptul Hipster, proiectat în România, marchează întoarcerea la rădăcinile mărcii

Grupul Renault consolidează poziţia Dacia pe piaţa europeană prin actualizări substanţiale ale întregii game şi prezentarea unei viziuni revoluţionare pentru mobilitatea electrică. Conceptul Hipster, dezvoltat integral în centrul de design din România, reprezintă prima reinterpretare modernă a filosofiei Lastun din era Renault.

În cadrul evenimentului Dacia Product Days din 6 octombrie 2025, constructorul a prezentat conceptul Hipster - un proiect dezvoltat integral de echipa de design din România care marchează un moment istoric pentru marcă. Pentru prima dată de la preluarea Dacia de către Renault în 2004, un vehicul al mărcii face referire directă la moştenirea Lăstun, modelul mini care a marcat istoria automobilismului românesc în la finalul anilor '80. potrivit ZF.

Cu dimensiuni de doar 3 metri lungime, 1,55 metri lăţime şi 1,52 metri înălţime, Hipster Concept reuşeşte să ofere patru locuri reale şi un portbagaj variabil între 70 şi 500 de litri - o performanţă unică în segmentul micro-citadinelor. Asemenea vechiului Lăstun, care oferea spaţiu surprinzător într-o caroserie minusculă, noul concept demonstrează că eficienţa spaţială rămâne o prioritate pentru inginerii români.

Designul elimină deliberat elementele costisitoare: mânerele sunt înlocuite cu curele textile (o soluţie simplă dar funcţională care aminteşte de pragmatismul modelelor româneşti istorice), geamurile laterale sunt glisante, iar stopurile sunt integrate ingenios în spatele lunetei.

Greutatea este cu 20% mai mică decât actualul Spring, contribuind la obiectivul ambiţios de reducere la jumătate a amprentei de carbon faţă de vehiculele electrice actuale.

Spring: Transformare majoră pentru liderul segmentului electric accesibil

Spring, care a vândut peste 179.000 de unităţi în Europa de la lansarea din 2021, primeşte cele mai importante actualizări de la debut. Platforma restructurată integrează o nouă baterie LFP (Lithium Iron Phosphate) de 24,3 kWh în secţiunea centrală consolidată, îmbunătăţind distribuţia greutăţii şi rigiditatea structurală.

Noile motorizări de 70 CP şi 100 CP înlocuiesc unităţile anterioare de 45 CP şi 65 CP, oferind cu până la 20% mai mult cuplu între 80 şi 120 km/h. Acceleraţia 80-120 km/h se îmbunătăţeşte dramatic: 6,9 secunde pentru versiunea de 100 CP faţă de 26,2 secunde pentru fosta variantă de 45 CP.

Încărcarea DC de 40 kW (opţională) permite încărcarea 20-80% în doar 29 de minute. Preţul de pornire rămâne la 16.900 euro, întreaga gamă situându-se sub pragul de 20.000 euro.

Sandero, Stepway, Jogger şi Logan: Tehnologii noi pentru bestseller-urile europene

Sandero consolidează poziţia de lider - cel mai vândut automobil pe canalul retail în Europa din 2017 şi bestseller absolut în 2024 cu 309.392 unităţi (+14,5%). Toate cele patru modele primesc:

Design actualizat:

@ Nouă semnătură luminoasă LED în formă de "T" inversat

@ Protecţii caroserie din Starkle (material cu 20% plastic reciclat) pe Stepway şi Jogger

@ Ecran multimedia de 10 inch cu navigaţie conectată

@ Sistem YouClip extins cu noi accesorii

Motorizări noi:

@ Hybrid 155: disponibil pe Jogger, urmează pe Sandero Stepway în Q4 2026

@ Eco-G 120 automatic: prima cutie automată pe un motor GPL din portofoliul Dacia

@ TCe 100: motor pe benzină mai puternic pentru Sandero şi Logan

@ Autonomie extinsă pentru versiunile GPL: rezervoare mărite la 49,6 litri (Sandero/Stepway/Logan) şi 48,8 litri (Jogger)

Sistemul Hybrid 155 combină un motor pe benzină de 109 CP cu două motoare electrice şi o baterie de 1,4 kWh, permiţând funcţionarea în mod electric până la 80% din timpul de conducere urbană. Consumul scade cu 10% faţă de precedentul Hybrid 140.

Dster şi Bigster: Premieră mondială cu Hybrid-G 150 4x4

Daia introduce primul sistem din lume care combină tehnologia hybrid, alimentarea bi-fuel GPL şi tracţiunea integrală. Motorizarea Hybrid-G 150 4x4 asociază un motor de 1,2 litri mild-hybrid de 140 CP pe puntea faţă cu un motor electric de 31 CP pe puntea spate, dezvoltând împreună 154 CP.

Sistemul include o cutie automată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte şi padele pe volan (premieră pentru Dacia) şi o transmisie inovatoare cu două trepte pentru motorul electric spate. În modul electric, sistemele pot funcţiona până la 60% din timpul de conducere urbană.

Cu două rezervoare de 50 litri (benzină şi GPL), autonomia WLTP atinge 1.500 km. Costurile de utilizare scad cu 30%, iar emisiile CO2 cu 20g/km faţă de actualul mild hybrid 130 4x4. Consumul mediu: 7,1-7,2 l/100 km (GPL) şi 5,5-5,6 l/100 km (benzină).

Actualizările anunţate consolidează poziţia Dacia ca disruptor pe piaţa europeană. În 2024, marca a înregistrat vânzări record, cu Sandero devenind prima Dacia care depăşeşte 300.000 unităţi anual. Jogger ocupă locul doi în segmentul C european (excluzând SUV-urile) cu 96.440 unităţi.

Filozofia "esenţialului accesibil" rămâne centrală - Spring păstrează titlul de cel mai accesibil vehicul electric, iar introducerea transmisiilor automate pe motorizările GPL şi hybrid democratizează tehnologiile premium.

Dezvoltarea conceptului Hipster în România subliniază capacitatea centrului de design local de a genera soluţii inovatoare pentru provocările mobilităţii globale. Proiectul demonstrează că România poate fi nu doar un centru de producţie, ci şi un hub de inovaţie în industria auto europeană.

Noile motorizări vor fi disponibile progresiv: Hybrid 155 pe Jogger este deja în comercializare, Hybrid-G 150 4x4 pentru Duster şi Bigster va fi disponibil până la sfârşitul anului, iar Eco-G 120 automatic soseşte tot în 2025. Conceptul Hipster rămâne deocamdată un studiu de design, dar elementele sale inovatoare vor influenţa viitoarele modele de serie ale mărcii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
hipster,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.