Cutremur în interiorul unui imperiu american: 7.000 de concedieri, vânzări în scădere şi consumatori descurajaţi. Gigantul american începe „curăţenia de criză”
Procter & Gamble, colosul american al produselor de larg consum, anunţă o restructurare masivă: 7.000 de locuri de muncă vor fi eliminate în următorii doi ani, în contextul unei cereri slăbite, a incertitudinii tarifare şi a consumatorilor tot mai reticenţi, informează Financial Times.
Compania, cunoscută la nivel global pentru branduri emblematice precum Gillette, Tide, Ariel sau Oral-B, a făcut public anunţul într-o prezentare susţinută la o conferinţă de afaceri desfăşurată la Paris. Restructurarea vizează 15% din posturile non-manufacturiere şi vine la pachet cu un plan agresiv de vânzare a unor categorii de produse şi mărci, precum şi cu o reorganizare structurală a întregii companii.
Reprezentanţii P&G nu au oferit detalii privind ţările sau regiunile unde vor avea loc disponibilizările, însă impactul global este cert.
Gigantul american se confruntă cu o scădere a cererii şi o reacţie precaută a consumatorilor, accentuată de incertitudinile economice generate de politicile comerciale ale preşedintelui Donald Trump. Tarifele impuse au afectat nu doar costurile de producţie, ci şi apetitul de cumpărare.
În aprilie, compania a fost nevoită să revizuiască în jos prognozele de vânzări şi profit pentru anul în curs, invocând un „consumator mai anxios care îşi reduce cheltuielile.
”
Pentru anul fiscal 2025, Procter & Gamble estimează o creştere organică a vânzărilor de doar 2%, mult sub estimările anterioare, care indicau o marjă de 3–5%.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro