Cutremur în interiorul unui imperiu american: 7.000 de concedieri, vânzări în scădere şi consumatori descurajaţi. Gigantul american începe „curăţenia de criză”
Procter & Gamble, colosul american al produselor de larg consum, anunţă o restructurare masivă: 7.000 de locuri de muncă vor fi eliminate în următorii doi ani, în contextul unei cereri slăbite, a incertitudinii tarifare şi a consumatorilor tot mai reticenţi, informează Financial Times.
Compania, cunoscută la nivel global pentru branduri emblematice precum Gillette, Tide, Ariel sau Oral-B, a făcut public anunţul într-o prezentare susţinută la o conferinţă de afaceri desfăşurată la Paris. Restructurarea vizează 15% din posturile non-manufacturiere şi vine la pachet cu un plan agresiv de vânzare a unor categorii de produse şi mărci, precum şi cu o reorganizare structurală a întregii companii.
Reprezentanţii P&G nu au oferit detalii privind ţările sau regiunile unde vor avea loc disponibilizările, însă impactul global este cert.
Gigantul american se confruntă cu o scădere a cererii şi o reacţie precaută a consumatorilor, accentuată de incertitudinile economice generate de politicile comerciale ale preşedintelui Donald Trump. Tarifele impuse au afectat nu doar costurile de producţie, ci şi apetitul de cumpărare.
În aprilie, compania a fost nevoită să revizuiască în jos prognozele de vânzări şi profit pentru anul în curs, invocând un „consumator mai anxios care îşi reduce cheltuielile.
”
Pentru anul fiscal 2025, Procter & Gamble estimează o creştere organică a vânzărilor de doar 2%, mult sub estimările anterioare, care indicau o marjă de 3–5%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













