Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte

Autor: Alex Ciutacu Postat la 03 iulie 2018 120 afişări  

Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte
Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit...

Pentru BMW, Tesla şi alţi producători globali a căror viitor depinde de piaţa din China, câştigurile înregistrate de scăderea tarifelor intrată în vigoare săptămâna aceasta, vor dispărea rapid – din cauza războiului comercial iniţiat de preşedintele Donald Trump, potrivit Bloomberg.

După decenii întregi în care producătorii auto au cerut acces mai facil la cea mai mare piaţă din lume – China – tarifele de import au scăzut cu 15% începând de duminică. Însă avantajul producătorilor, în special al celor care produc în Statele Unite, va dispărea în cinci zile, când o taxă de 25% va face exportul spre China mult mai scump.

Lupta începută de Donald Trump ameninţă să anuleze anii de lobby din partea producătorilor auto şi poate scufunda liderii industriei auto de lux din Europa. Acum, implicaţiile necunoscute ale unui duel comercial agită dealerii auto şi consumatorii, în special pe cei din China care au cumpărat anul trecut 24 de milioane de autovehicule.

„Este un coşmar să ai impozit adiţional de 25%”, spune Wang Rongzhen, general manager şi în investitor în cadrul Yanan Jinchi Feike Auto Sales and Service Co, un dealer auto din regiunea Shaanxi care importă maşini produse de Fiat Chrysler în Statele Unite.

Pentru dealerul Shanghai Aote Hung Car Sales, tarifele mai ridicate ar însemna doar o altă durere de cap pentru managerul de vânzări Liu Yuanyuan, care povesteşte pentru publicaţia americană că este greu să obişnuiască consumatorii cu alt sistem şi alte preţuri, aceştia aşteptând încă discounturi de vară. Reprezentanţa condusă de ea importă modele precum Mercedes-Benz, Buick şi Jaguar Land Rover.

„Majoritatea clienţilor aşteaptă”, spune Liu. „După ce a început conflictul comercial, toţi cei care importau maşini precum Mercedes-Benz sau BMW, în special BMW X4, X5 şi X6, produse în Statele Unite, au fost afectaţi. Noi ne facem reclamă spunându-le clienţilor că până pe data de 6 iulie pot cumpăra maşini la preţurile promise, însă după aceea nu oferim nicio garanţie că putem păstra preţurile la acest nivel”.

Piaţa din China nu este singura problemă pentru producătorii auto. Aceştia se confruntă cu probleme similare şi în relaţiile comerciale SUA – Europa, unde ar putea intra o taxă de 20% pe importurile de maşini.

În plus, divorţul dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană poate determina producători precum BMW şi Renault să îşi mute fabricile din Marea Britanie.

"Noi am spus întotdeauna că putem depune toate eforturile şi ne putem pregăti pentru orice, dar, dacă sistemul de aprovizionare cu piese componente va fi oprit la frontieră, nu vom mai putem produce mărcile în Marea Britanie", a declarat Stephan Freismuth, manager BMW responsabil de relaţiile cu clienţii.

 

 

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
autovehicule,
crestere,
industria auto
ZF.ro
ŞOC TOTAL! Un lanţ URIAŞ de retail DISPARE din România! Anunţul fulger a fost făcut chiar de Black Friday ŞOC TOTAL! Un lanţ URIAŞ de retail DISPARE din România! Anunţul fulger a fost făcut chiar de Black Friday
BLACK FRIDAY 2018 la eMag: 10 produse din oferta de mâine, care vor fi reduse masiv
ONE.ro
Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă" Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă"
A fost în 80 de vacanţe de lux, fără să cheltuiască niciun ban!
Cum arată principesa Karina, care l-a înlocuit pe Nicolae la succesiunea tronului României
Descopera.ro
KILOGRAMUL, aşa cum îl ştim, va fi RETRAS. „Este un moment ISTORIC, echivalentul unei mini-revoluţii” KILOGRAMUL, aşa cum îl ştim, va fi RETRAS. „Este un moment ISTORIC, echivalentul unei mini-revoluţii”
UMILINŢA adusă de preşedintele francez Macron unei ţări care a făcut un SACRIFICIU istoric. „Este o RUŞINE!”
Două PASTILE pe care le iau majoritatea românilor frecvent sunt altceva decât le-a recomandat doctorul sau farmacistul. AVERTISMENT de ultimă oră ca urmare a analizării a 30.000 de oameni. „NU le mai luaţi!”
Go4it.ro
NOKIA lansează cel mai IEFTIN telefon al său. Baterie de trei săptămâni şi preţ sub 100 de lei! NOKIA lansează cel mai IEFTIN telefon al său. Baterie de trei săptămâni şi preţ sub 100 de lei!
Ofertele de BLACK FRIDAY au început! Iată cele mai bune preţuri!
Declaraţie HALUCINANTĂ a unui ministru: „Nu am folosit niciodată un computer”
Csid.ro
Clătite cu chefir - reţetă fără chimicale (şi pentru copii) Clătite cu chefir - reţetă fără chimicale (şi pentru copii)
Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO
Vopseaua de păr: substanţele toxice pe care le conţin unele produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.