Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte

Autor: Alex Ciutacu Postat la 03 iulie 2018 120 afişări  

Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte
Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit...

Pentru BMW, Tesla şi alţi producători globali a căror viitor depinde de piaţa din China, câştigurile înregistrate de scăderea tarifelor intrată în vigoare săptămâna aceasta, vor dispărea rapid – din cauza războiului comercial iniţiat de preşedintele Donald Trump, potrivit Bloomberg.

După decenii întregi în care producătorii auto au cerut acces mai facil la cea mai mare piaţă din lume – China – tarifele de import au scăzut cu 15% începând de duminică. Însă avantajul producătorilor, în special al celor care produc în Statele Unite, va dispărea în cinci zile, când o taxă de 25% va face exportul spre China mult mai scump.

Lupta începută de Donald Trump ameninţă să anuleze anii de lobby din partea producătorilor auto şi poate scufunda liderii industriei auto de lux din Europa. Acum, implicaţiile necunoscute ale unui duel comercial agită dealerii auto şi consumatorii, în special pe cei din China care au cumpărat anul trecut 24 de milioane de autovehicule.

„Este un coşmar să ai impozit adiţional de 25%”, spune Wang Rongzhen, general manager şi în investitor în cadrul Yanan Jinchi Feike Auto Sales and Service Co, un dealer auto din regiunea Shaanxi care importă maşini produse de Fiat Chrysler în Statele Unite.

Pentru dealerul Shanghai Aote Hung Car Sales, tarifele mai ridicate ar însemna doar o altă durere de cap pentru managerul de vânzări Liu Yuanyuan, care povesteşte pentru publicaţia americană că este greu să obişnuiască consumatorii cu alt sistem şi alte preţuri, aceştia aşteptând încă discounturi de vară. Reprezentanţa condusă de ea importă modele precum Mercedes-Benz, Buick şi Jaguar Land Rover.

„Majoritatea clienţilor aşteaptă”, spune Liu. „După ce a început conflictul comercial, toţi cei care importau maşini precum Mercedes-Benz sau BMW, în special BMW X4, X5 şi X6, produse în Statele Unite, au fost afectaţi. Noi ne facem reclamă spunându-le clienţilor că până pe data de 6 iulie pot cumpăra maşini la preţurile promise, însă după aceea nu oferim nicio garanţie că putem păstra preţurile la acest nivel”.

Piaţa din China nu este singura problemă pentru producătorii auto. Aceştia se confruntă cu probleme similare şi în relaţiile comerciale SUA – Europa, unde ar putea intra o taxă de 20% pe importurile de maşini.

În plus, divorţul dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană poate determina producători precum BMW şi Renault să îşi mute fabricile din Marea Britanie.

"Noi am spus întotdeauna că putem depune toate eforturile şi ne putem pregăti pentru orice, dar, dacă sistemul de aprovizionare cu piese componente va fi oprit la frontieră, nu vom mai putem produce mărcile în Marea Britanie", a declarat Stephan Freismuth, manager BMW responsabil de relaţiile cu clienţii.

 

 

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
autovehicule,
crestere,
industria auto

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
ONE.ro
Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani
Andreea Berecleanu, ce să nu-i faci niciodată soţului: "Probabil de aici pornesc divorţurile şi neînţelegerile"
Elena Udrea a născut! Primele declaraţii de când a devenit mamă pentru prima oară, la 44 de ani
Descopera.ro
NASA a anunţat găsirea unui SUPER-PĂMÂNT. ''Ştiam că mai trebuie să fie alţii ca noi, dar nu credeam că e atât de aproape'' NASA a anunţat găsirea unui SUPER-PĂMÂNT. ''Ştiam că mai trebuie să fie alţii ca noi, dar nu credeam că e atât de aproape''
SECRETUL ascuns până acum din Transfăgărăşan, ''drumul dintre nori'', unul dintre cele mai frumoase din România - FOTO
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Go4it.ro
Află unde se găseşte cel mai IEFTIN model IPHONE XS în ROMÂNIA Află unde se găseşte cel mai IEFTIN model IPHONE XS în ROMÂNIA
Samsung atacă HUAWEI cu un nou telefon cu TREI camere foto
Telefonul HUAWEI de top care promite să DISTRUGĂ noile iPhone XS în performanţă şi vânzări
Csid.ro
Cătina, ginseng românesc: beneficii VIDEO Cătina, ginseng românesc: beneficii VIDEO
Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.