Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte

Autor: Alex Ciutacu Postat la 03 iulie 2018 120 afişări

Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit şi de războiul comercial al lui Trump? Costurile autovehiculelor vor creşte
Cum reacţionează industria auto în faţa temerilor generate de Brexit...

Pentru BMW, Tesla şi alţi producători globali a căror viitor depinde de piaţa din China, câştigurile înregistrate de scăderea tarifelor intrată în vigoare săptămâna aceasta, vor dispărea rapid – din cauza războiului comercial iniţiat de preşedintele Donald Trump, potrivit Bloomberg.

După decenii întregi în care producătorii auto au cerut acces mai facil la cea mai mare piaţă din lume – China – tarifele de import au scăzut cu 15% începând de duminică. Însă avantajul producătorilor, în special al celor care produc în Statele Unite, va dispărea în cinci zile, când o taxă de 25% va face exportul spre China mult mai scump.

Lupta începută de Donald Trump ameninţă să anuleze anii de lobby din partea producătorilor auto şi poate scufunda liderii industriei auto de lux din Europa. Acum, implicaţiile necunoscute ale unui duel comercial agită dealerii auto şi consumatorii, în special pe cei din China care au cumpărat anul trecut 24 de milioane de autovehicule.

„Este un coşmar să ai impozit adiţional de 25%”, spune Wang Rongzhen, general manager şi în investitor în cadrul Yanan Jinchi Feike Auto Sales and Service Co, un dealer auto din regiunea Shaanxi care importă maşini produse de Fiat Chrysler în Statele Unite.

Pentru dealerul Shanghai Aote Hung Car Sales, tarifele mai ridicate ar însemna doar o altă durere de cap pentru managerul de vânzări Liu Yuanyuan, care povesteşte pentru publicaţia americană că este greu să obişnuiască consumatorii cu alt sistem şi alte preţuri, aceştia aşteptând încă discounturi de vară. Reprezentanţa condusă de ea importă modele precum Mercedes-Benz, Buick şi Jaguar Land Rover.

„Majoritatea clienţilor aşteaptă”, spune Liu. „După ce a început conflictul comercial, toţi cei care importau maşini precum Mercedes-Benz sau BMW, în special BMW X4, X5 şi X6, produse în Statele Unite, au fost afectaţi. Noi ne facem reclamă spunându-le clienţilor că până pe data de 6 iulie pot cumpăra maşini la preţurile promise, însă după aceea nu oferim nicio garanţie că putem păstra preţurile la acest nivel”.

Piaţa din China nu este singura problemă pentru producătorii auto. Aceştia se confruntă cu probleme similare şi în relaţiile comerciale SUA – Europa, unde ar putea intra o taxă de 20% pe importurile de maşini.

În plus, divorţul dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană poate determina producători precum BMW şi Renault să îşi mute fabricile din Marea Britanie.

"Noi am spus întotdeauna că putem depune toate eforturile şi ne putem pregăti pentru orice, dar, dacă sistemul de aprovizionare cu piese componente va fi oprit la frontieră, nu vom mai putem produce mărcile în Marea Britanie", a declarat Stephan Freismuth, manager BMW responsabil de relaţiile cu clienţii.

 

 

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
autovehicule,
crestere,
industria auto
Bani mai mulţi, muncitori asiatici sau program flexibil? Cea mai bună soluţie a angajatorilor pentru lipsa de meseriaşi Bani mai mulţi, muncitori asiatici sau program flexibil? Cea mai bună soluţie a angajatorilor pentru lipsa de meseriaşi

Aduc sudori din Vietnam sau bucătari din Nepal, oferă program flexibil angajaţilor, publică salariile oferite în anunţurile de angajare, investesc în şcoli profesionale şi speră să îşi fidelizeze angajaţii astfel încât fenomenul migraţiei externe a meseriaşilor să se diminueze.

vezi continuarea
ZF.ro
S-A TERMINAT cu ”Prima Casă”. Teodorovici anunţă schimbări MASIVE la program. Cine va mai primi banii S-A TERMINAT cu ”Prima Casă”. Teodorovici anunţă schimbări MASIVE la program. Cine va mai primi banii
ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă
ProMotor.ro
A doua ţară din Europa care RENUNŢĂ LA LIMITA DE VITEZĂ DE 130 KM/ORĂ PE AUTOSTRĂZI! A doua ţară din Europa care RENUNŢĂ LA LIMITA DE VITEZĂ DE 130 KM/ORĂ PE AUTOSTRĂZI!
CEL MAI CĂUTAT LOC DE MUNCĂ din România. Se obţine uşor, iar SALARIILE DEPĂŞESC 1000 DE EURO!
Dacă trece această lege, toţi şoferii vor plăti amenzile imediat ce le primesc!
Descopera.ro
Ce face ca un BĂRBAT să fie ATRACTIV pentru o femeie. S-a cercetat serios, iar rezultatul este surprinzător Ce face ca un BĂRBAT să fie ATRACTIV pentru o femeie. S-a cercetat serios, iar rezultatul este surprinzător
Este cel mai mare FURT din istorie? Un AISBERG a fost furat cu totul, însă asta nu este cel mai ŞOCANT
Un fizician s-a ÎMPUŞCAT sub apă pentru un experiment ştiinţific. FOTO+VIDEO
Go4it.ro
GALAXY S10: cât costă şi de unde îl poţi cumpăra în ROMÂNIA. De data aceasta SAMSUNG a cam exagerat cu preţurile GALAXY S10: cât costă şi de unde îl poţi cumpăra în ROMÂNIA. De data aceasta SAMSUNG a cam exagerat cu preţurile
Iată cum se prezintă GALAXY S10, telefonul anului 2019! VIDEO
GALAXY S10 a fost LANSAT! Iată cât costă cel mai PERFORMANT telefon de la SAMSUNG
Csid.ro
Instagram şi efectele sale negative, din punct de vedere psihologic Instagram şi efectele sale negative, din punct de vedere psihologic
Secreţia vaginală: când indică anumite boli
Sumarul de urină: ce presupune şi de ce trebuie făcut

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.