Cum funcţionează primul magazin din România care analizează comportamentul clienţilor

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 11 decembrie 2018 641 afişări

Vodafone România şi Mega Image au integrat soluţii de IoT pentru a putea analiza comportamentul clienţilor, creând astfel primul magazin „deştept" din România.

Cum funcţionează primul magazin din România care analizează comportamentul clienţilor
Cum funcţionează primul magazin din România care analizează... deschide galeria

Elementul de  noutate:
Integrarea celor nouă componente de IoT (Internet of Things) permite colectarea, centralizarea şi prelucrarea eficientă a datelor privind nevoile şi comportamentul clienţilor în magazin. Elementele de inovaţie existau şi au fost integrate în noul concept de magazin inteligent, care poate fi replicat atât pentru alte companii de retail, cât şi în alte sectoare de business. Vodafone România a proiectat soluţia, a organizat resursele necesare realizării ei şi a identificat sectorul unde un astfel de suport poate asigura susţinerea dezvoltării activităţii – sectorul retail. Printre avantaje se numără şi faptul că aceste componente de IoT pot fi implementate fără a interfera cu operaţiunile curente ale companiei-client şi fără a afecta infrastructura existentă.

Descrierea inovaţiei:
Vodafone România şi Mega Image au lansat primul magazin inteligent din România, situat în bulevardul Barbu Văcărescu nr. 201. Magazinul dispune de nouă soluţii de tip Internet of Things complet funcţionale şi integrate într-o platformă digitală complexă. Acestea ajută Mega Image să identifice nevoile clienţilor, să le înţeleagă comportamentul, pentru a putea măsura şi îmbunătăţi eficienţa operaţiunilor din magazin, pentru a creşte satisfacţia cumpărătorilor şi pentru a oferi o experienţă de calitate ridicată în magazin.

Soluţiile centralizează informaţii şi oferă statistici privind traficul clienţilor şi zonele de interes ale vizitatorilor, suport optimizat pentru monitorizarea stocurilor, afişarea de conţinut digital pentru publicitate personalizată, pentru o promovare a produselor adaptată pe segmente de cumpărători şi pentru gestionarea cozilor de aşteptare, furnizează semnal Wi-Fi în magazin, precum şi un sistem de feedback şi asistenţă imediată pentru clienţi. Spre exemplu, soluţia care identifică zonele de interes ale cumpărătorilor monitorizează, prin intermediul senzorilor inteligenţi, cele mai frecventate rute din magazin.

Cu ajutorul datelor disponibile, reprezentanţii Mega Image pot înţelege mai bine nevoile cumpărătorilor şi le pot pune imediat la dispoziţie diverse beneficii, precum facilitarea accesului la produsele care îi interesează şi reducerea timpului de aşteptare. Toate aceste componente sunt integrate într-un concept digital complet, flexibil, ce poate fi replicat şi în alte unităţi comerciale, în funcţie de nevoile specifice ale companiilor de retail.

Efectele inovaţiei:
Principalele efecte ale inovaţiei sunt profilarea optimizată a clienţilor şi evaluarea corectă a comportamentului lor în magazin, redesenarea modelului de business al clientului, disponibilitatea în timp real a datelor despre evoluţia stocurilor din magazin (ceea ce îi dă companiei posibilitatea de a asigura o alimentare mai rapidă cu articolele care lipsesc), reducerea pierderilor prin scăderea cantităţii de marfă care trebuie aruncată, reacţia promptă a personalului de deservire (soluţia pentru asistenţa clienţilor) şi gestionarea îmbunătăţită a cozilor, ceea ce înseamnă un timp redus de aşteptare pentru clienţi.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea românului care „a primit like“ de la Facebook şi Google Povestea românului care „a primit like“  de la Facebook şi Google

În cinci ani, antreprenorul local Rareş Bănescu a reuşit să scaleze start-up-ul Retargeting.biz în alte patru ţări vecine din zonă - Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Grecia, iar acum urmează să îşi extindă businessul în toată regiunea Europei de Sud-Est.

vezi continuarea
ZF.ro
Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor
BREAKING! Schimbări MAJORE la ANAF: Ce decizii a luat Mihaela Triculescu în fruntea Fiscului
ProMotor.ro
Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o” Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o”
TOTUL despre noul BMW Seria 7. Vârful de gamă este motorul 585 CP - VIDEO-GALERIE FOTO
CELE MAI BUNE SUV-uri SECOND-HAND din piaţă! Raportul TUV dezvăluie ce maşini au cele mai puţine defecţiuni
Descopera.ro
Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific
ATENŢIE, ce trebuie să mânânci ca să fii cât mai VIRIL. Greşeala PENIBILĂ pe care o fac mulţi bărbaţi
Evreii, ruşii sau austriecii? Cine l-a OMORÂT pe Eminescu, geniul INCOMOD care a ''înnebunit'' din senin! Adevărul din spatele unei poveşti scandaloase
Go4it.ro
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor” NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Cel mai PUTERNIC telefon din lume se lansează la jumătate de preţ faţă de SAMSUNG şi HUAWEI
Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede
Csid.ro
Gătitul acasă - câţi bani economiseşti Gătitul acasă - câţi bani economiseşti
Slăbeşte 7 kilograme cu citrice! Iată meniul!
Uleiul de ricin: beneficii pentru ten şi piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.