Cum a reuşit un tânăr de 24 de ani să schimbe pentru totdeauna universul luxului

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 06 septembrie 2025 9634 afişări

Cum a reuşit un tânăr de 24 de ani să schimbe pentru totdeauna universul luxului

La doar 24 de ani, în 1860, ceasornicarul Louis-Ulysse Chopard a întemeiat o afacere căreia i-a dat numele şi a devenit o faimoasă casă în domeniul orologeriei de lux. Afacerea s-a menţinut timp de un veac în familie, iar la jumătatea secolului trecut a fost preluată de familia Scheufele.

 

Fondatorul corporaţiei Chopard, specializată în manufacturarea şi comerţul orologeriei de lux, Louis-Ulysse Chopard, s-a născut la 4 mai 1836, ca al doilea fiu al lui Félicien Chopard şi al soţiei sale Henriette, care aveau patru copii. Félicien era un meşteşugar ceasornicar experimentat şi îşi încuraja fiii să preia din secretele pe care le acumulase în domeniu. La acea vreme, meşteşugarii realizau mecanismele, care erau cumpărate de cei care le montau feţe şi ace şi care câştigau, de fapt, cei mai mulţi bani.

Ca tânăr, Louis-Ulysse Chopard a înţeles rapid că era mai bine să lucreze independent şi s-a decis să-şi construiască propriul brand. Ca urmare, a creat compania de fabricaţie L.U.C în Sonvilier, Elveţia, în 1860, unde nu se produceau ceasuri în serie, însă a mizat pe o combinaţie de artizanat şi funcţionalitate, strategie prin care a câştigat rapid mulţi clienţi.

De pildă, a reuşit să realizeze ceasuri foarte subţiri, uşoare, potrivite pentru a fi purtate zilnic, şi a dezvoltat şi ceasuri dedicate femeilor. În anii 1880, Chopard devenea deja furnizor oficial al unor entităţi importante, precum Tir Fédéral (compania feroviară elveţiană) şi chiar la case regale din afara graniţelor.

Înţelegând că pieţele externe reprezintă viitorul pieselor sale de ceasornicărie, a plecat în căutarea de clienţi în Europa de Est, Rusia şi Scandinavia. În 1912, a vizitat Polonia, Ungaria şi Olanda cu cele mai fine creaţii ale sale, iar cronometrele şi ceasurile Chopard au ajuns să indice trecerea timpului la curtea ţarului Nicolae al II-lea al Rusiei.

Antreprenorul elveţian a avut doi copii - Paul-Louis şi Ida Hélène – născuţi în 1859 şi, respectiv, 1870. La moartea fondatorului, în 1915, compania, care se specializase în ceasuri de buzunar şi ceasuri cu brăţară pentru femei, a fost preluată de fiul său şi nepotul Paul-André. În 1937, când compania ajunsese la 150 de angajaţi, producţia a fost relocată în Geneva.

Când Chopard a fost vândut lui Karl Scheufele în 1963, brandul era recunoscut pentru ceasurile sale inspirate de Art Deco şi pentru linia Happy Diamonds. Karl Scheufele III cauta să achiziţioneze un fabricant de ceasuri elveţian, preferabil în Geneva, pentru a-şi dezvolta afacerea. El l-a întâlnit la Geneva pe Paul-André Chopard, care preluase conducerea companiei în 1943 dar nu avea urmaşi; negocierile au fost scurte, înţelegerea s-a parafat rapid, iar noii proprietari au accelerat dezvoltarea brandului.

La mijlocul anilor 1970 a apărut ideea diamantelor libere, care plutesc în spatele sticlei ceasului, iar ulterior a devenit un semn distinctiv al firmei. De-a lugul timpului, afacerea s-a extins şi în sfera bijuteriilor, care ajunsese să reprezinte, în 2016, jumătate din numărul de piese produse sub brandul Chopard.

Astăzi, Chopard continuă să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa de lux, începând cu parteneriate prestigioase, precum cel cu Festivalul de Film de la Cannes şi cu Marele Premiu de la Monaco. Din vara anului trecut, Chopard a demarat un parteneriat cu supermodelul Bella Hadid, în încercarea de a atrage clientelă din noile generaţii.

În plus, brandul s-a angajat într-o tranziţie spre o producţie mai sustenabilă, folosind aur etic şi integrând tehnologiile de producţie internă pentru a garanta calitatea şi unicitatea pieselor sale. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.