Consiliul Concurenţei anunţă ce angajamente şi-a luat grupul german Schwarz pentru a prelua La Cocoş: continuarea modelului de afaceri cu preţuri accesibile, a politicii de expansiune şi condiţii clare pentru delistarea unui furnizor

Autor: Roxana Rosu Postat la 23 decembrie 2025 10 afişări

Consiliul Concurenţei anunţă ce angajamente şi-a luat grupul german Schwarz pentru a prelua La Cocoş: continuarea modelului de afaceri cu preţuri accesibile, a politicii de expansiune şi condiţii clare pentru delistarea unui furnizor

Grupul german Schwarz, care operează în România magazinele Kaufland şi Lidl, s-a angajat să continue modelul de afaceri al reţelei La Cocoş, pe care a preluat-o recent, să continue politica de expansiune, să protejeze furnizorii exclusivi ai lanţului de magazine şi să nu achiziţioneze retaileri mai mici, cu afaceri sub 4 milioane de euro, în zonele în care are o cotă de piaţă mai mare de 40%, potrivit unui document publicat de Consiliul Concurenţei.

Autoritatea de concurenţă a pus în dezbatere publică angajamentele propuse de Project Brazil Beta GmbH (grupul Schwarz) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum, în contextul preluării Supermarket La Cocoş SA.

Astfel, grupul Schwarz se angajează să continue actualul model de afaceri al reţelei La Cocoş, care să ofere clienţilor produse la preţuri reduse şi competitive pe pieţele locale în care este prezent, prin plafonarea marjei brute la un nivel mediu al perioadei, precum şi prin continuarea politicii de expansiune, cu menţinerea formatului de business şi a independenţei operaţionale şi comerciale.

Nivelul marjei brute va fi stabilit astfel încât să asigure o profitabilitate minimă, iar orice modificare a acesteia se va putea implementa doar în situaţii obiective, după aprobarea autorităţii de concurenţă, având în vedere că o majorare a acesteia poate conduce la creşterea preţurilor.

De asemenea, Schwarz se angajează să nu achiziţioneze magazine (retaileri) mai mici şi să informeze Consiliului Concurenţei cu privire la achiziţia sau închirierea de spaţii comerciale şi la planurile de deschidere a magazinelor în aceste spaţii.

În acelaşi timp, angajamentele propuse vizează protejarea furnizorilor exclusivi La Cocoş, prin implementarea unei proceduri clare care să cuprindă regulile pentru delistarea furnizorilor în cadrul reţelei La Cocoş, indiferent dacă aceştia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.

Astfel, grupul german se angajează să aplice furnizorilor exclusivi La Cocoş o procedură prin care se stabilesc condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a nu fi delistaţi, ce se va aplica pe o perioadă de doi ani de la finalizarea tranzacţiei.

Noul proprietar se angajează să nu delisteze/să nu elimine din reţea produsele furnizorilor exclusivi, decât în anumite condiţii clar stabilite, care includ prevederi legale sau situaţia în care produsele devin nerelevante pe piaţă, cererea pentru acestea scăzând substanţial.

Procedura prevede şi o delistare parţială, Supermarket La Cocoş având obligaţia de a menţine cel puţin 80% din achiziţiile de produse de la furnizorii relevanţi, pe o perioadă de doi ani.

Grupul german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, a anunţat că intenţionează să preia 70% din acţiunile La Cocoş într-o tranzacţie estimată la 100 mil. euro. Tranzacţia trebuie să primească acordul Consiliului Concurenţei. 

La Cocoş este controlat de antreprenorul Iulian Nica alături de BERD, Morphosis Capital şi CCEECAT Capital.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cocos,
furnizori,
produse,
continuare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.