Cel mai rapid tren din lume prinde 600 km pe oră, în România există locomotive care „pe hârtie“ ajung la 200 km/oră, dar infrastructura nu le permite

Autor: Miruna Diaconu Postat la 14 octombrie 2021 36 afişări

Cel mai rapid tren din lume poate ajunge la o viteză de 602 kilometri pe oră şi este vorba despre un tren din Japonia, ţară cunoscută pentru infrastructura feroviară modernă, conform unei analize a Visual Capitalist.

Cel mai rapid tren din lume prinde 600 km pe oră, în România există locomotive care „pe hârtie“ ajung la 200 km/oră, dar infrastructura nu le permite

♦ Compania de transport feroviar de călători Astra Trans Carpatic deţine în flota sa un tren care circulă pe ruta Bucureşti – Arad şi poate prinde o viteză de 200 km pe oră, însă infrastructura nu îi permite să poată circula atât de repede.

Cel mai rapid tren din lume poate ajunge la o viteză de 602 kilometri pe oră şi este vorba despre un tren din Japonia, ţară cunoscută pentru infrastructura feroviară modernă, conform unei analize a Visual Capitalist. România nu se poate lăuda cu astfel de cifre, însă deţine un tren care poate prinde 200 de kilometri pe oră, dar infrastructura îl obligă să pună frână.

Compania de transport feroviar de călători Astra Trans Carpatic deţine în flota sa un tren care circulă în prezent pe ruta Bucureşti – Arad şi poate prinde o viteză de 200 de kilometri pe oră. Compania a fost înfiinţată în 2014, fiind un operator privat, şi se poate lăuda cu locomotive şi vagoane la standarde înalte, însă infrastructura locală nu îi permite să îşi folosească trenurile la capacitate maximă. Infrastructura locală permite o viteză în jur de 60 de kilometri pe oră în cazul trenurilor de călători, însă acest lucru e relativ, având în vedere că există multe porţiuni de cale ferată unde sunt restricţii, astfel că viteza scade în acest caz şi mai mult.

România poate doar visa la o infrastructură care să permită circulaţia cu 200 de kilometri pe oră, cu toate că există astfel de trenuri, acestea nu pot circula atât de repede. Japonia are una dintre cele mai performante sisteme feroviare din lume, iar primul tren de mare viteză al Japoniei a fost construit în 1964, care atingea o viteză de peste 200 de kilometri pe oră. În 1964, România construia prima cale ferată electrificată şi anume Braşov – Predeal, care a fost dată în folosinţă în 1965. Japonia a început revoluţia trenurilor de viteză şi se află în continuare în topul mondial.

Pe locul al doilea mondial se află China, care deţine un tren care poate prinde 600 de kilometri pe oră, iar Franţa pe locul al treilea în lume şi primul în Europa. Franţa deţine TGV POS, un tren care a fost construit să poată ajunge la 575 de kilometri pe oră. Al doilea cel mai rapid tren din Europa se află în Italia, care prinde 394 de kilometri pe oră.

Pe următoarele două locuri la nivel mondial se află două trenuri din China care pot ajunge la viteze de 486 km/h, respectiv 431 km/h.

România dispune de o infrastructură feroviară de 10.766 km, din care doar 37,4 % este electrificată, respectiv 4.030 km, iar în ultimii 14 ani au fost reabilitaţi şi modernizaţi doar 125 km de cale ferată din fonduri europene, iar în ultimii ani doar trei kilometri.

Infrastructura feroviară locală a fost proiectată pentru a se putea circula cu 86 km pe oră în medie, însă, în realitate viteza scade considerabil. Singura porţiune pe care se poate circula cu 160 km pe oră este Bucureşti – Constanţa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tren,
infrastructura

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.