Ce fac ultra-bogaţii lumii în perioada izolării: cei 1% pot să trăiască după cu totul alte reguli

Autor: Ioana Matei Postat la 20 aprilie 2020 12118 afişări

Ce fac ultra-bogaţii lumii în perioada izolării: cei 1% pot să trăiască după cu totul alte reguli

Avioane private, livrări de piane şi construirea de terenuri subterane - sunt câteva dintre modalităţile prin care se răsfaţă în vremea pandemiei cei 1% ai planetei, cum sunt numiţi miliardarii lumii,  potrivit unui articol  scris de jurnaliştii care lucrează pentru subisidara britanică a publicaţiei Vice.

În timp ce muncitorii cheie ai economiilor lumii nu se pot autoizola, riscându-şi vieţile pentru furnizarea serviciilor esenţiale, mulţi dintre noi lucrează de acasă, încercând să gătim, jucând The Sims, coafându-ne singuri ca modalitate de a face timpul să treacă. Există însă acei 1% care pot să trăiască după cu totul alte reguli, după cum subliniază reprezentanţii publicaţiei citate.

Majoritatea au decis să urmeze sfaturile autorităţilor şi să se autoizoleze - dar casele lor sunt vile uriaşe, ticsite cu toate lucrurile pentru care oamenii obişnuiţi tind să iasă din casă. Jennifer Lopez, de pildă, primeşte băuturi pe marginea piscinei, iar muzicianul Drake este singur acasă, însă îi ţine companie maşina de aruncat mingi de pe terenul lui de baschet.

Între timp, cîţiva dintre cei care erau în vacanţe atunci când s-a anunţat perioada de izolare, au decis să rămână acolo. Complexuri de lux din Mexic, Indiile de Vest şi Bahamas raportează că oaspeţii bogaţi şi-au extins perioadele de şedere pentru termene nedefinite, alegând să muncească de la hoteluri la costuri care pornesc de la 812 lire sterline pe noapte, în loc să se înghesuie în aeroporturi şi să stea în carantină acasă.

Monarhul thailandez Maha Vajiralongkorn a făcut chiar un pas în plus şi a închiriat o întreagă staţiune din Alpii germani, care include o piscină, spa, un teren de golf de care să se bucure el şi haremul lui, în timp ce restul hotelurilor din regiune au fost închise.Totuşi, nu este nevoie de coroană pentru a închiria un hotel: o agenţie de turism specializată în închirieri în staţiuni de lux a înregistrat o creştere a numărului de cereri venite din partea persoanelor care voiau un loc sigur în care să stea până când vor putea să iasă din izolare şi să se întoarcă acasă.

„Avem un client care a solicitat un castel privat în Franţa pentru petrecerea de ziua lui, la care a invitat prieteni apropiaţi”, explică şeful de marketing al Rent-a-Resort, Daniel Rudolf. Altul a vrut doar să se bucure de timp petrecut în una dintre vilele agenţiei în apropiere de Malaga, care vor fi disponibile exclusiv pentru ei cât timp lumea din afară vorbeşte despre cum corona distruge lumea.” În situaţia acaesta, privilegiul de a crea propria realitate vine cu un preţ pe măsură: de la 9.000 de dolari pe noapte.

Cu toate aceste proprietăţi la îndemână, servicii de charter precum PrivateFly au înregistrat creşteri de mai mult de 60% luna aceasta, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut - deşi compania se aşteaptă ca aceste rezultate să scadă după ce oamenii rămân în locurile de carantină pe care le aleg. „Am aranjat un zbor din Grand Bahama până în Gibraltar pentru doi adulţi şi un câine, cu o oprire în Miami”; spune CEO-ul PrivateFly, Adam Twidell. „În acest caz, clienţii erau cetăţeni britanici cu rezidenţă în ambele locuri.”

Oamenii bogaţi mai speriaţi au mizat însă pe cumpărarea de adăpostori tip buncăr pe care să le pună în propria grădină: cea mai recentă vânzare de acest tip se referă la un adăpost cu patru dormitoare şi două băi, care costă 400.000 de dolari, la care se adaugă încă 243.000 de dolari pentru ca proprietarii să îşi poată creşte propria grădină în cazul în care pandemia se va transforma într-un război pentru resurse.

Majoritatea celor care deţin un iaht au ales să stea departe de el în această perioadă - probabil după ce au observat ce s-a întâmplat cu numeroase nave de croazieră. Dar magnatul media David Geffen se numără printre cei care au decis să rămână pe apă - mai exact pe iahtul său în valoare de 590 de milioane de dolari - Rising San, care are şi o pivniţă de vinuri la bord.

„Avem câţiva clienţi care sunt pe propriile bărci în Caraibe în acest moment”, spune Raphael Sauleau, CEO-ul Fraser Yachts. care vinde yachturi în regim charter. „Câţiva dintre ei au plecat cu ceva timp în urmă, înainte ca situaţia să se agraveze. Yachtul lor este o extensie a casei, aşa că se simt în siguranţă acolo. Merg la bord cu familiile şi chiar şi cu un profesor pentru copiii lor.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bogati,
perioada,
timp,
clienti,
crestere,
decizie,
oameni

ALEPH STORY: Pentru ce se îndatorează România. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.