Casa Timiş, iniţiatorul proiectului Ziua Naţională a Gastronomiei şi Vinului Românesc: „Are potenţial să devină un vector al brandului de ţară”

Autor: Florentina Niţu Postat la 16 septembrie 2022 140 afişări

Casa Timiş, iniţiatorul proiectului Ziua Naţională a Gastronomiei şi Vinului Românesc: „Are potenţial să devină un vector al brandului de ţară”

Cristina Timiş, antreprenoarea din spatele Casei Timiş, divizia de turism a grupului Cris-Tim, care organizează pentru al treilea an consecutiv Ziua Naţională a Gastronomiei şi Vinului Românesc, consideră că acest proiect are potenţial să devină un vector al brandului de ţară şi anume a vinului românesc.

„Mi-aş dori foarte mult ca această manifestare să fie o componentă a brandului de ţară de care România încă duce lipsă atât la nivel naţional, cât şi internaţional. (...) Ziua Naţională a Gastronomiei şi Vinului Românes are potenţial să devină un vector al brandului de ţară”, a spus Cristina Timiş, care a fondat businessul CrisTim alături de soţul său, Radu Timiş.

România a avut o producţie de aproape un milion de tone de struguri în 2021, situându-se astfel pe locul al patrulea în topul celor mai mari producători din Uniunea Europeană, arată datele Eurostat, şi a realizat 4,5 milioane de hectolitri (450 mil. litri) de vin, fiind unul dintre cei mai mari producători de vin din Europa şi chiar din lume (situându-se în top 15 la nivel mondial).

Cu toate acestea, mulţi consumatori europeni, şi nu numai, nu au auzit de vinurile româneşti, iar exportul a reprezentat nici 4% din totalul vinului realizat local anul trecut, conform calculelor ZF pe baza datelor Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri şi Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului.

Astfel, Casa Timiş, un domeniu de 140 de hectare la 80 de km de Bucureşti (Chiţorani – jud. Prahova), o emblemă a ecoturismului din România, a iniţiat proiectul organizării unei Zile Naţionale a Gastronomiei şi Vinului Românesc, aprobat prin lege în aprilie 2019. Anul acesta va avea loc în data de 2 octombrie, la Casa Timiş şi va aduce laolaltă mai mulţi producători locali din Dealu Mare. De asemenea, vor fi promovate şi anumite obiceiuri şi produse culinare tradiţionale din România.

Casa Timiş este un conac din 1925, care a renăscut din 2018 în urma investiţiilor consistente făcute de familia Timiş, fondatorii grupului Cris-Tim, una dintre cele mai puternice afaceri antreprenoriale din România, ce estimează o cifră de afaceri de peste 850 de milioane de lei pentru anul curent. P lângă conac, resortul mai include un boutique-hotel de cinci stele, 16 bungalow-uri de lux, trei restaurante şi spaţii dedicate pentru evenimente tailor made sau corporate, atât indoor cât şi outdoor.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
timis,
vin,
casa,
brand

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.