Care este tara care va deveni cel mai mare exportator de maşini al planetei depăşind în acest an Japonia

Autor: Valeriu Dănilă Postat la 12 septembrie 2023 84 afişări

Care este tara care va deveni cel mai mare exportator de maşini al planetei depăşind în acest an Japonia

. Companiile sunt nevoite să se adapteze din cauza scăderii cererii interne. „Avem un surplus de 25 de milioane de unităţi care nu sunt folosite”

China va ajunge în acest an cel mai mare exportator de maşini al planetei, depăşind Japonia, scrie Financial Times. Momentul va marca sfârşitul deceniilor de dominaţie ale companiilor europene, americane, japoneze şi sud-coreene.

Fabricile chineze au produs mai multe maşini decât poate economia autohtonă să absoarbă, din cauza declinului rapid al motoarelor pe combustie, explozia în popularitate a maşinilor electrice şi scăderea nevoii de a deţine un vehicul personal în rândul populaţiei tot mai urbanizate.

„Avem un surplus de 25 de milioane de unităţi care nu sunt folosite”, a declarat Bill Russo, fost şef al Chrysler China.

Anii de beneficii fiscale şi economice acordate au sporit competitivitatea Chinei în sectorul automobilelor. Producătorii interni precum BYD vând acum mai mult decât nume sonore ale industriei occidentale şi explorează oportunităţi internaţionale.

Volumul exporturilor chineze sunt pe cale să depăşească Japonia, după ce au depăşit anterior Coreea de Sud în 2021 şi Germania în 2022, potrivit datelor Moody’s.

Până la sfârşitul lunii iulie, 2,8 milioane de vehicule au fost exportate din China în acest an, inclusiv 1,8 milioane de vehicule pe benzină, în creştere cu 74% faţă de anul precedent, deoarece mai mulţi consumatori optează pentru vehicule electrice şi maşini second-hand.

Povestea Hyundai este emblematică pentru situaţia grupurilor auto clasice prezente în China. Compania deţine 4 fabrici în ţară, 2 fiind folosite pentru export, iar celelalte pentru piaţa internă.

„Unde ar putea să vândă maşinile fabricate în China? Hyundai are deja fabrici în India, Vietnam, Indonezia şi Brazilia”, a declarat Lee Hang-koo, consilier la Korea Automotive Technology Institute.

„Majoritatea maşinilor produse acolo sunt pe benzină şi va fi greu să faci bani din exporturi”, a continuat acesta.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.