ANCOM: Poşta este profitabilă pe segmentul serviciului universal şi nu va primi compensaţii

Autor: Adrian Dumitrache Postat la 11 decembrie 2014 39 afişări

Poşta Română a obţinut profit anul trecut din prestarea activităţilor incluse în sfera serviciului universal şi nu va primi compensaţii, a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

"În ceea ce priveşte serviciul universal poştal, ANCOM a decis necompensarea costului net înregistrat de CNPR în anul 2013 aferent furnizării serviciilor incluse în sfera serviciului universal poştal, având în vedere că aceste sevicii au adus profit companiei şi nu constituie o sarcină injustă pentru CNPR", se arată într-un comunicat al ANCOM.

Această decizie a fost luată după ce autoritatea a analizat situaţia financiară şi concurenţială a CNPR în contextul pieţei serviciilor poştale din România, precum şi condiţiile de piaţă ale furnizorilor alternativi de servicii poştale.

"Analiza a arătat că, în ciuda liberalizării complete a pieţei serviciilor poştale care a eliminat de la începutul anului 2013 monopolul CNPR pe segmentul serviciilor rezervate, furnizorul de serviciu universal şi-a menţinut constantă cota de piaţă", se mai spune în comunicat.

De asemenea, autoritatea a calculat nivelul pragului de rentabilitate al CNPR şi a constatat că, în anul 2013, furnizorul de serviciu universal a înregistrat profit pe segmentul serviciilor din sfera serviciului universal şi respectiv o marjă brută a profitului mult superioară nivelului rezonabil al profitului, stabilit de ANCOM pentru anul 2013 la 13,10%.

"Autoritatea consideră astfel că valoarea costului net nu reprezintă o sarcină injustă în sarcina furnizorului de serviciu universal", se mai spune în comunicat.

Costul net al obligaţiilor de serviciu universal reprezintă diferenţa dintre costurile suportate de CNPR ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor de serviciu universal (scenariul de bază) şi costul net al furnizorului în cazul în care şi-ar desfăşura activitatea exclusiv pe baze comerciale, fără a avea obligaţiile de serviciu universal (scenariul alternativ).

Decizia va fi comunicată CNPR şi intră în vigoare la data comunicării.

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale de bază, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

Furnizorul de serviciu universal desemnat are obligaţia de a furniza servicii la tarife accesibile pe întreg teritoriul pentru care a fost desemnat, inclusiv în zonele situate în condiţii geografice excepţionale sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde volumul de corespondenţă este mic şi din acest motiv activitatea poate fi neprofitabilă.

În perioada 2008-2012, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice, Poşta Română a consemnat pierderi în fiecare an, care, cumulate, au atins 530 milioane de lei, cu toate că a bugetat profit în fiecare an.

În 2013, pierderile au atins 29,43 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 1,15 miliarde de lei.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ANCOM,
POŞTA,
/actualitate/ancom-posta-este-profitabila-pe-segmentul-serviciului-universal-si-nu-va-primi-compensatii-13715697
13715697
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.