America a construit prea multe mall-uri

Autor: Georgiana Călin Postat la 28 aprilie 2017 42 afişări

„Suprafaţa închiriabilă brută“ dintr-un centru comercial american este cu 40% mai mare pe cap de locuitor decât suprafaţa de shopping a Canadei, de cinci ori mai mare decât a Marii Britanii şi de 10 ori mai mare decât a Germaniei. Criza a făcut ca vizitele la la malluri să scadă cu peste 50% între 2010 şi 2013, potrivit firmei de cercetare imobiliare Cushman si Wakefield, iar de atunci au continuat să scadă în fiecare an.

America a construit prea multe mall-uri

În America există astăzi aproximativ 1.200 de mall-uri. Într-un deceniu, ar putea ajunge la aproximativ 900, iar asta nu înseamnă chiar „moartea mall-urilor“. Însă, cu siguranţă, este un declin inevitabil.  Între 1970 şi 2015, numărul de mall-uri din SUA a crescut de două ori mai mult decât numărul populaţiei, conform Cowen Research. Într-o lungă şi detaliată lucrare cu privire la dispariţia magazinelor, analiştii Cowen Research au oferit mai multe motive pentru „dezintegrarea structurală“ din mall-uri, în urma crizei. În primul rând,  creşterea costurilor de îngrijire a sănătaţii restrânge cheltuielile de consum pe lucruri ce suportă aşteptare, cum ar fi hainele. În al doilea rând, criza a lovit în brandurile care au mizat pe sigla iconică, cum ar fi Hollister şi Abercrombie, care au prosperat între anii 1990 şi 2000, atunci când popularitatea în liceu era definită de dimensiunea logo-ului inscripţionat pe tricou. În al treilea rând, consumatorii au devenit vânători de chilipiruri, discounturi, pieţe de desfacere fast-fashion şi outleturi, luând astfel din cota de piaţă a marilor magazine precum Macy şi Sears.

În cele din urmă, mall-urile reprezintă „pachete de vânzare cu amănuntul”, iar atunci când  pachetele sunt „dezlegate”, daunele colaterale sunt masive. Mai exact, unele magazine au clauze de „co-închiriere“ cu mall-ul, care le dă dreptul de a rupe contractul şi de a pleca în cazul în care un chiriaş ancoră, cum ar fi Macy, îşi  închide porţile. Aşadar, eşecul unuia sau mai multor magazine principale poate trage în jos un mall întreg. 

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.