Alarmă globală: China reduce exporturile de minerale critice şi produce o undă de şoc. Care sunt principalele domenii lovite în plin de această decizie
China a decis în aprilie reducerea exporturilor de minerale critice, o mişcare care trimite deja o undă de şoc în sectorul auto şi cel tehnologic la nivel global. Îngrijorarea legată de controlul Chinei asupra mineralelor critice a crescut marţi, după ce marii producători auto din lume s-au alăturat celor americani şi au avertizat că restricţiile Beijingului la exporturile de aliaje şi magneţi proveniţi din zăcăminte rare pot duce la întârzieri şi opriri de producţie dacă nu se găseşte rapid o soluţie, scrie Reuters.
Constructorii auto germani au devenit cei mai recenţi critici privind decizia venită de la Beijing şi avertizează că aceste restricţii riscă să paralizeze producţia şi să zdruncine economiile locale.
Decizia Chinei din aprilie de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de minerale critice şi magneţi a dat peste cap lanţurile de aprovizionare esenţiale pentru constructorii auto, industria aerospaţială, companiile de semiconductori şi companiile in industria apărării din întreaga lume.
Această mişcare subliniază dominaţia Chinei pe piaţa mineralelor critice şi este privită ca un instrument de presiune în cadrul războiului comercial pe care Beijingul îl poartă cu administraţia Trump.
Trump a încercat să reconfigureze relaţiile comerciale cu principalul rival economic al SUA, impunând tarife drastice pe bunuri importate în valoare de miliarde de dolari, în încercarea de a reduce deficitul comercial şi de a readuce producţia pe teritoriul american.
Tarifele, care au atins până la 145%, au fost parţial reduse după reacţia negativă a pieţelor bursiere, obligând China să riposteze cu propriile taxe vamale şi să folosească monopolul pe lanţurile de aprovizionare pentru a-l forţa pe Trump să cedeze.
Marţi, purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a confirmat că Trump şi preşedintele chinez Xi Jinping vor discuta în această săptămână, iar interdicţia de export a Chinei va fi una dintre temele principale.
„Pot să vă asigur că administraţia monitorizează îndeaproape respectarea de către China a acordului comercial de la Geneva. Oficiali americani menţin corespondenţa activă cu omologii lor chinezi”, a declarat Leavitt.
Trump a acuzat deja China că ritmul lent de relaxare a interdicţiilor la exportul de minerale critice constituie o încălcare a acordului de la Geneva.
Exporturile de magneţi, esenţiali pentru producţia de automobile, drone, roboţi şi rachete, au fost blocate în numeroase porturi chineze, în timp ce autorizaţiile de export se procesează lent în sistemul birocratic de la Beijing. Suspendarea a provocat nelinişte în consiliile de administraţie şi capitalele marilor economii – de la Tokyo la Washington – în timp ce oficialii încearcă disperat să găsească alternative limitate pentru a evita oprirea producţiei de vehicule şi alte bunuri până la finalul verii.
„Dacă situaţia nu se schimbă rapid, întârzierile şi chiar oprirea producţiei nu mai pot fi excluse”, a avertizat Hildegard Mueller, preşedintele asociaţiei industriei auto din Germania, pentru Reuters.
Frank Fannon, consultant în industria mineralelor şi fost subsecretar de stat pentru resurse energetice în administraţia Trump, a spus că aceste perturbări globale nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni
. „Nu cred că cineva ar trebui să fie surprins. Avem o problemă de producţie aici, în SUA, şi trebuie să mobilizăm întregul guvern pentru a asigura resursele şi a accelera capacitatea de producţie internă cât mai repede. Momentul ideal pentru a face asta a fost ieri”, a spus Fannon.
Diplomaţi, producători auto şi executivi din India, Japonia şi Europa solicită urgent întâlniri cu oficiali chinezi pentru a grăbi aprobarea exporturilor de magneţi,
O delegaţie de business din Japonia va merge la Beijing la începutul lunii iunie pentru discuţii cu Ministerul Comerţului, în timp ce diplomaţi europeni din ţările cu industrii auto puternice au cerut „întâlniri de urgenţă” cu oficiali chinezi în ultimele săptămâni.
În India, compania Bajaj Auto a avertizat că noi întârzieri în obţinerea magneţilor de pământuri rare din China ar putea „afecta grav” producţia de vehicule electrice, iar în următoarele două-trei săptămâni se pregăteşte o delegaţie de directori auto pentru negocieri la Beijing.
Între timp, în mai, conducerea asociaţiei care reprezintă giganţi auto precum General Motors, Toyota, Volkswagen şi Hyundai a adresat o scrisoare administraţiei Trump în care îşi exprimă îngrijorarea privind noua criză.
„Fără acces sigur la aceste elemente şi magneţi, furnizorii auto nu vor putea produce componente critice – de la transmisii automate şi carcase pentru pedale de acceleraţie, până la alternatoare, motoare, senzori, centuri de siguranţă, difuzoare, lumini şi camere”, a avertizat Alianţa pentru Inovaţie în Industria Auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













