Reinventaţi de pandemie. Cum a reuşit o româncă să îşi multe businessul pe Zoom şi ce soluţie le oferă online clienţilor pentru a-i scăpa de stresul zilnic

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 15 ianuarie 2021 484 afişări

Mpower Yoga, studio de yoga deschis de Emilia Oprea şi Alexandra Negulescu în luna septembrie a anului 2019, este unul dintre multele businessuri care au fost nevoite să îşi mute activitatea în mediul online. Cum a evoluat activitatea companiei?

„În momentul în care am realizat ce impact o să aibă pandemia de COVID-19 asupra economiei, dar mai ales asupra comportamentului oamenilor, ne-am dat seama că pentru următorii 2-4 ani nu vom putea crea un business de succes care să aducă mai mulţi oameni în acelaşi spaţiu, închis. Din toamnă, ne-am transformat într-un business de yoga online. Am renunţat complet la spaţiul fizic în ideea de a reduce costul nostru cel mai mare, şi anume chiria”, a spus Emilia Oprea, cofondator Mpower Yoga Studio, business înfiinţat în septembrie 2019.

Una dintre opţiunile antreprenorilor ale căror businessuri au fost lovite mai puternic de pandemie a fost tranziţia spre mediul online, ceea ce au ales să facă şi Emilia Oprea, antreprenor, şi Alexandra Negulescu, profesoară de yoga, cele două fondatoare ale studioului de yoga Mpower Yoga, din Bucureşti.

„Transmitem live clasele zilnice prin YouTube, iar pe lângă asta, am început să creăm programe online de meditaţie şi yoga şi retreaturi de yoga. Continuăm cu aceleaşi principii, acelea de a oferi oamenilor o practică fizică ce aduce beneficii pe toate planurile, de a-i conecta la ei înşişi şi la comunitate şi de a acţiona într-un mod bun, chiar dacă pandemia a schimbat radical modalitatea prin care ne desfăşurăm activitatea. Tot contextul pandemic ne-a oferit o perspectivă cu mult mai multe oportunităţi decât ne imaginam”, a povestit Emilia Oprea.

Ea a continuat spunând că în luna martie a anului în curs, când a fost anunţat primul lockdown (starea de urgenţă), activitatea Mpower Yoga se desfăşura la studioul fizic.  

„Planul iniţial era să avem un număr constant de clienţi, chiar să ajungem aproape de capacitatea maximă de participanţi la fiecare clasă, şi astfel să extindem oferta de servicii.”

Însă, deşi pandemia le-a dat planurile peste cap şi au fost nevoite să le refacă, mediul online a dat rezultate pozitive rapide, cursurile înregistrând încă din luna martie, în medie, aproximativ 25 de participanţi la fiecare curs.

„La început, clasele online au avut un succes neaşteptat. Am avut şi până la 120 de participanţi la o clasă. Însă, pe parcursul anului, în special în perioada de vară, perioadă în care oamenii au fost mai mult plecaţi în vacanţă, numărul mediu de participanţi a scăzut destul de mult. În ultimele luni, am stabilizat un număr mediu de 20 participanţi într-o clasă.”

În afară de faptul că mediul online le ajută să continue activitatea studioului şi să organizeze în continuare orele de yoga, acesta oferă businessului posibilitatea de extindere la nivel internaţional, mai ales că cele două antreprenoare susţin orele de yoga în limba engleză.

„Acest lucru ne dă oportunitatea de a avea în comunitate şi participanţi de alte naţionalităţi, în jur de 20-30% din total. Aceştia sunt fie expaţi care locuiesc în România, fie oameni din ţări precum Italia, Austria, Polonia, Franţa, Marea Britanie, Germania, Moldova, chiar şi SUA.”

 Emilia Oprea spune că totuşi piaţa principală este România, în prezent, în special pentru clasele live. „Însă, prin programele online care pot fi accesate oricând, am extins marketingul în toate ţările din Europa şi SUA. Spre surprinderea noastră, la ultimul program de meditaţie am avut peste 150 de participanţi străini. Acest lucru ne dă foarte mare încredere în a continua cu programe noi pe care să le direcţionăm în special către restul ţărilor europene şi SUA.”

 În plus, anul 2020 a adus pentru compania Mpower Yoga noi colaborări, mai ales cu mediul corporate, segment pentru care cele două antreprenoare au început să creeze diverse programe pentru angajaţi.

 De asemenea, în retreaturile de yoga pe care le-au organizat la Mamaia şi în Transilvania, au avut participanţi din alte oraşe din România, care le cunoşteau din online. „Programul de meditaţie pe care l-am lansat de curând oferă oricui are nevoie instrumentele necesare pentru un management mai bun al stresului şi anxietăţii, o problemă pregnantă a zilelor noastre. Este un program accesibil oricui, nondogmatic şi are o abordare modernă a acestei practici.”

 Astfel, clienţii pe care i-a atras noul program contra stresului şi anxietăţii sunt oameni care deţin propria afacere sau lucrează în corporaţii şi care se află în condiţii de presiune şi stres, a adăugat Emilia Oprea. „De asemenea, am avut drept clienţi oameni care se aflau în autoizolare şi aveau nevoie de o activitate care să-i ajute să se relaxeze. Programul conţine un video despre cum să ne setăm într-o postură confortabilă, un set de nouă meditaţii audio, plus un workbook de utilizat ca şi jurnal pentru progresul practicii”, a explicat reprezentanta Mpower Yoga.

 De asemenea, jucătorii care arată un interes mai ridicat privind achiziţia de astfel de programe pentru angajaţi sunt cei care ofereau deja programe de wellbeing şi sustenabilitate corporate pentru salariaţi.

 „Suntem în discuţii, în prezent, cu companii din domeniile IT, telefonie şi retail.”

 În acest context, cele două antreprenoare estimează o creştere de aproximativ 30% a cifrei de afaceri pentru anul în curs, iar pentru anul 2021, obiectivul este să ajungă la o cifră de afaceri de 100.000 euro.

 „Observăm un răspuns promiţător de la clienţi în legătură cu programele online. După cum evoluează lucrurile, prevedem o creştere de peste 30% a cifrei de afaceri pentru anul acesta. Activitatea noastră online este principala concentrare de dezvoltare, atât în perioada COVID-19, cât şi pe termen lung. Ne vom adresa din ce în ce mai mult comunităţii europene în următorii trei -  cinci ani şi ne dorim ca în timp să ajungem pe piaţa din Statele Unite ale Americii. De asemenea, avem în plan ca în momentul în care se vor ridica restricţiile de călătorie, vom organiza evenimente şi retreaturi de yoga atât în România cât şi la nivel internaţional”, a mai spus Emilia Oprea.

 Ea a adăugat că în contextul pandemiei, practica zilnică de yoga îi ajută pe oameni să se detaşeze de problemele de zi cu zi. „Pe lângă beneficiile fizice, un corp flexibil, mai puternic şi tonifiat, practica regulată de yoga are beneficii importante precum reducerea stresului, anxietăţii şi depresiei. În plus, având în vedere că petrecem foarte mult timp stând jos, practica de yoga reduce din efectele negative ale inactivităţii.”

 Yoga a luat amploare pe piaţa locală în urmă cu aproximativ patru-cinci ani. Anul trecut, în Bucureşti erau deschise aproximativ 15 săli de yoga, potrivit platformei de căutare Google, mai spune Emilia Oprea.

 „Luând în considerare succesul pe care îl are la nivel internaţional, cu siguranţă şi în România o să fie din ce în ce mai răspândit conceptul. Conform unor studii internaţionale, piaţa are o creştere constantă anual.”

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.