ProdLacta apeleaza la rebranding pentru cresterea vanzarilor

Postat la 25 februarie 2009 92 afişări

Producatorul brasovean de lactate ProdLacta a finalizat procesul de rebranding inceput in luna aprilie a anului trecut, prin care vrea sa dinamizeze vanzarile la raft.

Prezenta pe piata din Romania din anul 1900, la inceput sub denumirea de Cooperativa de Laptarie din Brasov, ProdLacta face parte din firmele romanesti de pe piata lactatelor care vand pana in 20 de milioane de euro anual (alaturi de Lactag, Covalact sau Delaco). Compania a avut in 2007 o cifra de afaceri de 53,3 milioane RON (aproximativ 16 milioane de euro), si un profit brut de 0,6 milioane RON (circa 180.000 euro).

De-a lungul timpului, producatorul de lactate a trecut prin mai multe etape de dezvoltare, iar in 2007 a inceput modernizarea fabricii din Brasov, inclusiv punerea in functiune a unei linii de fabricare a laptelui UHT, valoarea investitiilor, realizate prin programul SAPARD, depasind 6,5 milioane euro. Concomitent cu planurile de modernizare, producatorul a investit incepand de anul trecut si intr-o noua imagine, pentru care a apelat la firma de consultanta BrandTailors. Serviciile oferite de agentia de branding au fost de audit de brand, pozitionare de brand, arhitectura de brand, identitate vizuala, design de ambalaj, digital branding.

“Speram ca noua imagine a brandului ProdLacta va duce la cresterea cotei de piata, unde ocupam momentan locul patru pe piata de lapte UHT prin brand-ul Sapte Munti si urmarim revenirea in topul producatorilor români si pe celelalte categorii”, a declarat ing. Mariana Eftimie, Directorul General ProdLacta.

Noua pozitionare a brand-ului ProdLacta, tradusa deocamdata prin design-ul de ambalaj pentru laptele UHT, urmeaza sa fie transferata pe toata gama de produse din portofoliul ProdLacta.

In contextul interesului marit al investitorilor straini pentru piata de lactate locala, ProdLacta a intrat in vizorul producatorului grec de lactate Tyras, care intentioneaza sa devina actionar majoritar al companiei brasovene. Tyras a achizitionat in ianuarie, prin intermediul societatii Dairy Industry of Xanthi “Rodopi”, circa 4% din ProdLacta Brasov, pentru aproape 0,5 milioane euro, dupa ce anul trecut a platit peste 2,2 milioane de euro pentru un pachet de 20% din actiuni. Producatorul grec si-a marit astfel participatia in cadrul societatii la 24,52%.

“In ultimii doi ani, piata de lactate din România a devenit un sector foarte dinamic datorita achizitiei celor mai mari producatori de lactate locali, dar si a intrarii unor jucatori internationali <strategici>. BrandTailors a venit cu o solutie de brand care sa faciliteze prezenta produselor ProdLacta in magazinele importante, dar si sa determine cresterea rotatiei lor la raft. ProdLacta este un brand cu traditie pe piata de lactate locala, cu un potential deosebit de dezvoltare”, spune Beatrice Danis, Managing Partner BrandTailors.

BrandTailors este unul dintre principalii jucatori din piata de consultanta de brand, cu proiecte de branding si rebranding pentru Kandia, Laura, Magura, ROM, Wiesana, Tomi, Eurovita, Loteria Romana, Ana Holdings, Class Living, Planorama, Vertaria, Fulg De Vara, Unlock Market Research sau Cher Patissier.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ProdLacta,
rebranding,
vanzari,
afaceri
/actualitate/afaceri/prodlacta-apeleaza-la-rebranding-pentru-cresterea-vanzarilor-3997499
3997499
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.