Noul mall din Cotroceni, norocul retelelor de magazine

Postat la 01 noiembrie 2009 306 afişări

Deschiderea de saptamana trecuta a AFI Palace Cotroceni Mega Fun a insemnat o gura de aer proaspat pentru retailerii de fashion, care au putut arata ca inca mai au putere financiara sa se mai extinda. De fapt, toti asteapta de la Mega Fun si mega vanzari, direct proportionale, daca s-ar putea, cu banii pe care i-au investit.

Pe langa retelele de magazine existente deja in Romania, in AFI Palace Cotroceni Mega Fun au venit si branduri noi, dar si retaileri care au intrat pe piata initial in franciza si care acum s-au hotarat sa deschida direct magazine. Este vorba de LC Waikiki, care are in Cotroceni in sistem propriu doua magazine (unul pentru LC Waikiki si inca unul pentru un alt brand al lor, X-side, pe care s-au hotarat sa il promoveze si sub forma unui magazin monobrand).

"Firma noastra lua in calcul intrarea in mod direct pe piata de ceva timp. Vrem sa procedam la fel si in alte tari. In Romania gasisem spatiu pentru magazine, iar cum banii pentru aceasta investitie existau, practic toate lucrurile erau pregatite", dupa cum explica un oficial al LC Waikiki. Retailerul a investit aproximativ 1 milion de dolari in magazinele de aici si spun ca la anul vor sa se extinda, vizand si orase din provincie.

Brandurile noi venite in Cotroceni sunt Minerva, Tatum sau Broksfields. Minerva este un brand de lenjerie grecesc si care produce in sistem lohn o parte din produsele din Romania la o fabrica din Rosiorii de Vede. Unul dintre motivele pentru care au intrat acum pe piata este faptul ca au gasit o locatie care sa fie conforma cu cerintele lor, ei fiind prezenti in special in mall-uri, in strainatate. Anterior, au tatonat terenul si pentru Unirea Shopping Center, dar au preferat sa semneze pentru locatia actuala din Cotroceni. Brandul pare sa fie unul stabil, caci la fabrica de productie pe care o au in Romania nu s-au simtit socuri ale crizei, dupa cum sustine Gabriela Peica, economist al Minco Romania SRL: "Productia a ramas la acelasi nivel de anul trecut, nu s-au inregistrat scaderi, iar la noi nu s-au facut restructurari de personal".

Retailerii deja prezenti pe piata au folosit mall-ul din Cotroceni pentru a bifa o cat mai mare parte a planului de extindere pe care il aveau pentru acest an.

Ramona Stanciulescu s-a decis sa inceapa optimist toamna lui 2009, desi excel-urile cu datele despre vanzari vorbeau doar despre scaderi. Vanzarile din magazinele detinute de grupul RTC, prin divizia Rafar, condusa de Ramona Stanciulescu, au scazut in 2009 de la 10 pana la 30%, in functie de momentul deschiderii magazinelor, dar si de brandurile vandute. A inchis un magazin (Bally), a retras de pe piata brandul Toi&Moi, dar a pregatit o noutate pentru mall-ul din Cotroceni. Un magazin multibrand, Rafar Brands, va fi in Cotroceni umbrela sub care se vor strange cele mai profitabile linii de vestimentatie din portofoliul Rafar. Adica Olsen, Kipling, Mandarina Duck, Fratelli Rossetti sau Bruno Magli. Venirea toamnei, dar si deschiderea de saptamana trecuta a AFI Palace Cotroceni Mega Fun, au fost ca o sita pentru retailerii de fashion prezenti in Romania; s-a vazut astfel destul de clar cine isi mai permite sa se dezvolte (Zara, C&A, Newyorker, Takko, Rafar), cine nu merge prea bine si asteapta sa vada ce se mai intampla si cine s-a retras de tot de pe piata - branduri precum Castro, Oasis (Solmar Group) sau Toi& Moi (Rafar).

Investitia de 500.000 de euro coordonata de Ramona Stanciulescu a presupus deschiderea unui singur magazin in locul a trei, cum era planificat initial. Tot trei magazine a planificat pentru noul mall si retailerul polonez LPP, care a investit 1,5 milioane de euro pentru deschiderea Reserved, Cropp Town si House, cel din urma fiind un brand nou de imbracaminte pentru tineri, pe care il lanseaza acum pe piata.

Planurile retailerilor dornici de a-si continua extinderea s-au legat de lansarea Afi Palace Cotroceni Mega Fun, care se arata increzatori ca locatia lor va atrage foarte multi clienti, dar asteapta sa vada ce vor indica si vanzarile. "Este cea mai mare atractie a Bucurestiului la acest moment, e clar. E pariul anului 2009. Vom vedea insa cum evolueaza lucrurile", spune Ioana Stan, director de marketing al Otter Distribution.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/noul-mall-din-cotroceni-norocul-retelelor-de-magazine-5072138
5072138
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.