Mai mult decât telecom

Autor: Florin Casota Postat la 27 septembrie 2017 334 afişări

Soluţiile inteligente (smart) şi Internet of Things (IoT) reprezintă o provocare, dar şi o oportunitate pentru operatorii telecom din întreaga lume. Strategia Vodafone România pentru a profita de această oportunitate este axarea pe servicii pentru clienţii B2B, dar şi pentru autorităţile locale. În acest sens, operatorul telecom a dezvoltat soluţii cum ar fi cele de monitorizare a flotelor auto, pentru gestionarea stocurilor şi digital media signage.

Mai mult decât telecom

“Lumea, în general, când se gândeşte la Vodafone se gândeşte la minute, la telefoane mobile, dar avem multe şi soluţii smart care ajută managementul oricărei companii pentru a-şi eficientiza afacerea”, explică Daniel Bobu, director enterprise marketing la Vodafone România, dimensiunea mai puţin cunoscută a businessului.

El oferă exemplul unor soluţii smart implementate de Vodafone România pentru retaileri, care ajută la eficientizarea activităţii în magazine. Una dintre acestea este o soluţie de „people counting”, care permite managerului unui magazin să contorizeze numărul de persoane care trec prin faţa rafturilor, să afle câţi sunt bărbaţi sau femei, în ce categorie de vârstă se încadrează şi chiar ce tip de reacţie au acestea în faţa produsului din raft sau de câte ori priveşte un client produsul înainte de a-l cumpăra sau nu. „Datele furnizate pot ajuta un manager să adapteze oferta în funcţie de activitatea de la raft, precum şi în funcţie de reacţia emoţională a clientului”, spune Bobu. El explică faptul că soluţia nu oferă date personale, ci rapoarte şi grafice privind traficul din anumite perioade, precum şi analize comparative pentru locaţii diferite. Potrivit reprezentantului Vodafone România, soluţia nu înregistrează sute de ore de filmări, ci „selectează anumite informaţii care sunt relevante şi le transformă în date; noi le interpretăm şi furnizăm mai departe rapoarte în care spunem că la raft au trecut în ziua respectivă atâtea sute de oameni cu un profil anume şi le putem corela cu vânzările de la raft”.

Tot pentru retaileri, operatorul telecom are soluţii de monitorizare care pot „vedea” câte produse sunt într-un frigider, în funcţie de greutatea raftului, de exemplu. Astfel, se poate face aprovizionarea mai rapid. „În momentul în care poţi să monitorizezi câţi oameni intră în magazin, pe la ce rafturi trec, de ce produse sunt interesaţi, poţi să le furnizezi informaţii privind produsele care sunt la promoţie, se poate monitoriza numărul de oameni care aşteaptă la coadă la o anumită casă de marcat şi, în funcţie de asta, dacă sunt prea mulţi, se deschide o altă casă. Toate acestea pot îmbunătăţi semnificativ experienţa clientului final”, explică Daniel Bobu.

Directorul de enterprise marketing al Vodafone România nu a numit lanţurile de magazine din România care folosesc acest serviciu, menţionând că sunt „cei mai mari retaileri din România”. Totuşi el susţine că soluţia nu este accesibilă doar corporaţiilor, ci şi antreprenorilor mici. Vodafone vinde soluţiile acestea sub forma unui serviciu: „Nu vindem separat echipamentul, accesul la o platformă, o licenţiere, este vorba pur şi simplu de o valoare lunară pe care clientul o plăteşte”. Reprezentantul Vodafone nu a indicat o sumă fixă a acestei soluţii, spunând că aplicaţia este personalizată, pentru a se plia pe nevoile şi cerinţele clientului.

Un alt exemplu menţionat de Bobu este Digital Media Signage, care constă în ecrane LCD care furnizează informaţii vizitatorilor. Beneficiile unei astfel de soluţii „sunt semnificative şi oferă zone noi de activitate”, spune el, exemplificând faptul că retailerii îşi pot promova propriile produse sau pe cele ale unui producător, „şi atunci este şi o sursă de venit pentru anumite magazine”. În acest moment, sute de sisteme de Digital Media Signage sunt implementate în sute de locaţii la nivel local, potrivit datelor operatorului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.