100 Cele mai puternice femei din business. Doina Vîlceanu, Director de marketing şi acţionar, ContentSpeed

Postat la 20 iunie 2024 96 afişări

100 Cele mai puternice femei din business. Doina Vîlceanu, Director de marketing şi acţionar, ContentSpeed

Cifră de afaceri (2022): 7 mil. lei

Profit net: 276.470 lei

Număr de angajaţi: 29


Biografie:

Doina Vîlceanu a acumulat peste 20 de ani de experienţă în marketing. În primii zece  ani, a fost country internet director într-o multinaţională, iar din 2014, CMO şi co-founder al ContentSpeed, membră a Payten. De asemenea, la momentul de faţă, Doina Vîlceanu este membru în juriul GPeC, mentor la Innovation Labs, speaker la evenimente de profil, consultant şi trainer acreditat în strategie de marketing şi digitalizare omnichannel.


► Parcursul meu a fost tipic pentru un copil căruia i s-a spus „ai carte, ai parte”. Am făcut facultate, apoi master şi, după modelul clasic, m-am angajat într-o corporaţie care avea nevoie, la începutul anilor 2000, să implementeze canalul de vânzări online şi în România. În jumătate de an, veniturile crescuseră cu 1.000%. Iar eu m-am îndrăgostit iremediabil de eCommerce. La vremea aceea, despre digital nu se ştia mai nimic în România. Norocul meu a fost că am primit buget pentru cărţi „de meserie” din Statele Unite ale Americii. Seara citeam şi, la nivel de teorie, învăţam, iar dimineaţa puneam în practică ce am învăţat.

► Cumva, am fost mereu realistă şi, încă de la alegerea facultăţii, am ştiut domeniul dorit – marketing. Nu am făcut schimbări dramatice de carieră. Am avut puţine joburi, însă mulţi clienţi şi proiecte. În multinaţională şi, apoi, în prima afacere proprie, am făcut marketing online B2C – adresându-mă clienţilor finali. Odată cu alăturarea la echipa ContentSpeed, am învăţat şi specificul marketingului B2B şi, în special, al celui din servicii şi soluţii software. Însă, eminamente, marketingul este „H2H”, de la om la om. Când reuşeşti să empatizezi cu clientul tău, vei putea avea şi strategia de promovare potrivită. În continuare, voi milita pentru creşterea eCommerce-ului autohton. De peste două decenii am ales mediul online, de pe vremea când nimeni nu credea în puterea internetului, până acum, când deja a devenit un clişeu că, dacă nu eşti online, nu exişti. Pentru mine, eCommerce e o meserie, o pasiune şi o afacere. Nu mă opresc niciodată din învăţat şi povestesc cu drag oricui e interesat.

► Dacă e ceva ce am învăţat în ultimii ani, este faptul că mereu trebuie să ai un plan B, să rămâi flexibil şi să dai dovadă de multă rezilienţă. Riscurile geopolitice şi necesitatea de a aborda strategii inovatoare prin tehnologie, într-un mediu de afaceri internaţional incert, reprezintă un aspect esenţial.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.