Acesta este trucul prin care companiile vă conving să cumpăraţi mai multe decât vreţi

Postat la 13 august 2019 967 afişări

Acesta este trucul prin care companiile vă conving să cumpăraţi mai multe decât vreţi

Multe cafenele oferă clienţilor trei opţiuni pentru paharul de cafea: mic, mediu sau mare. De cele mai multe ori, preţul celui mediu este similar cu cel al paharului mare; în aceste condiţii, cei mai mulţi dintre noi alegem varianta superioară.

 

Acesta este aşa-numitul "efect al capcanei", prin care comerciantul oferă o opţiune mai puţin convenabilă, convingându-şi clienţii să plătească mai mult decât ar fi făcut-o în mod normal."Dacă îţi «îmbraci» produsele într-un anume fel, poţi direcţiona oamenii către produsele mai scumpe", a explicat celor de la BBC Linda Chang, psiholog la Harvard.

 

"Efectul capcanei" a fost iniţial studiat ca o potenţială strategie de marketing pentru a influenţa alegerile consumatorilor, dar cercetări recente arată că ar putea fi util în recrutare sau chiar politică. Mai exact, acesta arată cât de uşor e să influenţezi judecata umană prin prezentarea unor fapte într-un anume fel.

 

Studiile realizate de cercatători arată că "efectul capcanei" poate creşte şansele de a vinde un anumit produs cu până la 40%, mai scriu cei de la BBC.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companii,
cumparare,
mediu,
clienti,
efect,
bbc

ALEPH STORY: Top 10 cele mai căutate joburi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.