Cine este creatorul Pokemon Go, aplicaţia care a revoluţionat lumea jocurilor pe mobil

Autor: Georgiana Călin Postat la 30 iulie 2016 2539 afişări

Cine este creatorul Pokemon Go, aplicaţia care a revoluţionat lumea jocurilor pe mobil

Cu un succes neaşteptat, aplicaţia lansată de compania Niantic - Pokémon Go - a revoluţionat rapid lumea jocurilor pe telefon, stabilind un record de 10 milioane de descărcări în prima săptămână de la apariţia pe piaţă. Antreprenorul american care l-a readus la viaţă pe Pikachu a lucrat pentru guvernul Statelor Unite şi a pus bazele aplicaţiei Google Earth, harta la care toată lumea de pe planetă apelează în acest moment.

John Hanke, în vârstă de 49 de ani, fost student al Universităţii din Texas, a lucrat o perioadă pentru guvernul Statelor Unite la departamentul de afaceri externe în Myanmar şi Indonezia, iar în 1996 a absolvit Şcoala de Business Haas de la Universitatea din California. Astăzi, Hanke îi mulţumeşte Şcolii Hass nu numai pentru meritul de a-i cultiva şi îmbunătăţi constant abilităţile, ci şi pentru mentalitatea de a lupta pentru statutul de antreprenor profesionist, în contextul în care succesul Pokémon Go este, pentru el, o realizare a viziunii pe care a venit să o pună în aplicare la acest colegiu. „Eseul meu către Haas a fost scris despre oportunităţile în spaţiul de jocuri şi tehnologie interactivă“, a declarat Hanke în 2014. „Am vrut să construiesc aplicaţii care ar îmbunătăţi implicarea oamenilor în comunitate, încurajarea acestora să se întâlnească, de fapt, în lumea reală.“

Nu este prima dată când Hanke a propulsat o tehnologie inovatoare. Experienţa sa în domeniul aplicaţiilor de divertisment include iniţierea a două companii software - Archetype Interactive şi Big Network, dar şi implicarea în Meridian 59, unul dintre primele jocuri online care suportau un număr mare de jucători în acelaşi timp. Ulterior, Hanke a pus umărul la fondarea companiei Keyhole, unde a realizat legătura dintre datele geospaţiale şi aplicaţiile de navigaţie la care avem astăzi acces cu o singură atingere a smartphone-ului. În 2004, Google a achiziţionat Keyhole pentru 35 milioane de dolari, iar Hanke a rămas la conducerea şi dezvoltarea diviziei Google Geo, care include Google Earth, Google Maps, Street View, SketchUp şi Panoramio.

Ulterior, antreprenorul a lansat Niantic Labs, un start-up în cadrul Google care se ocupa de dezvoltarea de softuri, companie care s-a separat de firma-mamă anul trecut. Niantic s-a remarcat în domeniul jocurilor mobile, creând o imagine cât mai apropiată de realitate. „John reprezintă multe dintre cele mai bune atribute ale antreprenoriatului: leadership prin cicluri continue de inovare, fără teribilism, adăugând valoare pentru societate şi pentru toţi cei care colaborează cu el“, a declarat Jerome Engel, fondator şi director executiv al Centrului Lester pentru Antreprenoriat, care a scris recent despre decizia lui Hanke de a separa Niantic Labs de Google.

Mai întâi a fost Ingress, un joc cu inserţii SF, care, la fel ca Pokémon Go, profită de avantajele combinate ale camerei şi GPS‑ului unui smartphone. Jucătorii trebuie să viziteze locurile de importanţă culturală, cum ar fi statui sau clădiri istorice, pentru a deschide „portaluri“ virtuale şi să captureze teritorii. Adevărata magie şi motivaţie a lui Hanke în dezvoltarea jocurilor este, de fapt, ceea ce se întâmplă offline. „Jocul oferă oamenilor un motiv pentru a întâlni alţi oameni într-un mediu real. Este o mare satisfacţie pentru mine să le observ bucuria de a explora oraşul sau de a-şi face noi prieteni“, a spus Hanke într-un interviu, referindu-se la jocul Ingress. O altă aplicaţie marca Niantic - FIELDTrip - acţionează ca un ghid pentru site-uri istorice şi culturale.

Însă conceptul de interacţiune socială sporită la nivel digital a explodat odată cu cel mai nou joc: în 12 iulie, mai mult de 5.000 de oameni au răspuns pozitiv invitaţiei evenimentului Pokémon Go Crawl din San Francisco. Pokémon Go a transformat  conceptul de realitate augmentată în ceva obişnuit prin apelul la personaje animate drăguţe, numite Pokémon, ce se traduc prin fraza „monstru de buzunar“ – îndrăgit deopotrivă de cei care au fost fani ai jocurilor video şi cardurilor specifice de la sfârşitul anilor 1990, cât şi de generaţia nouă de gameri. Niantic a dezvoltat jocul în colaborare cu Nintendo, care deţine parţial franciza Pokémon, şi Pokémon Co.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Top 10 cele mai căutate joburi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.