Trei întrebări retorice despre isteria preţurilor greşite de la eMAG

Autor: Razvan Muresan Postat la 25 noiembrie 2014 10334 afişări

Trei întrebări retorice despre isteria preţurilor greşite de la eMAG

S-a scris mult despre faptul că magazinul online eMAG a înregistrat duminică, 23 noiembrie, în intervalul 20:30-23:59, o eroare la încărcarea preţurilor pentru anumite produse resigilate, după cum a comunicat oficial compania într-un comunicat de presă.

De exemplu, un telefon Samsung Galaxy S4 a putut fi cumpărat la preţul de un leu, redus de la 1.449 lei, în respectivul interval orar.

Compania eMAG a ales să livreze produsele vândute la preţuri greşite, întrucât „satisfacţia clientului este foarte importantă pentru noi şi vom onora absolut toate comenzile, iar produsele vor fi expediate rapid”.

În articolele publicate în mediul online, există voci care apreciază decizia managementului magazinului de a livra produsele la preţuri eronate, asta însemnând pentru companie o pierdere de 1.157.200 de lei (circa 250.000 de euro), conform datelor oficiale.

Să facem exerciţiul următor:

Ion Ionescu, cumpărător de bună credinţă, intră pe siteul eMAG, duminică, 23 noiembrie, la ora 20:29 şi cumpără telefonul Samsung Galaxy S4, la preţul redus de 1.449 de lei, oferit cu ocazia evenimentului de marketing Black Friday.

Radu Rădulescu, cumpărător de bună credinţă, intră pe siteul eMag, duminică, 23 noiembrie, la ora 20:31 şi cumpără acelaşi telefon Samsung Galaxy S4, la preţul de un leu, calculat eronat, după cum a admis compania. Radu Rădulescu observă preţul ridicol de mic şi alege să comande produsul, urmând să afle în ziua următoare că preţul este greşit, dar eMAG îi va livra totuşi produsul la valoarea calculată eronat.

Tot în ziua următoare, Ion Ionescu află de la eMAG, prin intermediul presei, că în intevalul orar 20:30-23:59, la doar două minute după ce a comandat respectivul telefon, compania a afişat dintr-o eroare preţuri cu 1.448 de lei mai mici pentru acelaşi produs, acestea fiind livrate celor care au comandat, deşi preţurile nu fuseseră calculate corect.

Trei întrebări retorice:

În ce măsura “satisfacţia clientului” Ion Ionescu a fost împlinită de către eMAG?

Ce garanţie are Ion Ionescu la viitoarele cumpărături din respectivul magazin că nu va plăti de 1.449 de ori mai mult decât preţul care ar putea fi afişat după două minute de la plasarea comenzii?

Din banii cui a fost acoperită pierderea de 1.157.200 lei cauzată de eroarea de calcul urmată de livrarea produselor la preţuri calculate în mod incorect?  Nu tot din banii lui Ion Ionescu?

Vă aştept comentariile mai jos.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
emag,
preturi,
telefon,
companie
/opinii/trei-intrebari-retorice-despre-isteria-preturilor-gresite-de-la-emag-13639394
13639394
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.