Mioc, CEO PSI Industries: Guvernul ne spune iar povestea cu autostrăzi. Azi, în versiunea cu personajul MTO

Postat la 05 martie 2015 1004 afişări

George Mioc este un antreprenor român care a emigrat în anul 1975 şi s-a stabilit în SUA. Este proprietarul unei fabrici care produce profile de aluminiu.

Mioc, CEO PSI Industries: Guvernul ne spune iar povestea cu autostrăzi. Azi, în versiunea cu personajul MTO

Eu cred că domnul ministru de Finanţe, Darius Vâlcov, vrea să ne testeze memoria atunci când ne spune că se duce la Bruxelles pentru a renegocia celebrul MTO şi vrea să obţină un deficit mai mare, astfel încât să poată creşte cheltuielile şi să construiască mai multe autostrăzi. Când am mai auzit povestea aceasta? Poate în primăvara 2014, când domnul Dan Şova, pe atunci ministru al Transporturilor ne spunea: „S-a născut din partea jurnaliştilor sau din partea societăţii civile, din partea colegilor din Parlament, întrebarea legitimă referitoare la ce se va finanţa din acciză. În primul rând aş lămuri faptul că se vor construi autostrăzi şi acum aş vrea să pun la dispoziţia dumneavoastră să vedeţi cei 697 de kilometri, la care ne-am gândit noi într-o primă variantă că ar putea fi finanţaţi din acciză”. Rezultatul supra-accizării carburanţilor îl cunoaşteţi: anul trecut s-au inaugurat vreo 50 de kilometri de autostradă (inclusiv un tronson deschis prematur, în ultima zi a campaniei prezidenţiale, aflat în permanente reparaţii), iar în 2015 se vor finaliza mai puţin de 50 de kilometri.

Cât de puţin credibilă este afirmaţia domnului Vâlcov se vede şi din situaţia ridicolă în care se află Master Planul pe Transporturi.

Un minister cu sute sau mii de angajaţi, plus experţii Companiei Naţionale de Drumuri, plus consultanţii externi, au produs un document care conţine greşeli descoperite în câteva ore de jurnalişti. Prioritizarea autostrăzilor se bate cap în cap, de la o anexă la alta. De exemplu, autostrada Braşov-Bacău ar trebui să fie construită ultima, potrivit memorandumului adoptat de Guvern. Însă, potrivit uneia din anexe, este pe locul cinci în topul priorităţilor. Autostrada Ploieşti-Comarnic este ba pe locul patru de pe lista de priorităţi, ba pe locul şase, ba pe locul 11, depinde dacă te uiţi în scenariile memorandumului sau în anexe. Ştiţi că, fără Master Plan, nu ni se aprobă Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Doamna Corina Creţu, comisar european pentru dezvoltarea regională, a anunţat deja că în cel mai optimist scenariu POIM va trece de Bruxelles abia în mai-iunie. Practic, am pierdut aproape doi ani din perioada în care puteam accesa fondurile de coeziune accesibile în exerciţiul bugetar 2014-2020. Nu am învăţat nimic din eşecul din exerciţiul bugetar 2007-2013.

Sentimentul meu este că guvernul Ponta pur şi simplu nu este interesat de dezvoltarea infrastructurii. Nu aduce voturi. Simplu. Preferă să dirijeze aceşti bani în orice altă direcţie. Nu ştiu dacă v-aţi uitat pe execuţia bugetară pe luna ianuarie: cheltuielile de capital au scăzut cu 15% faţă de luna similară a lui 2014. Sigur că este prematur să speculăm, dar totuşi...Unde se duc însă banii alocaţi Transporturilor? După opinia mea mulţi bani ajung în studii de fezabilitate inutile, dirijate către firme prietene. Nu reiau acum povestea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, pe mine m-a amuzat în aceste zile ce s-a întâmplat la Aeroportul Baia Mare. Ani întregi s-au dat banii pe astfel de studii – vreo 200.000 de euro. Când s-a ajuns în situaţia de a fi folosite, s-a descoperit că ele erau făcute de nişte amatori, care nu aveau autorizaţie în domeniul aeroportuar, iar acum Aeroportul Baia Mare nu poate începe lucrările de prelungire a pistei.

Nu vreau să intru într-o concluzie politică, dar este evident că fiecare zi pierdută înseamnă că vom pierde sume importante din fondurile de coeziune alocate pentru perioada 2014-2020 şi vom ţine departe investitorii străini care au nevoie legături rapide pentru a-şi exporta produsele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
opinie,
George Mioc,
PSI Industries

Citeşte pe comedymall.ro

/opinii/mioc-ceo-psi-industries-guvernul-ne-spune-iar-povestea-cu-autostrazi-azi-in-versiunea-cu-personajul-mto-13935213
13935213
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.