Comenteaza cu Ana si Ioana: Pro sau contra promotiilor

Autor: Ana Raduta, Ioana Mihai Postat la 12 noiembrie 2010 57 afişări

Promotiile par sa castige din ce in ce mai mult teren intr-o perioada cand cumparatorii se uita tot mai atent la banii (din ce in ce mai putini) din buzunar. Totusi, ofertele promotionale nu sunt o noutate pe piata, doar ca acum, mai mult ca oricand, este exacerbat rolul lor.

Comenteaza cu Ana si Ioana: Pro sau contra promotiilor

Ioana este de parere ca promotia este un mijloc de sustinere a vanzarilor

1. Cand pretul a capatat o importanta primordiala in decizia de cumparare si chiar si in alegerea destinatiei pentru cumparaturi, promotia poate convinge cumparatorul sa-si puna in cos exact produsul care ii asigura o gratuitate, o cantitate mai mare la acelasi pret sau chiar un premiu (un pahar la un bax de apa, o jucarie intr-un pachet de cereale). Daca un produs se tine deoparte de lupta promotiilor, poate pierde cote de piata serioase acum.

2. Din perspectiva producatorilor, distribuitorilor si comerciantilor, momentul actual este cel mai bun pentru castigarea unor cote de piata. Exista insa un risc mare: in lupta pentru cote de piata este afectata profitabilitatea. Companiile trebuie sa-si balanseze foarte atent plusurile si minusurile acestei strategii.

3. In randul producatorilor dar si al comerciantilor exista opinii conform carora produsele nu mai pot "evada" din hora promotiilor. Retele comerciale s-au consacrat in piata prin garantia pretului mic. Odata ce cumparatorii s-au obisnuit sa aleaga produsele in functie de promotii o atitudine anti... promotionala poate fi paguboasa.

4. Conform studiilor, romanii sunt printre cei mai infideli clienti, fiind tentati sa incerce permanent produse noi. In acest context, lupta pentru fidelizarea clientilor forteaza companiile sa mizeze pe resortul promotiilor pentru a-si mentine si stimula vanzarile.


Ana crede ca promotiile nu functioneaza

1. Batalia comerciantilor si producatorilor in preturi si nu in servicii a devenit deja legendara. In piata sunt atatea promotii cate produse. Ideea pe baza careia sunt gandite pare logica - producatorii vor sa vanda cat mai mult, dar cum puterea de cumparare este destul de mica, preturile mari devin prohibitive, asa ca pun in aplicare promotiile. La randul lor, si consumatorii ar cumpara mai mult, dar trebuie sa fie cu ochii si pe buget, asa ca satunci cand ies la cumparaturi cauta chilipiruri. Adica, promotii. Dar promotiile nu inseamna neaparat economie. Sedusi de ideea ca pot cumpara mai mult la un pret mai mic, de multe ori ajungem sa cumparam mai mult decat avem de fapt nevoie. Un exemplu: desi am avea nevoie de un creion care costa un leu, preferam sa cumparam zece, la pretul de 3,5 lei. Intr-adevar, astfel, platim mai putin decat daca am fi luat zece creioane separat, dar noi nu de zece aveam nevoie, ci numai de unul.

2. Cand un jucator de pe o anume piata lanseaza un produs la promotie, inevitabil, si ceilalti il vor urma si va incepe un nou razboi - al promotiilor. Din acel moment, deja acestea isi pierd rolul de diferentiator, iar clientii vor alege tot in functie de criterii precum fidelitatea pe care o au fata de o anumita marca, renumele sau caracteristicile intrinseci ale produsului respectiv. Asta inseamna ca promotiile nu mai au niciun efect - daca toata lumea are promotii este ca si cum toti ar avea preturi mari.

3. Ioana spunea ca romanii sunt printre cei mai infideli consumatori. Corect, dar nu promotiile ii vor fideliza, ci serviciile, calitatea produselor si investitiile in imagine. Pana la urma, asta isi dorec producatorii - nu un client de conjunctura, care sa cumpere doar atunci cand produsul pare sau este mai ieftin, ci un clinet fidel, care sa-i sustina afacerile indiferent de fluctuatiile pietei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dezbaterile BM,
Ana Raduta,
Ioana Mihai,
promotii
/opinii/comenteaza-cu-ana-si-ioana-pro-sau-contra-promotiilor-7712503
7712503
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
ZF.ro
S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore. S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore.
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
ProMotor.ro
Care este mai tare: 4WD de la Dacia sau quattro de la Audi? Momentul adevărului Care este mai tare: 4WD de la Dacia sau quattro de la Audi? Momentul adevărului
I-a UMILIT pe polițiștii locali. Un Maybach parcat ilegal nu poate fi ridicat de mașina de tractare!
Este singura mașină sport produsă în România și una dintre cele mai rare. Numai 5.141 de unități au fost fabricate
Descopera.ro
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA'' Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
PROBLEMA de matematică pe care doar o persoană dintr-o mie o poate rezolva. Majoritatea oamenilor dau ca răspuns numărul 40
VIDEO. Momentul ŞOCANT în care un bărbat îndreaptă un laser către PILOTUL unui elicopter de poliţie aflat în zbor
Go4it.ro
NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb
O companie britanică lansează în 2020 un telefon cu WINDOWS 10. Acesta va putea fi folosit asemeni unui PC
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.