TOP 2005
Datele de monitorizare a investitiilor in media in 2005 arata ca berea si bunurile de larg consum raman - ca si in 2004 - cele mai mari consumatoare de publicitate. Iata clasamentele provizorii
Datele de monitorizare a investitiilor in media in 2005 arata ca berea si bunurile de larg consum raman - ca si in 2004 - cele mai mari consumatoare de publicitate. Iata clasamentele provizorii:
- DUPA INVESTITIILE BRUTE
Fata de 2004, guma de mestecat si electrocasnicele au scazut cel mai drastic bugetele la rate-card, pierzand 8, respectiv 7 locuri fata de clasamentul anterior (guma de mestecat nu figureaza in top, fiind pe locul 18).
CATEGORIE mil. loc in 2004
1. BERE 128 1
2.
BAUTURI CARBOGAZOASE 82,9 3
3. TELEFONIE MOBILa 75,6 2
4. SAMPON, BALSAM 68,7 4
5. IAURT 59,5 9
6. DETERGENTI RUFE 59 5
7. AUTO 54,3 6
8. TABLETE DE CIOCOLATA 52,3 7
9. PRODUSE DE CURATAT CASA 32,4 17
10. DEODORANTE 31,4 11
11. BANCI SI SERVICII BANCARE 26,6 12
12. PASTA / PERIUTE DINTI 26,3 15
13. INGRIJIREA FETEI 24,8 18
14. ELECTROCASNICE* 24 8
15. BRANZETURI 22 19
*PERIOADA IANUARIE-SEPTEMBRIE 2005; VALORILE SUNT EXPRIMATE LA RATE-CARD (PE BAZA DATELOR FURNIZATE DE ALFACONT), DISCOUNTURILE APLICATE MERGAND SI PANA LA 90% PENTRU TV. IN PRINT SI RADIO, DISCOUNT-UL MEDIU VEHICULAT ESTE DE 35%. 3. DATELE SE REFERA DOAR LA MEDIA MONITORIZATE (TV, PRINT RADIO), DECI NU INCLUD SI INVESTITIILE IN INTERNET, CINEMA SI PUBLICITATEA OOH (OUT-OF-HOME), CARE NU SUNT MASURATE.
SURSA: OPTIMEDIA
- DUPA PUNCTELE DE AUDIENTA
Cand fac clasamentul investitiilor in media, cunoscatorii se uita mai degraba la numarul de GRP-uri* cumparate de advertiseri decat la investitiile brute (rate-card) din monitorizari. Cei mai mari investitori in media in primele noua luni ale anului 2005 au fost, conform acestui criteriu, urmatoarele companii:
COMPANIA GRP-uri loc in 2004
1. P&G 93.401 1
2. UNILEVER 60.487 2
3. DANONE 55.069 5
4. COCA-COLA 38.595 3
5. KRAFT FOODS 37.551 6
6. BEIERSDORF 36.643 4
7. LOREAL 32.794 9
8. HENKEL 31.870 10
9. COLGATE PALMOLIVE 30.227 11
10. QAB 28.517 16
11. NESTLE 28.453 8
12. WRIGLEYS 22.333 7
13. ALTEX 21.214 -
14. RECKITT BENCKISER 20.954 -
15. URSUS (CBR) 19.146 20
*GRP (GROSS RATING POINT) - UNITATE DE MASURA A AUDIENTEI DE PUBLICITATE, EGALA CU 1% DIN UNIVERSUL AUDIENTEI TOTALE POTENTIALE. IN CAZUL DE FATA ESTE VORBA DESPRE GRP-URI DE 30 DE SECUNDE, CLASATE IN FUNCTIE DE DATELE FURNIZATE DE TNS-AGB, SEGMENTUL ALL-URBAN (TOATE ORASELE).
NOTA: CLASAMENTUL ESTE VALABIL DOAR PENTRU MEDIA MONITORIZATE (TV, PRINT RADIO), DECI NU INCLUD SI INVESTITIILE IN INTERNET, CINEMA Si PUBLICITATEA OOH (OUT-OF-HOME) - CARE NU SUNT MASURATE.
SURSA: OPTIMEDIA
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












