Star sistem de doua stele
Vedeta e diferita. Vedeta e ca noi. Am numarat: sunt sapte cuvinte. Din ele se fac insa banii, celebritatea, gloria eterna sau uitarea subita in show-biz.
Vedeta e diferita. Vedeta e ca noi.
Am numarat: sunt sapte cuvinte. Din ele se fac insa banii, celebritatea, gloria eterna sau uitarea subita in show-biz. Cele doua propozitii sunt de fapt optiunile fundamentale in materie de imagine a starurilor. Ca PR-ist de vedete n-ai alta treaba decat sa combini, dupa gust, scoala si intuitie (un alt nume pentru greselile in care persisti pana cand e prea tarziu) aceste doua ingrediente de imagine: vedeta cu nimic deosebita de omul de pe strada si vedeta care nici nu stie cum arata strada.
Dar sa lasam deoparte extremele, mai ales ca nici nu prea avem parte de ele la noi. Ca si in domeniul hotelier, unde canapeaua de 5.000 de euro coexista in hol cu vaza de o suta de mii, peisajul stelelor noastre e dominat de hibrizi, de constructii mediatice facute din bucati care nu se imbina, din trairi care nu se asorteaza, din personalitati care nu se potrivesc cu discursul si asa mai departe.
Sa luam de exemplu cazul starurilor din muzica. 90% dintre aceste vedete au un traseu de cariera clar: un succes - ceva bani - schimbarea stilului de viata - scandaluri - insucces. In cazul lor, problema cea mai mare este gloria, nu anonimatul. Multi manageri stiu sa le faca celebre - insa putini PR-isti reusesc sa le pastreze asa...
Cum le recunosti pe vedetele noastre? Simplu: cand se fac mari, nu mai comunica decat lucrurile care le despart de publicul lor. Masini, case, calatorii si mari cuceriri geologice (diamantul fiind aici cea mai potrivita stanca) sau biologice (le iubeste pisica sau amantul, dupa caz).
Aparent, toate vor sa scape de bani. De fapt (dar asta nu va recunoaste nimeni), cele mai multe ar vrea sa se descotoroseasca de insecuritate. Si asta pentru ca, vedeti dumneavoastra, cele mai multe vedete nici nu stiu de ce au ajuns celebre.
Fara asistenta profesionala, fara macar vreo analiza a punctelor forte si slabiciunilor, vedetele noastre spera ca au talent si se roaga sa-si pastreze carisma. Si-n tot acest timp sunt la cheremul mediului cultural al star-sistemului romanesc. Care are o singura regula: cheltuie si spune. Altminteri lumea o sa creada ca nu mai ai succes. De aici, drumul e simplu: aceste staruri inceteaza sa mai comunice cine sunt si se concentreaza pe ceea ce au.
Sau pe ce isi cumpara saptamana viitoare, de la buticul Roberto Cavalli, din Milano, unde isi petrec week-endul, dupa o saptamana obositoare, alaturi de stilistul care le decoreaza casa.
Pentru o meserie in care singura marfa e imaginea, e cam putin de vanzare in star-sistemul nostru. Ca si in industria racoritoarelor, pe la inceputul anilor 90, se simte nevoia de o multinationala...
Mihaela Nicola este matematician, presedinte Ogilvy Romania si lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro