Slam dunk, un posibil instrument de marketing

Postat la 26 iunie 2007 1 afişăre

Sportul este intotdeauna un partener bun pentru marketing. Un eveniment sportiv – bineinteles excludem aici un meci de fotbal din Liga Campionilor - nu iti poate garanta intotdeauna un numar impresionant de spectatori, comparabil cu cel adus de televiziune.

Sportul este intotdeauna un partener bun pentru marketing. Un eveniment sportiv – bineinteles excludem aici un meci de fotbal din Liga Campionilor  - nu iti poate garanta intotdeauna un numar impresionant de spectatori, comparabil cu cel adus de televiziune. Dar impactul pe care il are asupra oamenilor aduce un plus de valoare incontestabil pentru mesajul publicitar. Cu alte cuvinte, sportul poate garanta calitatea comunicarii, pentru ca are o componenta emotionala care creeaza contextul autentic pentru mesajul publicitar.
 

Sport Arena s-a nascut acum cinci ani intr-o masina pe drumul Constanta-Bucuresti. Pana a fost pusa pe picioare afacerea a mai durat ceva, dar in 2005 a avut loc, mai in gluma mai in serios, primul turneu de Streetball. Terenurile profesioniste, cele mai bune din Romania si pasiunea celor implicati au facut ca aceste turnee sa devina o traditie. Anul acesta, la turneu au participat 210 echipe si peste 5000 de spectatori.

 

Sport Arena a contribuit pana in prezent la amenajarea, reamenajarea si dotarea a peste 50 de terenuri de sport si baze sportive din intreaga tara. Cea mai importanta realizare a Sport Arena o constituie amenajarea in anul 2005, ca urmare a parteneriatului cu Universitatea Politehnica Bucuresti, a celei mai moderne baze sportive in aer liber din Romania "SPORT ARENA - Politehnica".

 

Un sponsor vrea sa se vada, sa se auda si sa se citesca

De ce streetball? L-am intrebat pe Radu Petre, directorul general Sport Arena. " Pentru ca ne place baschetul. Pentru ca e un sport cool, "colorat" si pentru ca vrem sa-l promovam".  Pasiunea pentru acest sport a fost principalul motor pentru dezvoltarea unui sistem eficient echipamente  - eveniment – public – marketeri menit sa promoveze acest sport. "Aici e un mare cerc vicios. Un sponsor pune din start trei intrebari: <Unde ma vad? Unde ma aud ? Unde  ma citesc?>. E clar ca expunerea cea mai mare pe care o are este cea directa, prin branding si product placement. A doua expunere se vede prin partenerii media. Pe de alta parte, si presa intreaba: "ce sponsori aveti?". In acest business, fiecare cauta de cealalta parte argumentele care dau greutate evenimentului si, la inceput, poate lua ceva timp pana impui un anume eveniment, pana cand acesta capata legitimitate si devine o garantie si pentru sponsori si pentru media. Pana la urma, o organizare profesionista si un public de calitate raman principalele argument. Dupa feedback-ul din 2006, turneul de anul acesta a atras parteneri media si sponsori de prima mana. Printre sponsorii Sport Arena se numara Spalding, unul dintre cei mai mari producatori de mingi de baschet din lume, care produce de 30 de ani mingile pentru NBA si, de asemenea, Gatorade si Puma Fragrance.

 

"Targetul nostru sunt tinerii care iubesc sportul"

Dar intr-o tara de microbisti, cine sunt cei care vin la aceste evenimente? Radu spune ca participantii au de la 10 la 35 de ani, cu o medie de varsta  intre 22 si 25. Majoritatea sunt fie studenti, fie absolventi de facultate carora le place sportul. "Au meserii dintre cele mai variate - ingineri, economisti, programatori. Chiar site-ul nostru e facut de unul dintre participanti. Iar in public sunt prietenii si prietenele celor care joaca. Din pacate insa, sunt mai multe fete in public decat pe teren". Pe teren sunt multe echipe; atat de de multe incat anul acesta 60 dintre ele au ramas pe tusa, asteptand cel de-al doilea turneu. Pe langa numarul mare de concurenti si spectacolul in sine, anul acesta spectatorii au fost atrasi si de meciul vedetelor, de concursul de slam dunk si de invitati cu nume grele. Octavian Belu, Mariana Bitang, Laura Badea, Ecaterina Andronescu, Carmen Tocala au venit pentru a sustine baschetul romanesc si dezvoltarea acestuia in forma cea mai simpla, si nu numai la nivel de performanta. Turneul Sport Arena Streetball este considerat cel mai bun eveniment de gen din tara si asta o dovedeste participarea numeroasa atat a baschetbalistilor din Bucuresti cat si a echipelor din provincie.

 

"Terenurile acestea sunt printre cele mai celebre din lume"

Dar cum in spatele oricarui succes se afla un secret, un motoras care face ca lucrurile sa functioneze, Radu spune ca terenul e cel mai mare atu al lor, pentru ca terenurile de la baza Sport Arena sunt faimoase in intreaga lume. "Terenul este unul profesionist. Noi suntem distribuitori Sport Court in Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de pardoseli de terenuri sportive din lume. E o cutuma in randul reprezentantilor Sport Court din lume, ca, dupa o  instalare, sa se faca o  poza si sa se trimita la toti distribuitorii din intreaga lume. Dupa ce am facut terenurile, am trimis si noi fotografiile, printre care o poza de sus, cu terenul in nocturna. Ei bine, aceasta poza a fost un succes. Cei de la Sport Court au constatat ca, dupa ce poza a ajuns la distribuitori, comenzile pentru combinatia portocaliu cu albastru - cea pe care o avem noi - au crescut de 7-8 ori. Mai mult decat atat, poza a fost si pe coperta unui ghid scos de Federatia Internationala de Baschet.  Ghidul este dedicat celor care vor sa-si faca un teren de baschet in aer liber", povesteste Radu.

 

Singurul regret la acest moment este ca partea de evenimente inca nu si-a atins maximul de potential. Dar nu e un motiv de ingrijorare, ci ramane o provocare.  Iar perspectivele sunt bune, de vreme ce, de la un an la altul, cifra de afaceri s-a dublat. "Am avut o crestere graduala. Anul trecut cifra de afaceri a firmei a fost de 500.000 euro si anul acesta sunt convins ca atingem milionul. E o piata in crestere. Si noi chiar suntem buni, si zic asta fara modestie", spune Radu.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/slam-dunk-un-posibil-instrument-de-marketing-1009667
1009667
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.