Razboiul DTH
Cinci lansari in doi ani si inca una in program. Operatorii de servicii de televiziune DTH (Direct-To-Home) se lupta pentru o piata cu un potential important in perspectiva.
Cinci lansari in doi ani si inca una in program. Operatorii de servicii de televiziune DTH (Direct-To-Home) se lupta pentru o piata cu un potential important in perspectiva.
Nici nu s-a terminat bine campania de promovare a Boom - lansat in aprilie -, ca pauzele publicitare au fost ocupate de Dolce, serviciul DTH al Romtelecom.
La fel ca in cazul oricarui nou jucator aparut pe piata, lansarea Dolce se rezuma, potrivit analistilor, la faptul ca trebuia promovat un serviciu slab diferentiat de cel al competitorilor (pachetele de programe tv de baza sunt practic aceleasi, difera doar optionalele) si, in plus, si publicul vizat e relativ identic.
Iar spoturile Boom si Dolce au ca personaje principale chiar telespectatorii, care fie incearca sa experimenteze viata "ca-n filme" (clientul care merge in portbagajul taxiului, cu un plasture pe gura, la Boom), fie chiar apar "la propriu" in westernuri sau filme noir (la Dolce).
Pentru Dolce, dezavantajul celor patru concurenti deja aflati pe piata poate fi compensat de faptul ca publicul e deja informat. De pilda, nu mai e nevoie sa spui ca la DTH ai mai multe programe.
"Cam pe orice categorie de produse sau servicii se intampla asa.
Intotdeauna cine lanseaza primul educa primul", spune Serban Alexandrescu, director de creatie al Headvertising, agentia care a realizat campania Dolce.
Primii operatori au fost FocusSat (in noiembrie 2004), DigiTV (decembrie 2004) si Max TV (iunie 2005), iar din aprilie Boom.
"Nu cred ca Romtelecom a intrat pe piata folosind avantajul campaniei Boom", spune Stefan Liute, strategy director al agentiei de consultanta in branding Grapefruit. "Cred insa ca lansarea Dolce e posibil sa fi fost «research-driven» (bazata pe studii de piata - n. red.)", crede el. Si, cum publicul e unul si acelasi, "e de asteptat sa apara asemanari si puncte comune intre campanii".
Razboiul campaniilor DTH are un corespondent in sectorul FMCG, spune Marius Ursache, chief creative officer la Grapefruit. "In FMCG se intalnesc destul de des lansari de produse noi pe acelasi tipar. Iar zona de banking, electrocasnice si chiar alte servicii se suprapune din ce in ce mai mult pe un comportament de genul FMCG, de unde probabil si abordarea «safe» (pe aceeasi reteta, fara riscuri - n. red.)", spune Ursache.
Chiar daca sunt deja cinci jucatori, lista operatorilor DTH din Romania este departe de a fi completa. Zapp va lansa din toamna anului viitor un serviciu de tip DTH. Pentru moment, reprezentantii nu au dorit sa faca alte comentarii, insa n-ar fi exclus ca personajele principale din spoturi sa fie tot telespectatorii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












